ا

  • ابراهیمی، شیما آسیب‌شناسی و تحلیل محتوای کتاب‌های تاریخِ زبان فارسی در پرتو الگوی هَیَجامَد [دوره 54، شماره 2، 1400، صفحه 89-122]

  • ابراهیمی، میثم واکاوی کاربرد آرایه‌های «علم بدیع» در زبان‌های فارسی و انگلیسی با رویکرد تطبیقی [دوره 54، شماره 2، 1400، صفحه 31-59]

  • احمدی صفا، محمد مطالعه تطبیقی کنش گفتاری «تملق» در زبان‌های فارسی و انگلیسی [دوره 54، شماره 3، 1400، صفحه 59-95]

  • اشرفی، فرانک بررسی «من‌» سلینی در داستان سفر به انتهای شب با تکیه بر نظریه ژرژ پوله [دوره 54، شماره 1، 1400، صفحه 57-80]

  • امیریوسفی، محمد تأثیر روش تدریس درون دادمحور در مقابل برون دادمحور بر یادگیری و به یاد سپاری واژگان انگلیسی توسط فراگیران خردسال ایرانی [دوره 54، شماره 3، 1400، صفحه 123-145]

ب

  • بامشکی، سمیرا آسیب‌شناسی و تحلیل محتوای کتاب‌های تاریخِ زبان فارسی در پرتو الگوی هَیَجامَد [دوره 54، شماره 2، 1400، صفحه 89-122]

  • بلوری، کاوه بازروایت از طریق ترجمه: مورد پژوهی کتاب اسلام در ایران [دوره 54، شماره 4، 1400، صفحه 157-179]

  • بلوری، مزدک بازروایت از طریق ترجمه: مورد پژوهی کتاب اسلام در ایران [دوره 54، شماره 4، 1400، صفحه 157-179]

  • بیگلری، فاطمه بررسی نمایشنامۀ بهترین بابای دنیا نوشتۀ غلامحسین ساعدی و در انتظار گودو نوشتۀ ساموئل بکت بر اساس فلسفۀ پوچی آلبر کامو [دوره 54، شماره 4، 1400، صفحه 131-155]

پ

  • پاکدل، مهسا بررسی «من‌» سلینی در داستان سفر به انتهای شب با تکیه بر نظریه ژرژ پوله [دوره 54، شماره 1، 1400، صفحه 57-80]

  • پیش‌قدم، رضا بررسی تعداد مؤثر تکرار واژه در یادگیری واژگان زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی در پرتو الگوی هَیَجامَد [دوره 54، شماره 3، 1400، صفحه 1-26]

ج

  • جاجرمی، هانیه بررسی تعداد مؤثر تکرار واژه در یادگیری واژگان زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی در پرتو الگوی هَیَجامَد [دوره 54، شماره 3، 1400، صفحه 1-26]

  • جباری، علی اکبر جستاری در تأثیر کمال‌گرایی بر مهارت شنیداری زبان دوم با درنظرگرفتن نقش میانجی خودکارآمدی و راهبردهای فراشناختی شنیداری به روش تحلیل چندبخشی میانجی [دوره 54، شماره 2، 1400، صفحه 123-151]

  • جهانی، زهرا آسیب‌شناسی و تحلیل محتوای کتاب‌های تاریخِ زبان فارسی در پرتو الگوی هَیَجامَد [دوره 54، شماره 2، 1400، صفحه 89-122]

ح

  • حسینی فاطمی، آذر تکنیک دلفی فازی در تأیید الگوی ارزیابی داستان‌های حاوی دوراهی اخلاقی براساس سنجه‌های عاطفی [دوره 54، شماره 1، 1400، صفحه 157-184]

خ

  • خان محمدی، فاطمه بررسی «من‌» سلینی در داستان سفر به انتهای شب با تکیه بر نظریه ژرژ پوله [دوره 54، شماره 1، 1400، صفحه 57-80]

