آ
-
آلبر کامو
بکت و انسان طاغی: بررسی نمایشنامههای در انتظار گودو و دست آخر [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 31-59]
-
آموزش چینش ذهنی
معرّفی آموزشهای مبتنی بر چینش ذهنی و چینش مغزی [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 71-95]
-
آموزش چینش مغزی
معرّفی آموزشهای مبتنی بر چینش ذهنی و چینش مغزی [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 71-95]
-
آموزش زبان انگلیسی
دلنگرانی معلّم زبان انگلیسی بهعنوان حلقهای گمشده در موفّقیت وی: مروری نظاممند [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 135-162]
ا
-
اتکین
دگرگونی تصویر هویّتِ ملّی در ترجمه: موردپژوهی نمایشنامۀ گزارش مردمگریز مولیر [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 1-32]
-
ادبیّات پایداری
زبان و شاخصههای شعر جنگ در فارسی و انگلیسی: بررسی ناتورالیسم و مؤلفههای آن در اشعارِ منتخب قیصر امینپور و ویلفرد اوون [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 97-129]
-
ادبیّات فارسی
ترجمة متون ادبی: بررسی رابطۀ متقابل زبان و فرهنگ عامّه در حوزة آموزش ترجمه [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 33-69]
-
استعارۀ مفهومی
ترجمۀ بافتمحور استعارههای مفهومی در گزارشهای کشتی [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 61-101]
-
اصول اخلاقی
دیدگاه مترجمان غیرحرفهای به اخلاق در فرایند زیرنویس فیلمهای انگلیسیزبان به فارسی [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 1-32]
-
اعداد
مسابقۀ اعداد: مقایسۀ عملکرد مترجم مایکروسافت و مترجمین حرفهای ترجمۀ شفاهی همزمان [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 33-70]
-
اقدامات هژمونیک
رویکرد متنمحور برای تهیه و تدوین مواد بومی آموزش زبان انگلیسی [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 1-30]
-
اقلیت نژادی
ارتباط گفتمان چرک و زیستقدرت در پرندۀ یهودی و عزاداران برنارد مالامود [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 103-134]
-
الگوی مفهومی تحلیل زباهنگ
بررسی زباهنگ دل نگرانی معلم: موردی از مدرسان زبان انگلیسی در مؤسسات آموزش زبان [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 149-186]
-
امپریالیسم زبانی
رویکرد متنمحور برای تهیه و تدوین مواد بومی آموزش زبان انگلیسی [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 1-30]
-
انباشت ذهنی
معرّفی آموزشهای مبتنی بر چینش ذهنی و چینش مغزی [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 71-95]
-
انرژیافزایی
طراحی و هنجاریابی پرسشنامۀ انرژی معلّم: گامی به سوی فرادلی [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 1-38]
-
انرژیکاهی
طراحی و هنجاریابی پرسشنامۀ انرژی معلّم: گامی به سوی فرادلی [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 1-38]
-
انرژی معلّم
طراحی و هنجاریابی پرسشنامۀ انرژی معلّم: گامی به سوی فرادلی [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 1-38]
-
انسان طاغی
بکت و انسان طاغی: بررسی نمایشنامههای در انتظار گودو و دست آخر [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 31-59]
-
ایدئولوژی
تأثیر ایدئولوژی در ترجمه: بررسی برگردان فارسی خبری از واشنگتنتایمز [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 195-218]
ب
-
بحران هیجامد
روند تحوّل عاطفی و هیجامدی در شکلگیری هویّت دانشجویان زبان انگلیسی: با تکیه بر طیف نوسانی الگوی هیجامد و بحران هیجامد [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 215-251]
-
برنارد مالامود
ارتباط گفتمان چرک و زیستقدرت در پرندۀ یهودی و عزاداران برنارد مالامود [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 103-134]
-
برنامة شاد
بررسی میزان رضایتمندی معلّمان درس زبان انگلیسی از آموزش مجازی در برنامة شاد [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 163-203]
