آ

  • آلتوسر ضعف و شکست‌های دستگاه‌های ایدئولوژیک (ISA) بر اساس نظریّۀ آلتوسر در رمان پرتقال کوکی (۱۹۶۲) [دوره 57، شماره 1، 1403، صفحه 93-119]

ا

  • اخلاق حرفه‌ای در آموزش دانشگاهی تهیۀ منشور و مقیاس اخلاق حرفه‌ای در آموزش دانشگاهی: اعتبار سنجی با مدل راش [دوره 57، شماره 2، 1403، صفحه 162-199]

  • ادبیات کودک و نوجوان ترجمة‌ مفاهیم ناهنجار در سه ترجمه فارسی رمان ماتیلدا [دوره 57، شماره 2، 1403، صفحه 37-67]

  • اساتید دانشگاه تهیۀ منشور و مقیاس اخلاق حرفه‌ای در آموزش دانشگاهی: اعتبار سنجی با مدل راش [دوره 57، شماره 2، 1403، صفحه 162-199]

  • اصلاح خود راهبردهای مدرّسان زبان انگلیسی ایرانی برای اصلاح خطاهای خود در کلاس درس و عوامل مؤثر بر انتخاب آنها [دوره 57، شماره 1، 1403، صفحه 120-154]

  • اعتبارسنجی تهیۀ منشور و مقیاس اخلاق حرفه‌ای در آموزش دانشگاهی: اعتبار سنجی با مدل راش [دوره 57، شماره 2، 1403، صفحه 162-199]

  • الکتروانسفالوگرافی کمّی بررسی تغییرات نوسانی امواج مغزی توجّه و تمرکز زبان‌آموزان زبان انگلیسی به‌عنوان زبان خارجی در حین آزمون درک مطلب استنتاجی خواندن [دوره 57، شماره 1، 1403، صفحه 155-177]

  • ایدئولوژی ضعف و شکست‌های دستگاه‌های ایدئولوژیک (ISA) بر اساس نظریّۀ آلتوسر در رمان پرتقال کوکی (۱۹۶۲) [دوره 57، شماره 1، 1403، صفحه 93-119]

ب

  • باورهای آموزشی راهبردهای مدرّسان زبان انگلیسی ایرانی برای اصلاح خطاهای خود در کلاس درس و عوامل مؤثر بر انتخاب آنها [دوره 57، شماره 1، 1403، صفحه 120-154]

  • برجس ضعف و شکست‌های دستگاه‌های ایدئولوژیک (ISA) بر اساس نظریّۀ آلتوسر در رمان پرتقال کوکی (۱۹۶۲) [دوره 57، شماره 1، 1403، صفحه 93-119]

پ

  • پرتقال کوکی ضعف و شکست‌های دستگاه‌های ایدئولوژیک (ISA) بر اساس نظریّۀ آلتوسر در رمان پرتقال کوکی (۱۹۶۲) [دوره 57، شماره 1، 1403، صفحه 93-119]

  • پنهان‌کاری اجتماعی و سازمانی تئوری بازی‌ها و نگرش واقع‌گرایانه دیکنز: تحریف حقایق اجتماعی و سازمانی و شخصیت‌های فرعی رمان دوریت کوچک [دوره 57، شماره 1، 1403، صفحه 1-27]

ت

  • تئوری بازی‌ها تئوری بازی‌ها و نگرش واقع‌گرایانه دیکنز: تحریف حقایق اجتماعی و سازمانی و شخصیت‌های فرعی رمان دوریت کوچک [دوره 57، شماره 1، 1403، صفحه 1-27]

  • ترجمة تحت‌الفظی ترجمة‌ مفاهیم ناهنجار در سه ترجمه فارسی رمان ماتیلدا [دوره 57، شماره 2، 1403، صفحه 37-67]

  • ترجمه عاملیت ترجمه در ورود علم روان‌شناسی به ایران (۱۳۰۰ تا ۱۳۴۰) [دوره 57، شماره 2، 1403، صفحه 68-95]