  • خزاعی راوری، زهرا تلاقی نمادها و مفاهیم دریدایی در رمان هرگز رهایم مکن [دوره 54، شماره 1، 1400، صفحه 107-126]

  • خزاعی فرید، علی بررسی ویژگی‌های شیوة ترجمۀ بین خطّی قرآن: (مورد پژوهی چهار ترجمۀ متعلق به قرن چهارم تا نیمۀ قرن ششم هجری) [دوره 54، شماره 4، 1400، صفحه 1-29]

  • خوش‌ سلیقه، مسعود درآمدی بر جایگاه و وضعیت توصیف شفاهی در ایران [دوره 54، شماره 2، 1400، صفحه 1-30]

د

  • داوودی، محمد واکاوی کاربرد آرایه‌های «علم بدیع» در زبان‌های فارسی و انگلیسی با رویکرد تطبیقی [دوره 54، شماره 2، 1400، صفحه 31-59]

  • دباغ زاده، احمد نمود عادتواره مترجم در سبک ترجمه: موردپژوهی سبک ترجمه صالح حسینی [دوره 54، شماره 1، 1400، صفحه 81-106]

  • دهناد، ویدا تکنیک دلفی فازی در تأیید الگوی ارزیابی داستان‌های حاوی دوراهی اخلاقی براساس سنجه‌های عاطفی [دوره 54، شماره 1، 1400، صفحه 157-184]

  • دوبختی، لیلا کنکاشی در توانش فرهنگی در آموزش و فراگیری زبان انگلیسی: معلمان، زبان‌آموزان و مطالب درسی در عصر جهانی‌سازه شده [دوره 54، شماره 3، 1400، صفحه 147-180]

ذ

  • ذوقی، مسعود نقش لذّت زبان خارجی و بی‌‌‌انگیزشی یادگیری در رابطۀ بین حس تعلق با عملکرد درسی زبان [دوره 54، شماره 4، 1400، صفحه 101-130]

ر

  • رزمی، محمدحسن جستاری در تأثیر کمال‌گرایی بر مهارت شنیداری زبان دوم با درنظرگرفتن نقش میانجی خودکارآمدی و راهبردهای فراشناختی شنیداری به روش تحلیل چندبخشی میانجی [دوره 54، شماره 2، 1400، صفحه 123-151]

  • رضائی، زهرا بررسی تطبیقی ابزار‌های انسجام در «سورۀ مزَّمِّل» و ترجمۀ آن از موسوی گرمارودی بر پایۀ نظریّۀ انسجام متن هلیدی و حسن [دوره 54، شماره 2، 1400، صفحه 175-199]

س

  • سلمانی، بهلول بررسی رابطه هوش‌های چندگانه و هیجانی با کیفیت ترجمه دانشجویان دانشگاه‌های تبریز [دوره 54، شماره 1، 1400، صفحه 23-55]

ش

  • شعیری، حمیدرضا بررسی تأثیر بکارگیری روش تفکر شبکه‌ای بر فرهنگ یادگیری زبان آموزان زبان فرانسه براساس الگوی ابعاد فرهنگی هافستد [دوره 54، شماره 3، 1400، صفحه 27-57]

  • شفیعی، شیلان درآمدی بر جایگاه و وضعیت توصیف شفاهی در ایران [دوره 54، شماره 2، 1400، صفحه 1-30]

  • شهیدزاده، فرنگیس بررسی هویّت فرهنگی یادگیرندگان زبان انگلیسی به‌وسیلۀ داستان‌های کوتاه: مطالعۀ موردی دانشجویان ایرانی رشتۀ انگلیسی [دوره 54، شماره 4، 1400، صفحه 31-61]

ع

  • عسکرزاده طرقبه، رجبعلی بررسی نمایشنامۀ بهترین بابای دنیا نوشتۀ غلامحسین ساعدی و در انتظار گودو نوشتۀ ساموئل بکت بر اساس فلسفۀ پوچی آلبر کامو [دوره 54، شماره 4، 1400، صفحه 131-155]