-
بروندلی
بررسی زباهنگ دل نگرانی معلم: موردی از مدرسان زبان انگلیسی در مؤسسات آموزش زبان [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 149-186]
-
برونمتنی
واژهگزینی درونمتنی یا برونمتنی: موردپژوهی رمان «کودک سرراهی» [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 131-167]
-
بن و سربن ترجمه
استفاده از نظریّۀ ترجمۀ یکپارچه فن لوون زوارت در ارزیابی ترجمههای سورۀ بقره به دو زبان فارسی و انگلیسی [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 109-147]
پ
-
پرورش ذهنی
معرّفی آموزشهای مبتنی بر چینش ذهنی و چینش مغزی [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 71-95]
-
پوچگرای فعال و منفعل
بکت و انسان طاغی: بررسی نمایشنامههای در انتظار گودو و دست آخر [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 31-59]
-
پیشرفت تحصیلی
رابطۀ بین عواطف معلّم، نوازهگری و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان مقطع کارشناسی رشتۀ زبان انگلیسی [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 71-107]
ت
-
تئاتر
بررسی تاریخی زبان و ترجمه در تئاترهای مشهد: از انقلاب مشروطه تا انقلاب اسلامی ایران [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 169-204]
-
تابوهای فرهنگی و زبانی
دیدگاه مترجمان غیرحرفهای به اخلاق در فرایند زیرنویس فیلمهای انگلیسیزبان به فارسی [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 1-32]
-
تاریخ
بررسی تاریخی زبان و ترجمه در تئاترهای مشهد: از انقلاب مشروطه تا انقلاب اسلامی ایران [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 169-204]
-
تبدیلها
استفاده از نظریّۀ ترجمۀ یکپارچه فن لوون زوارت در ارزیابی ترجمههای سورۀ بقره به دو زبان فارسی و انگلیسی [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 109-147]
-
تحلیل گفتمان انتقادی
تأثیر ایدئولوژی در ترجمه: بررسی برگردان فارسی خبری از واشنگتنتایمز [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 195-218]
-
تحوّل عاطفی
روند تحوّل عاطفی و هیجامدی در شکلگیری هویّت دانشجویان زبان انگلیسی: با تکیه بر طیف نوسانی الگوی هیجامد و بحران هیجامد [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 215-251]
-
ترجمه
تأثیر ایدئولوژی در ترجمه: بررسی برگردان فارسی خبری از واشنگتنتایمز [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 195-218]
-
ترجمه
ترجمة متون ادبی: بررسی رابطۀ متقابل زبان و فرهنگ عامّه در حوزة آموزش ترجمه [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 33-69]
-
ترجمه
بررسی تاریخی زبان و ترجمه در تئاترهای مشهد: از انقلاب مشروطه تا انقلاب اسلامی ایران [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 169-204]
-
ترجمهشناسی
دگرگونی تصویر هویّتِ ملّی در ترجمه: موردپژوهی نمایشنامۀ گزارش مردمگریز مولیر [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 1-32]
-
ترجمۀ بافتمحور
ترجمۀ بافتمحور استعارههای مفهومی در گزارشهای کشتی [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 61-101]
-
ترجمۀ دیداریشنیداری
دیدگاه مترجمان غیرحرفهای به اخلاق در فرایند زیرنویس فیلمهای انگلیسیزبان به فارسی [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 1-32]
-
ترجمۀ شفاهی همزمان
مسابقۀ اعداد: مقایسۀ عملکرد مترجم مایکروسافت و مترجمین حرفهای ترجمۀ شفاهی همزمان [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 33-70]
-
ترجمۀ یکپارچه
استفاده از نظریّۀ ترجمۀ یکپارچه فن لوون زوارت در ارزیابی ترجمههای سورۀ بقره به دو زبان فارسی و انگلیسی [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 109-147]
-
تصویرشناسی
دگرگونی تصویر هویّتِ ملّی در ترجمه: موردپژوهی نمایشنامۀ گزارش مردمگریز مولیر [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 1-32]
