ا

  • ابراهیمی، شیما طراحی و هنجاریابی پرسشنامۀ انرژی معلّم: گامی به سوی فرادلی [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 1-38]

  • العبدوانی، تقی طراحی و هنجاریابی پرسشنامۀ انرژی معلّم: گامی به سوی فرادلی [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 1-38]

  • امیری، آنیتا ترجمة متون ادبی: بررسی رابطۀ متقابل زبان و فرهنگ عامّه در حوزة آموزش ترجمه [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 33-69]

  • امینی، آسیه روند تحوّل عاطفی و هیجامدی در شکل‌گیری هویّت دانشجویان زبان انگلیسی: با تکیه بر طیف نوسانی الگوی هیجامد و بحران هیجامد [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 215-251]

ب

  • بویاکویچ، کریستینا مفعول غیرمستقیم در زبان فارسی و روش‌های بیان آن در زبان روسی [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 111-140]

پ

  • پیش‌قدم، رضا طراحی و هنجاریابی پرسشنامۀ انرژی معلّم: گامی به سوی فرادلی [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 1-38]

ج

  • جاجرمی، هانیه بررسی زباهنگ دل نگرانی معلم: موردی از مدرسان زبان انگلیسی در مؤسسات آموزش زبان [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 149-186]

ح

  • حری، ابوالفضل برآمدن سنّت ادبی پیشا-مشروطه از رهگذر نظامگان ترجمه [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 178-214]

خ

  • خدادادی، فضل الله بسط نظریّۀ جرالد پرینس در باب درک روایی مخاطبان از روایت‌های داستانی [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 167-194]

  • خزایی، سعید بررسی عاملیت دوره‌های انبوه برخط زبان‌آموزی مبتنی بر ربات‌های اجتماعی برای آموزش مهارت‌های درک و تولید فارسی با اهداف پرستاری [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 39-80]

  • خورسند، محمد رابطۀ بین عواطف معلّم، نوازه‌گری و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان مقطع کارشناسی رشتۀ زبان انگلیسی [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 71-107]

  • خوش سلیقه، مسعود دیدگاه مترجمان غیرحرفه‌ای به اخلاق در فرایند زیرنویس فیلم‌های انگلیسی‌زبان به فارسی [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 1-32]

د

  • درخشان، علی بررسی عاملیت دوره‌های انبوه برخط زبان‌آموزی مبتنی بر ربات‌های اجتماعی برای آموزش مهارت‌های درک و تولید فارسی با اهداف پرستاری [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 39-80]

ص

  • صحرائی، رضا مراد مفعول غیرمستقیم در زبان فارسی و روش‌های بیان آن در زبان روسی [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 111-140]

ط

  • طاهری، زهرا بررسی ظهور «ریزوسفییر» در رمان در وست میلز [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 81-110]

ق

  • قنسولی، بهزاد استفاده از نظریّۀ ترجمۀ یکپارچه فن لوون زوارت در ارزیابی ترجمه‌های سورۀ بقره به دو زبان فارسی و انگلیسی [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 109-147]

ک

  • کیانپور، مریم بررسی عاملیت دوره‌های انبوه برخط زبان‌آموزی مبتنی بر ربات‌های اجتماعی برای آموزش مهارت‌های درک و تولید فارسی با اهداف پرستاری [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 39-80]

م

  • مدرسی، قاسم رابطۀ بین عواطف معلّم، نوازه‌گری و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان مقطع کارشناسی رشتۀ زبان انگلیسی [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 71-107]

  • مردانی، وحید دیدگاه مترجمان غیرحرفه‌ای به اخلاق در فرایند زیرنویس فیلم‌های انگلیسی‌زبان به فارسی [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 1-32]

  • میرحسینی، عشرت سادات تأثیر ایدئولوژی در ترجمه: بررسی برگردان فارسی خبری از واشنگتن‌تایمز [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 195-218]

ن

  • نوروزی، عبداله دیدگاه ناشران و مترجمان درباره ضوابط نشر کتاب و ممیزی و پیامدهای آن در ایران بعد از انقلاب اسلامی [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 141-166]

و

  • ویسی، هیوا روند تحوّل عاطفی و هیجامدی در شکل‌گیری هویّت دانشجویان زبان انگلیسی: با تکیه بر طیف نوسانی الگوی هیجامد و بحران هیجامد [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 215-251]

ه

  • هاشمی، محمد رضا دیدگاه ناشران و مترجمان درباره ضوابط نشر کتاب و ممیزی و پیامدهای آن در ایران بعد از انقلاب اسلامی [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 141-166]

ی

  • یاراحمدزهی، امیر ارسلان استفاده از نظریّۀ ترجمۀ یکپارچه فن لوون زوارت در ارزیابی ترجمه‌های سورۀ بقره به دو زبان فارسی و انگلیسی [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 109-147]