  • علوی مقدم، مهیار واکاوی کاربرد آرایه‌های «علم بدیع» در زبان‌های فارسی و انگلیسی با رویکرد تطبیقی [دوره 54، شماره 2، 1400، صفحه 31-59]

غ

  • غضنفری مقدم، نادیا بررسی وضعیت نهادهای قدرت، ناشران و آثار ترجمه شده و تألیفی برگزیده در حوزه ادبیات کودک و نوجوان در ایران: مورد پژوهی سال‌های 1340-1357 [دوره 54، شماره 1، 1400، صفحه 1-22]

ف

  • فارسیان، محمدرضا بازتاب ادبیات عامه ایران در سفرنامه از خراسان تا بختیاری اثر هانری‌رنه دالمانی [دوره 54، شماره 3، 1400، صفحه 97-122]

  • فخارزاده، مهرنوش نمود عادتواره مترجم در سبک ترجمه: موردپژوهی سبک ترجمه صالح حسینی [دوره 54، شماره 1، 1400، صفحه 81-106]

  • فرحزاد، فرزانه بازقاب بندیِ روایت چندوجهی: مطالعۀ موردی دوبلۀ بینازبانی پویانمایی های پخش شده از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران [دوره 54، شماره 4، 1400، صفحه 63-100]

  • فردوسی، سیما بررسی اعتبار پیش‌بینی عملکرد‌ دانشجویان درس ترجمۀ شفاهی هم‌زمان در دو تمرین ترجمۀ شفاهی با توجّه به مهارت درک شنیداری، هوش ‌هیجانی و خودکارآمدی [دوره 54، شماره 2، 1400، صفحه 153-174]

  • فسنقری، آزاده بررسی تأثیر بکارگیری روش تفکر شبکه‌ای بر فرهنگ یادگیری زبان آموزان زبان فرانسه براساس الگوی ابعاد فرهنگی هافستد [دوره 54، شماره 3، 1400، صفحه 27-57]

ق

  • قاسمی آریان، فاطمه بازتاب ادبیات عامه ایران در سفرنامه از خراسان تا بختیاری اثر هانری‌رنه دالمانی [دوره 54، شماره 3، 1400، صفحه 97-122]

  • قربان صباغ، محمود رضا بررسی وضعیت نهادهای قدرت، ناشران و آثار ترجمه شده و تألیفی برگزیده در حوزه ادبیات کودک و نوجوان در ایران: مورد پژوهی سال‌های 1340-1357 [دوره 54، شماره 1، 1400، صفحه 1-22]

  • قمی، پرینا بازقاب بندیِ روایت چندوجهی: مطالعۀ موردی دوبلۀ بینازبانی پویانمایی های پخش شده از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران [دوره 54، شماره 4، 1400، صفحه 63-100]

  • قندهاری، سودابه بررسی ویژگی‌های شیوة ترجمۀ بین خطّی قرآن: (مورد پژوهی چهار ترجمۀ متعلق به قرن چهارم تا نیمۀ قرن ششم هجری) [دوره 54، شماره 4، 1400، صفحه 1-29]

  • قنسولی، بهزاد تکنیک دلفی فازی در تأیید الگوی ارزیابی داستان‌های حاوی دوراهی اخلاقی براساس سنجه‌های عاطفی [دوره 54، شماره 1، 1400، صفحه 157-184]

ک

  • کاربخش راوری، رحیمه مطالعه تطبیقی کنش گفتاری «تملق» در زبان‌های فارسی و انگلیسی [دوره 54، شماره 3، 1400، صفحه 59-95]

گ

  • گشمردی، محمود رضا بررسی تأثیر بکارگیری روش تفکر شبکه‌ای بر فرهنگ یادگیری زبان آموزان زبان فرانسه براساس الگوی ابعاد فرهنگی هافستد [دوره 54، شماره 3، 1400، صفحه 27-57]