-
تعصب زبانی
بررسی گفتمان هویّت نوجوانان سهزبانه؛ لقبگذاری در میان جوانان سهزبانۀ روستای داشکسن [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 205-235]
-
تفاوتهای فرهنگی
ترجمة متون ادبی: بررسی رابطۀ متقابل زبان و فرهنگ عامّه در حوزة آموزش ترجمه [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 33-69]
-
تهیه و تدوین مواد آموزشی
رویکرد متنمحور برای تهیه و تدوین مواد بومی آموزش زبان انگلیسی [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 1-30]
-
توانش ارتباطی میانفرهنگی
رویکرد متنمحور برای تهیه و تدوین مواد بومی آموزش زبان انگلیسی [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 1-30]
-
توصیف شفاهی
مطالعۀ توصیف شفاهی حالتهای احساسی چهره در فیلمهای سینمایی ایرانی [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 205-232]
ج
-
جامعهشناسی زبان
بررسی گفتمان هویّت نوجوانان سهزبانه؛ لقبگذاری در میان جوانان سهزبانۀ روستای داشکسن [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 205-235]
-
جرالد پرینس
بسط نظریّۀ جرالد پرینس در باب درک روایی مخاطبان از روایتهای داستانی [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 167-194]
ح
-
حاکمیت
مفعول غیرمستقیم در زبان فارسی و روشهای بیان آن در زبان روسی [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 111-140]
-
حالت دستوری
مفعول غیرمستقیم در زبان فارسی و روشهای بیان آن در زبان روسی [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 111-140]
-
حالتهای احساسی چهره
مطالعۀ توصیف شفاهی حالتهای احساسی چهره در فیلمهای سینمایی ایرانی [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 205-232]
-
حرف اضافه
مفعول غیرمستقیم در زبان فارسی و روشهای بیان آن در زبان روسی [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 111-140]
خ
-
خبرگزاری فارس
تأثیر ایدئولوژی در ترجمه: بررسی برگردان فارسی خبری از واشنگتنتایمز [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 195-218]
د
-
دایاسپورا
ارتباط گفتمان چرک و زیستقدرت در پرندۀ یهودی و عزاداران برنارد مالامود [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 103-134]
-
در انتطار گودو
بکت و انسان طاغی: بررسی نمایشنامههای در انتظار گودو و دست آخر [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 31-59]
-
درک روایی
بسط نظریّۀ جرالد پرینس در باب درک روایی مخاطبان از روایتهای داستانی [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 167-194]
-
در وست میلز
بررسی ظهور «ریزوسفییر» در رمان در وست میلز [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 81-110]
-
درونمتنی
واژهگزینی درونمتنی یا برونمتنی: موردپژوهی رمان «کودک سرراهی» [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 131-167]
-
دست آخر
بکت و انسان طاغی: بررسی نمایشنامههای در انتظار گودو و دست آخر [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 31-59]
-
دغدغهمندی
طراحی و هنجاریابی پرسشنامۀ انرژی معلّم: گامی به سوی فرادلی [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 1-38]
-
دلنگرانی معلّم
دلنگرانی معلّم زبان انگلیسی بهعنوان حلقهای گمشده در موفّقیت وی: مروری نظاممند [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 135-162]
-
دورههای آزاد انبوه برخط
بررسی عاملیت دورههای انبوه برخط زبانآموزی مبتنی بر رباتهای اجتماعی برای آموزش مهارتهای درک و تولید فارسی با اهداف پرستاری [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 39-80]
-
دیتسه
دگرگونی تصویر هویّتِ ملّی در ترجمه: موردپژوهی نمایشنامۀ گزارش مردمگریز مولیر [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 1-32]
-
دیشون چارلز وینزلو
بررسی ظهور «ریزوسفییر» در رمان در وست میلز [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 81-110]