  • ترجمه شکسته‌نویسی در ترجمه: مطالعه موردی رمان ماجراهای هاکلبری فین [دوره 57، شماره 2، 1403، صفحه 132-161]

  • ترجمه به مثابه فراشعر بررسی منتخب ابیاتی از چهار برگردان فارسی چهار غزل‌وارۀ شکسپیر از منظر چهار راهکار ترجمه‌ای جیمز هولمز (۱۹۸۸) [دوره 57، شماره 1، 1403، صفحه 63-92]

  • ترجمۀ بین‌نشانه‌ای مفهوم فرهنگی‌اجتماعی جنسیت در ترجمۀ بین‌نشانه‌ای: نگاهی به سینمای اقتباسی مهرجویی با محوریت زنان [دوره 57، شماره 2، 1403، صفحه 96-131]

  • توجّه بررسی تغییرات نوسانی امواج مغزی توجّه و تمرکز زبان‌آموزان زبان انگلیسی به‌عنوان زبان خارجی در حین آزمون درک مطلب استنتاجی خواندن [دوره 57، شماره 1، 1403، صفحه 155-177]

چ

  • چارلز دیکنز تئوری بازی‌ها و نگرش واقع‌گرایانه دیکنز: تحریف حقایق اجتماعی و سازمانی و شخصیت‌های فرعی رمان دوریت کوچک [دوره 57، شماره 1، 1403، صفحه 1-27]

ح

  • حروف تعریف تحلیل خطاهای زبان‌آموزان دوزبانه کردی-فارسی در کاربرد حروف تعریف زبان انگلیسی و بررسی تأثیر یادگیری معکوس بر عملکرد آن ها بر اساس نظریّه فضاهای ذهنی [دوره 57، شماره 1، 1403، صفحه 28-62]

خ

  • خطا تحلیل خطاهای زبان‌آموزان دوزبانه کردی-فارسی در کاربرد حروف تعریف زبان انگلیسی و بررسی تأثیر یادگیری معکوس بر عملکرد آن ها بر اساس نظریّه فضاهای ذهنی [دوره 57، شماره 1، 1403، صفحه 28-62]

  • خطاهای ایجادی مدرّسان راهبردهای مدرّسان زبان انگلیسی ایرانی برای اصلاح خطاهای خود در کلاس درس و عوامل مؤثر بر انتخاب آنها [دوره 57، شماره 1، 1403، صفحه 120-154]

  • خواندن درک مفاهیم بررسی تغییرات نوسانی امواج مغزی توجّه و تمرکز زبان‌آموزان زبان انگلیسی به‌عنوان زبان خارجی در حین آزمون درک مطلب استنتاجی خواندن [دوره 57، شماره 1، 1403، صفحه 155-177]

د

  • دانشجویان ایرانی زبان انگلیسی ارتباط میان هیجانات، هوش هیجانی-حسی و نمره نوشتاری: مقایسه دانشجویان ایرانی و عراقی رشته زبان انگلیسی [دوره 57، شماره 2، 1403، صفحه 1-36]

  • دانشجویان عراقی زبان انگلیسی ارتباط میان هیجانات، هوش هیجانی-حسی و نمره نوشتاری: مقایسه دانشجویان ایرانی و عراقی رشته زبان انگلیسی [دوره 57، شماره 2، 1403، صفحه 1-36]

  • دستگاه‌های حکومتی ضعف و شکست‌های دستگاه‌های ایدئولوژیک (ISA) بر اساس نظریّۀ آلتوسر در رمان پرتقال کوکی (۱۹۶۲) [دوره 57، شماره 1، 1403، صفحه 93-119]

  • دوریت کوچک تئوری بازی‌ها و نگرش واقع‌گرایانه دیکنز: تحریف حقایق اجتماعی و سازمانی و شخصیت‌های فرعی رمان دوریت کوچک [دوره 57، شماره 1، 1403، صفحه 1-27]

