ادبیّات فارسی
ترجمة متون ادبی: بررسی رابطۀ متقابل زبان و فرهنگ عامّه در حوزة آموزش ترجمه [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 33-69]
اصول اخلاقی
دیدگاه مترجمان غیرحرفهای به اخلاق در فرایند زیرنویس فیلمهای انگلیسیزبان به فارسی [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 1-32]
الگوی مفهومی تحلیل زباهنگ
بررسی زباهنگ دل نگرانی معلم: موردی از مدرسان زبان انگلیسی در مؤسسات آموزش زبان [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 149-186]
انرژیافزایی
طراحی و هنجاریابی پرسشنامۀ انرژی معلّم: گامی به سوی فرادلی [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 1-38]
انرژیکاهی
طراحی و هنجاریابی پرسشنامۀ انرژی معلّم: گامی به سوی فرادلی [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 1-38]
انرژی معلّم
طراحی و هنجاریابی پرسشنامۀ انرژی معلّم: گامی به سوی فرادلی [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 1-38]
ایدئولوژی
تأثیر ایدئولوژی در ترجمه: بررسی برگردان فارسی خبری از واشنگتنتایمز [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 195-218]
ب
بحران هیجامد
روند تحوّل عاطفی و هیجامدی در شکلگیری هویّت دانشجویان زبان انگلیسی: با تکیه بر طیف نوسانی الگوی هیجامد و بحران هیجامد [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 215-251]
بروندلی
بررسی زباهنگ دل نگرانی معلم: موردی از مدرسان زبان انگلیسی در مؤسسات آموزش زبان [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 149-186]
بن و سربن ترجمه
استفاده از نظریّۀ ترجمۀ یکپارچه فن لوون زوارت در ارزیابی ترجمههای سورۀ بقره به دو زبان فارسی و انگلیسی [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 109-147]
پ
پیشرفت تحصیلی
رابطۀ بین عواطف معلّم، نوازهگری و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان مقطع کارشناسی رشتۀ زبان انگلیسی [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 71-107]
ت
تابوهای فرهنگی و زبانی
دیدگاه مترجمان غیرحرفهای به اخلاق در فرایند زیرنویس فیلمهای انگلیسیزبان به فارسی [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 1-32]
تبدیلها
استفاده از نظریّۀ ترجمۀ یکپارچه فن لوون زوارت در ارزیابی ترجمههای سورۀ بقره به دو زبان فارسی و انگلیسی [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 109-147]
تحلیل گفتمان انتقادی
تأثیر ایدئولوژی در ترجمه: بررسی برگردان فارسی خبری از واشنگتنتایمز [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 195-218]
تحوّل عاطفی
روند تحوّل عاطفی و هیجامدی در شکلگیری هویّت دانشجویان زبان انگلیسی: با تکیه بر طیف نوسانی الگوی هیجامد و بحران هیجامد [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 215-251]
ترجمه
تأثیر ایدئولوژی در ترجمه: بررسی برگردان فارسی خبری از واشنگتنتایمز [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 195-218]
ترجمه
ترجمة متون ادبی: بررسی رابطۀ متقابل زبان و فرهنگ عامّه در حوزة آموزش ترجمه [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 33-69]
ترجمۀ دیداریشنیداری
دیدگاه مترجمان غیرحرفهای به اخلاق در فرایند زیرنویس فیلمهای انگلیسیزبان به فارسی [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 1-32]
ترجمۀ یکپارچه
استفاده از نظریّۀ ترجمۀ یکپارچه فن لوون زوارت در ارزیابی ترجمههای سورۀ بقره به دو زبان فارسی و انگلیسی [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 109-147]
تفاوتهای فرهنگی
ترجمة متون ادبی: بررسی رابطۀ متقابل زبان و فرهنگ عامّه در حوزة آموزش ترجمه [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 33-69]
ج
جرالد پرینس
بسط نظریّۀ جرالد پرینس در باب درک روایی مخاطبان از روایتهای داستانی [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 167-194]
ح
حاکمیت
مفعول غیرمستقیم در زبان فارسی و روشهای بیان آن در زبان روسی [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 111-140]
حالت دستوری
مفعول غیرمستقیم در زبان فارسی و روشهای بیان آن در زبان روسی [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 111-140]
حرف اضافه
مفعول غیرمستقیم در زبان فارسی و روشهای بیان آن در زبان روسی [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 111-140]
خ
خبرگزاری فارس
تأثیر ایدئولوژی در ترجمه: بررسی برگردان فارسی خبری از واشنگتنتایمز [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 195-218]
د
درک روایی
بسط نظریّۀ جرالد پرینس در باب درک روایی مخاطبان از روایتهای داستانی [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 167-194]
در وست میلز
بررسی ظهور «ریزوسفییر» در رمان در وست میلز [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 81-110]
دغدغهمندی
طراحی و هنجاریابی پرسشنامۀ انرژی معلّم: گامی به سوی فرادلی [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 1-38]
دورههای آزاد انبوه برخط
بررسی عاملیت دورههای انبوه برخط زبانآموزی مبتنی بر رباتهای اجتماعی برای آموزش مهارتهای درک و تولید فارسی با اهداف پرستاری [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 39-80]
دیشون چارلز وینزلو
بررسی ظهور «ریزوسفییر» در رمان در وست میلز [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 81-110]
ر
رباتهای اجتماعی
بررسی عاملیت دورههای انبوه برخط زبانآموزی مبتنی بر رباتهای اجتماعی برای آموزش مهارتهای درک و تولید فارسی با اهداف پرستاری [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 39-80]
روایت
بسط نظریّۀ جرالد پرینس در باب درک روایی مخاطبان از روایتهای داستانی [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 167-194]
ریزوسفییر