ر
-
رباتهای اجتماعی
بررسی عاملیت دورههای انبوه برخط زبانآموزی مبتنی بر رباتهای اجتماعی برای آموزش مهارتهای درک و تولید فارسی با اهداف پرستاری [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 39-80]
-
روایت
بسط نظریّۀ جرالد پرینس در باب درک روایی مخاطبان از روایتهای داستانی [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 167-194]
-
رویکرد متنمحور
رویکرد متنمحور برای تهیه و تدوین مواد بومی آموزش زبان انگلیسی [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 1-30]
-
ریزوسفییر
بررسی ظهور «ریزوسفییر» در رمان در وست میلز [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 81-110]
ز
-
زبان
بررسی تاریخی زبان و ترجمه در تئاترهای مشهد: از انقلاب مشروطه تا انقلاب اسلامی ایران [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 169-204]
-
زبانشناسی
ترجمۀ بافتمحور استعارههای مفهومی در گزارشهای کشتی [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 61-101]
-
زباهنگ دلنگرانی معلّم
بررسی زباهنگ دل نگرانی معلم: موردی از مدرسان زبان انگلیسی در مؤسسات آموزش زبان [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 149-186]
-
زیستقدرت
ارتباط گفتمان چرک و زیستقدرت در پرندۀ یهودی و عزاداران برنارد مالامود [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 103-134]
ژ
-
ژانرهای ادبی
برآمدن سنّت ادبی پیشا-مشروطه از رهگذر نظامگان ترجمه [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 178-214]
س
-
سورۀ بقره
استفاده از نظریّۀ ترجمۀ یکپارچه فن لوون زوارت در ارزیابی ترجمههای سورۀ بقره به دو زبان فارسی و انگلیسی [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 109-147]
ش
-
شعر جنگ
زبان و شاخصههای شعر جنگ در فارسی و انگلیسی: بررسی ناتورالیسم و مؤلفههای آن در اشعارِ منتخب قیصر امینپور و ویلفرد اوون [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 97-129]
-
شکلگیری هوّیت
روند تحوّل عاطفی و هیجامدی در شکلگیری هویّت دانشجویان زبان انگلیسی: با تکیه بر طیف نوسانی الگوی هیجامد و بحران هیجامد [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 215-251]
ض
-
ضوابط نشر
دیدگاه ناشران و مترجمان درباره ضوابط نشر کتاب و ممیزی و پیامدهای آن در ایران بعد از انقلاب اسلامی [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 141-166]
ط
-
طرفدار زیرنویس
دیدگاه مترجمان غیرحرفهای به اخلاق در فرایند زیرنویس فیلمهای انگلیسیزبان به فارسی [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 1-32]
ع
-
عصر پیشا مشروطه
برآمدن سنّت ادبی پیشا-مشروطه از رهگذر نظامگان ترجمه [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 178-214]
-
عواطف معلّم
رابطۀ بین عواطف معلّم، نوازهگری و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان مقطع کارشناسی رشتۀ زبان انگلیسی [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 71-107]
-
عوامل ایجاد مسأله
مسابقۀ اعداد: مقایسۀ عملکرد مترجم مایکروسافت و مترجمین حرفهای ترجمۀ شفاهی همزمان [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 33-70]
ف
-
فارسی با اهداف پزشکی
بررسی عاملیت دورههای انبوه برخط زبانآموزی مبتنی بر رباتهای اجتماعی برای آموزش مهارتهای درک و تولید فارسی با اهداف پرستاری [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 39-80]
-
فرادلی
طراحی و هنجاریابی پرسشنامۀ انرژی معلّم: گامی به سوی فرادلی [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 1-38]
-
فرادلی
بررسی زباهنگ دل نگرانی معلم: موردی از مدرسان زبان انگلیسی در مؤسسات آموزش زبان [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 149-186]
-
فرهنگ
بررسی گفتمان هویّت نوجوانان سهزبانه؛ لقبگذاری در میان جوانان سهزبانۀ روستای داشکسن [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 205-235]