  • دو زبانه کردی – فارسی تحلیل خطاهای زبان‌آموزان دوزبانه کردی-فارسی در کاربرد حروف تعریف زبان انگلیسی و بررسی تأثیر یادگیری معکوس بر عملکرد آن ها بر اساس نظریّه فضاهای ذهنی [دوره 57، شماره 1، 1403، صفحه 28-62]

ر

  • رئالیسم تئوری بازی‌ها و نگرش واقع‌گرایانه دیکنز: تحریف حقایق اجتماعی و سازمانی و شخصیت‌های فرعی رمان دوریت کوچک [دوره 57، شماره 1، 1403، صفحه 1-27]

  • راهبردهای اصلاح خطا راهبردهای مدرّسان زبان انگلیسی ایرانی برای اصلاح خطاهای خود در کلاس درس و عوامل مؤثر بر انتخاب آنها [دوره 57، شماره 1، 1403، صفحه 120-154]

  • راهکار ترجمه‌ای هولمز بررسی منتخب ابیاتی از چهار برگردان فارسی چهار غزل‌وارۀ شکسپیر از منظر چهار راهکار ترجمه‌ای جیمز هولمز (۱۹۸۸) [دوره 57، شماره 1، 1403، صفحه 63-92]

  • رولد دال ترجمة‌ مفاهیم ناهنجار در سه ترجمه فارسی رمان ماتیلدا [دوره 57، شماره 2، 1403، صفحه 37-67]

ز

  • زبان شکسته‌نویسی در ترجمه: مطالعه موردی رمان ماجراهای هاکلبری فین [دوره 57، شماره 2، 1403، صفحه 132-161]

  • زنان مفهوم فرهنگی‌اجتماعی جنسیت در ترجمۀ بین‌نشانه‌ای: نگاهی به سینمای اقتباسی مهرجویی با محوریت زنان [دوره 57، شماره 2، 1403، صفحه 96-131]

  • زنانه‌زدایی مفهوم فرهنگی‌اجتماعی جنسیت در ترجمۀ بین‌نشانه‌ای: نگاهی به سینمای اقتباسی مهرجویی با محوریت زنان [دوره 57، شماره 2، 1403، صفحه 96-131]

س

  • سینمای اقتباسی مهرجویی مفهوم فرهنگی‌اجتماعی جنسیت در ترجمۀ بین‌نشانه‌ای: نگاهی به سینمای اقتباسی مهرجویی با محوریت زنان [دوره 57، شماره 2، 1403، صفحه 96-131]

ش

  • شکسته‌نویسی شکسته‌نویسی در ترجمه: مطالعه موردی رمان ماجراهای هاکلبری فین [دوره 57، شماره 2، 1403، صفحه 132-161]

  • شکل-وابسته بررسی منتخب ابیاتی از چهار برگردان فارسی چهار غزل‌وارۀ شکسپیر از منظر چهار راهکار ترجمه‌ای جیمز هولمز (۱۹۸۸) [دوره 57، شماره 1، 1403، صفحه 63-92]

ط

  • طبقه‌ی اجتماعی شکسته‌نویسی در ترجمه: مطالعه موردی رمان ماجراهای هاکلبری فین [دوره 57، شماره 2، 1403، صفحه 132-161]

ع

  • عاملیت عاملیت ترجمه در ورود علم روان‌شناسی به ایران (۱۳۰۰ تا ۱۳۴۰) [دوره 57، شماره 2، 1403، صفحه 68-95]

غ

  • غزل‌واره‌های شکسپیر بررسی منتخب ابیاتی از چهار برگردان فارسی چهار غزل‌وارۀ شکسپیر از منظر چهار راهکار ترجمه‌ای جیمز هولمز (۱۹۸۸) [دوره 57، شماره 1، 1403، صفحه 63-92]