ل

  • لطافتی، رویا بررسی تأثیر بکارگیری روش تفکر شبکه‌ای بر فرهنگ یادگیری زبان آموزان زبان فرانسه براساس الگوی ابعاد فرهنگی هافستد [دوره 54، شماره 3، 1400، صفحه 27-57]

م

  • مالمیر، علی رابطه بین توانش تعامل بینافرهنگی معلمان زبان‌خارجه و دانش منظورشناختی زبان‌آموزان در زمینه کنش‌های‌کلامی پربسامد انگلیسی [دوره 54، شماره 3، 1400، صفحه 181-217]

  • مرادی مقدم، مصطفی بررسی تجارب و روش استفادۀ معلمان از زبان اول در کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی [دوره 54، شماره 1، 1400، صفحه 127-156]

  • مزدایسنا، گلنار بررسی هویّت فرهنگی یادگیرندگان زبان انگلیسی به‌وسیلۀ داستان‌های کوتاه: مطالعۀ موردی دانشجویان ایرانی رشتۀ انگلیسی [دوره 54، شماره 4، 1400، صفحه 31-61]

  • معزی‌پور، فرهاد بررسی تجارب و روش استفادۀ معلمان از زبان اول در کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی [دوره 54، شماره 1، 1400، صفحه 127-156]

  • مقیمی، سحر بررسی تعداد مؤثر تکرار واژه در یادگیری واژگان زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی در پرتو الگوی هَیَجامَد [دوره 54، شماره 3، 1400، صفحه 1-26]

  • ملا ابراهیمی، عزت بررسی تطبیقی ابزار‌های انسجام در «سورۀ مزَّمِّل» و ترجمۀ آن از موسوی گرمارودی بر پایۀ نظریّۀ انسجام متن هلیدی و حسن [دوره 54، شماره 2، 1400، صفحه 175-199]

  • منصفی، رویا ترجمۀ مخاطب‌محورِ «قرآن خواندنی» علی ملکی:رویکردی نو به ترجمۀ قرآن [دوره 54، شماره 4، 1400، صفحه 181-207]

  • منصوری، شهریار ساموئل بکت و ظهور شیءگرایی: هستی‌شناسی شیءگرا در نمایشنامه بازی بدون کلام [دوره 54، شماره 2، 1400، صفحه 61-88]

  • مهدوی، محمد جواد بررسی ویژگی‌های شیوة ترجمۀ بین خطّی قرآن: (مورد پژوهی چهار ترجمۀ متعلق به قرن چهارم تا نیمۀ قرن ششم هجری) [دوره 54، شماره 4، 1400، صفحه 1-29]

ن

  • نصیری، مریم بررسی رابطه هوش‌های چندگانه و هیجانی با کیفیت ترجمه دانشجویان دانشگاه‌های تبریز [دوره 54، شماره 1، 1400، صفحه 23-55]

ه

  • هاشمی، محمد رضا بررسی وضعیت نهادهای قدرت، ناشران و آثار ترجمه شده و تألیفی برگزیده در حوزه ادبیات کودک و نوجوان در ایران: مورد پژوهی سال‌های 1340-1357 [دوره 54، شماره 1، 1400، صفحه 1-22]

ی

  • یاحقی، محمد جعفر بررسی ویژگی‌های شیوة ترجمۀ بین خطّی قرآن: (مورد پژوهی چهار ترجمۀ متعلق به قرن چهارم تا نیمۀ قرن ششم هجری) [دوره 54، شماره 4، 1400، صفحه 1-29]

  • یل شرزه، رضا ترجمۀ مخاطب‌محورِ «قرآن خواندنی» علی ملکی:رویکردی نو به ترجمۀ قرآن [دوره 54، شماره 4، 1400، صفحه 181-207]