-
فرهنگ دوزبانه
واژهگزینی درونمتنی یا برونمتنی: موردپژوهی رمان «کودک سرراهی» [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 131-167]
-
فرهنگ عامّه
ترجمة متون ادبی: بررسی رابطۀ متقابل زبان و فرهنگ عامّه در حوزة آموزش ترجمه [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 33-69]
-
فیلمهای توصیف شفاهی ایرانی
مطالعۀ توصیف شفاهی حالتهای احساسی چهره در فیلمهای سینمایی ایرانی [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 205-232]
ق
-
قیصر امینپور
زبان و شاخصههای شعر جنگ در فارسی و انگلیسی: بررسی ناتورالیسم و مؤلفههای آن در اشعارِ منتخب قیصر امینپور و ویلفرد اوون [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 97-129]
ک
-
کتاب
دیدگاه ناشران و مترجمان درباره ضوابط نشر کتاب و ممیزی و پیامدهای آن در ایران بعد از انقلاب اسلامی [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 141-166]
گ
-
گریزگاهها
بررسی ظهور «ریزوسفییر» در رمان در وست میلز [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 81-110]
-
گزارشگران ورزشی
ترجمۀ بافتمحور استعارههای مفهومی در گزارشهای کشتی [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 61-101]
م
-
ماشین میل
بررسی ظهور «ریزوسفییر» در رمان در وست میلز [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 81-110]
-
مترجمان
دیدگاه ناشران و مترجمان درباره ضوابط نشر کتاب و ممیزی و پیامدهای آن در ایران بعد از انقلاب اسلامی [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 141-166]
-
مترجم شفاهیحرفهای
مسابقۀ اعداد: مقایسۀ عملکرد مترجم مایکروسافت و مترجمین حرفهای ترجمۀ شفاهی همزمان [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 33-70]
-
مترجم مایکروسافت
مسابقۀ اعداد: مقایسۀ عملکرد مترجم مایکروسافت و مترجمین حرفهای ترجمۀ شفاهی همزمان [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 33-70]
-
مخاطبان دوگانه
بسط نظریّۀ جرالد پرینس در باب درک روایی مخاطبان از روایتهای داستانی [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 167-194]
-
مخاطبان کم/نابینا
مطالعۀ توصیف شفاهی حالتهای احساسی چهره در فیلمهای سینمایی ایرانی [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 205-232]
-
مدل توصیفی تطبیقی زوارت
استفاده از نظریّۀ ترجمۀ یکپارچه فن لوون زوارت در ارزیابی ترجمههای سورۀ بقره به دو زبان فارسی و انگلیسی [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 109-147]
-
مردمگریز
دگرگونی تصویر هویّتِ ملّی در ترجمه: موردپژوهی نمایشنامۀ گزارش مردمگریز مولیر [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 1-32]
-
مشهد
بررسی تاریخی زبان و ترجمه در تئاترهای مشهد: از انقلاب مشروطه تا انقلاب اسلامی ایران [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 169-204]
-
معلّمان زبان انگلیسی
بررسی میزان رضایتمندی معلّمان درس زبان انگلیسی از آموزش مجازی در برنامة شاد [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 163-203]
-
معلّم زبان انگلیسی
دلنگرانی معلّم زبان انگلیسی بهعنوان حلقهای گمشده در موفّقیت وی: مروری نظاممند [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 135-162]
-
مغززایی
معرّفی آموزشهای مبتنی بر چینش ذهنی و چینش مغزی [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 71-95]
-
مغزورزی
معرّفی آموزشهای مبتنی بر چینش ذهنی و چینش مغزی [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 71-95]
-
مفعول غیرمستقیم
مفعول غیرمستقیم در زبان فارسی و روشهای بیان آن در زبان روسی [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 111-140]
-
ممیزی
دیدگاه ناشران و مترجمان درباره ضوابط نشر کتاب و ممیزی و پیامدهای آن در ایران بعد از انقلاب اسلامی [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 141-166]