بررسی ظهور «ریزوسفییر» در رمان در وست میلز [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 81-110]
ز
زباهنگ دلنگرانی معلّم
بررسی زباهنگ دل نگرانی معلم: موردی از مدرسان زبان انگلیسی در مؤسسات آموزش زبان [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 149-186]
سورۀ بقره
استفاده از نظریّۀ ترجمۀ یکپارچه فن لوون زوارت در ارزیابی ترجمههای سورۀ بقره به دو زبان فارسی و انگلیسی [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 109-147]
ش
شکلگیری هوّیت
روند تحوّل عاطفی و هیجامدی در شکلگیری هویّت دانشجویان زبان انگلیسی: با تکیه بر طیف نوسانی الگوی هیجامد و بحران هیجامد [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 215-251]
ض
ضوابط نشر
دیدگاه ناشران و مترجمان درباره ضوابط نشر کتاب و ممیزی و پیامدهای آن در ایران بعد از انقلاب اسلامی [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 141-166]
ط
طرفدار زیرنویس
دیدگاه مترجمان غیرحرفهای به اخلاق در فرایند زیرنویس فیلمهای انگلیسیزبان به فارسی [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 1-32]
ع
عصر پیشا مشروطه
برآمدن سنّت ادبی پیشا-مشروطه از رهگذر نظامگان ترجمه [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 178-214]
عواطف معلّم
رابطۀ بین عواطف معلّم، نوازهگری و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان مقطع کارشناسی رشتۀ زبان انگلیسی [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 71-107]
ف
فارسی با اهداف پزشکی
بررسی عاملیت دورههای انبوه برخط زبانآموزی مبتنی بر رباتهای اجتماعی برای آموزش مهارتهای درک و تولید فارسی با اهداف پرستاری [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 39-80]
فرادلی
طراحی و هنجاریابی پرسشنامۀ انرژی معلّم: گامی به سوی فرادلی [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 1-38]
فرادلی
بررسی زباهنگ دل نگرانی معلم: موردی از مدرسان زبان انگلیسی در مؤسسات آموزش زبان [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 149-186]
فرهنگ عامّه
ترجمة متون ادبی: بررسی رابطۀ متقابل زبان و فرهنگ عامّه در حوزة آموزش ترجمه [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 33-69]
ک
کتاب
دیدگاه ناشران و مترجمان درباره ضوابط نشر کتاب و ممیزی و پیامدهای آن در ایران بعد از انقلاب اسلامی [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 141-166]
گ
گریزگاهها
بررسی ظهور «ریزوسفییر» در رمان در وست میلز [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 81-110]
م
ماشین میل
بررسی ظهور «ریزوسفییر» در رمان در وست میلز [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 81-110]
مترجمان
دیدگاه ناشران و مترجمان درباره ضوابط نشر کتاب و ممیزی و پیامدهای آن در ایران بعد از انقلاب اسلامی [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 141-166]
مخاطبان دوگانه
بسط نظریّۀ جرالد پرینس در باب درک روایی مخاطبان از روایتهای داستانی [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 167-194]
مدل توصیفی تطبیقی زوارت
استفاده از نظریّۀ ترجمۀ یکپارچه فن لوون زوارت در ارزیابی ترجمههای سورۀ بقره به دو زبان فارسی و انگلیسی [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 109-147]
مفعول غیرمستقیم
مفعول غیرمستقیم در زبان فارسی و روشهای بیان آن در زبان روسی [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 111-140]
ممیزی
دیدگاه ناشران و مترجمان درباره ضوابط نشر کتاب و ممیزی و پیامدهای آن در ایران بعد از انقلاب اسلامی [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 141-166]
مهارتهای ترجمه
ترجمة متون ادبی: بررسی رابطۀ متقابل زبان و فرهنگ عامّه در حوزة آموزش ترجمه [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 33-69]
مهارتهای خوانداری و نوشتاری
بررسی عاملیت دورههای انبوه برخط زبانآموزی مبتنی بر رباتهای اجتماعی برای آموزش مهارتهای درک و تولید فارسی با اهداف پرستاری [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 39-80]
ن
ناشران
دیدگاه ناشران و مترجمان درباره ضوابط نشر کتاب و ممیزی و پیامدهای آن در ایران بعد از انقلاب اسلامی [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 141-166]
نسبیتگرایی
بسط نظریّۀ جرالد پرینس در باب درک روایی مخاطبان از روایتهای داستانی [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 167-194]
نظام ادبی
برآمدن سنّت ادبی پیشا-مشروطه از رهگذر نظامگان ترجمه [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 178-214]
نظام ترجمه
برآمدن سنّت ادبی پیشا-مشروطه از رهگذر نظامگان ترجمه [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 178-214]
نقشهای معنایی
مفعول غیرمستقیم در زبان فارسی و روشهای بیان آن در زبان روسی [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 111-140]
نوازهگری
رابطۀ بین عواطف معلّم، نوازهگری و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان مقطع کارشناسی رشتۀ زبان انگلیسی [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 71-107]
و
واشنگتن تایمز
تأثیر ایدئولوژی در ترجمه: بررسی برگردان فارسی خبری از واشنگتنتایمز [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 195-218]
ه
هتروتوپیا
بررسی ظهور «ریزوسفییر» در رمان در وست میلز [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 81-110]
هیجامد
روند تحوّل عاطفی و هیجامدی در شکلگیری هویّت دانشجویان زبان انگلیسی: با تکیه بر طیف نوسانی الگوی هیجامد و بحران هیجامد [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 215-251]
هیچدلی
بررسی زباهنگ دل نگرانی معلم: موردی از مدرسان زبان انگلیسی در مؤسسات آموزش زبان [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 149-186]