-
مهارتهای ترجمه
ترجمة متون ادبی: بررسی رابطۀ متقابل زبان و فرهنگ عامّه در حوزة آموزش ترجمه [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 33-69]
-
مهارتهای خوانداری و نوشتاری
بررسی عاملیت دورههای انبوه برخط زبانآموزی مبتنی بر رباتهای اجتماعی برای آموزش مهارتهای درک و تولید فارسی با اهداف پرستاری [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 39-80]
-
موفّقیت معلّم
دلنگرانی معلّم زبان انگلیسی بهعنوان حلقهای گمشده در موفّقیت وی: مروری نظاممند [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 135-162]
-
میزان رضایتمندی
بررسی میزان رضایتمندی معلّمان درس زبان انگلیسی از آموزش مجازی در برنامة شاد [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 163-203]
ن
-
ناتورالیسم
زبان و شاخصههای شعر جنگ در فارسی و انگلیسی: بررسی ناتورالیسم و مؤلفههای آن در اشعارِ منتخب قیصر امینپور و ویلفرد اوون [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 97-129]
-
ناشران
دیدگاه ناشران و مترجمان درباره ضوابط نشر کتاب و ممیزی و پیامدهای آن در ایران بعد از انقلاب اسلامی [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 141-166]
-
نسبیتگرایی
بسط نظریّۀ جرالد پرینس در باب درک روایی مخاطبان از روایتهای داستانی [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 167-194]
-
نظام ادبی
برآمدن سنّت ادبی پیشا-مشروطه از رهگذر نظامگان ترجمه [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 178-214]
-
نظام ترجمه
برآمدن سنّت ادبی پیشا-مشروطه از رهگذر نظامگان ترجمه [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 178-214]
-
نظریّۀ نظامگان
برآمدن سنّت ادبی پیشا-مشروطه از رهگذر نظامگان ترجمه [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 178-214]
-
نقشهای معنایی
مفعول غیرمستقیم در زبان فارسی و روشهای بیان آن در زبان روسی [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 111-140]
-
نمایشنامه
بررسی تاریخی زبان و ترجمه در تئاترهای مشهد: از انقلاب مشروطه تا انقلاب اسلامی ایران [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 169-204]
-
نوازهگری
رابطۀ بین عواطف معلّم، نوازهگری و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان مقطع کارشناسی رشتۀ زبان انگلیسی [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 71-107]
و
-
واژهگزینی
واژهگزینی درونمتنی یا برونمتنی: موردپژوهی رمان «کودک سرراهی» [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 131-167]
-
واشنگتن تایمز
تأثیر ایدئولوژی در ترجمه: بررسی برگردان فارسی خبری از واشنگتنتایمز [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 195-218]
-
ویروس کرونا
بررسی میزان رضایتمندی معلّمان درس زبان انگلیسی از آموزش مجازی در برنامة شاد [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 163-203]
-
ویلفرد اوون
زبان و شاخصههای شعر جنگ در فارسی و انگلیسی: بررسی ناتورالیسم و مؤلفههای آن در اشعارِ منتخب قیصر امینپور و ویلفرد اوون [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 97-129]
ه
-
هتروتوپیا
بررسی ظهور «ریزوسفییر» در رمان در وست میلز [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 81-110]
-
هویّت
بررسی گفتمان هویّت نوجوانان سهزبانه؛ لقبگذاری در میان جوانان سهزبانۀ روستای داشکسن [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 205-235]
-
هیجامد
روند تحوّل عاطفی و هیجامدی در شکلگیری هویّت دانشجویان زبان انگلیسی: با تکیه بر طیف نوسانی الگوی هیجامد و بحران هیجامد [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 215-251]
-
هیچدلی
بررسی زباهنگ دل نگرانی معلم: موردی از مدرسان زبان انگلیسی در مؤسسات آموزش زبان [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 149-186]