ف

  • فضاهای ذهنی تحلیل خطاهای زبان‌آموزان دوزبانه کردی-فارسی در کاربرد حروف تعریف زبان انگلیسی و بررسی تأثیر یادگیری معکوس بر عملکرد آن ها بر اساس نظریّه فضاهای ذهنی [دوره 57، شماره 1، 1403، صفحه 28-62]

ک

  • کلیشه‌های جنسیتی مفهوم فرهنگی‌اجتماعی جنسیت در ترجمۀ بین‌نشانه‌ای: نگاهی به سینمای اقتباسی مهرجویی با محوریت زنان [دوره 57، شماره 2، 1403، صفحه 96-131]

م

  • ماتیلدا ترجمة‌ مفاهیم ناهنجار در سه ترجمه فارسی رمان ماتیلدا [دوره 57، شماره 2، 1403، صفحه 37-67]

  • ماجراهای هاکلبری‌فین شکسته‌نویسی در ترجمه: مطالعه موردی رمان ماجراهای هاکلبری فین [دوره 57، شماره 2، 1403، صفحه 132-161]

  • مجله کاویان عاملیت ترجمه در ورود علم روان‌شناسی به ایران (۱۳۰۰ تا ۱۳۴۰) [دوره 57، شماره 2، 1403، صفحه 68-95]

  • محتوا-وابسته بررسی منتخب ابیاتی از چهار برگردان فارسی چهار غزل‌وارۀ شکسپیر از منظر چهار راهکار ترجمه‌ای جیمز هولمز (۱۹۸۸) [دوره 57، شماره 1، 1403، صفحه 63-92]

  • مدرّسان زبان انگلیسی ایرانی راهبردهای مدرّسان زبان انگلیسی ایرانی برای اصلاح خطاهای خود در کلاس درس و عوامل مؤثر بر انتخاب آنها [دوره 57، شماره 1، 1403، صفحه 120-154]

  • مدل رتبه‌بندی راش-اندریچ تهیۀ منشور و مقیاس اخلاق حرفه‌ای در آموزش دانشگاهی: اعتبار سنجی با مدل راش [دوره 57، شماره 2، 1403، صفحه 162-199]

  • منشور اخلاق حرفه‌ای تهیۀ منشور و مقیاس اخلاق حرفه‌ای در آموزش دانشگاهی: اعتبار سنجی با مدل راش [دوره 57، شماره 2، 1403، صفحه 162-199]

ن

  • ناهنجاری‌های اجتماعی ترجمة‌ مفاهیم ناهنجار در سه ترجمه فارسی رمان ماتیلدا [دوره 57، شماره 2، 1403، صفحه 37-67]

  • نسبت تتا به بتا بررسی تغییرات نوسانی امواج مغزی توجّه و تمرکز زبان‌آموزان زبان انگلیسی به‌عنوان زبان خارجی در حین آزمون درک مطلب استنتاجی خواندن [دوره 57، شماره 1، 1403، صفحه 155-177]

  • نشر صفی‌علیشاه عاملیت ترجمه در ورود علم روان‌شناسی به ایران (۱۳۰۰ تا ۱۳۴۰) [دوره 57، شماره 2، 1403، صفحه 68-95]

  • نمره نوشتاری ارتباط میان هیجانات، هوش هیجانی-حسی و نمره نوشتاری: مقایسه دانشجویان ایرانی و عراقی رشته زبان انگلیسی [دوره 57، شماره 2، 1403، صفحه 1-36]

ه

  • هوش هیجانی-حسی ارتباط میان هیجانات، هوش هیجانی-حسی و نمره نوشتاری: مقایسه دانشجویان ایرانی و عراقی رشته زبان انگلیسی [دوره 57، شماره 2، 1403، صفحه 1-36]

  • هیجانات ارتباط میان هیجانات، هوش هیجانی-حسی و نمره نوشتاری: مقایسه دانشجویان ایرانی و عراقی رشته زبان انگلیسی [دوره 57، شماره 2، 1403، صفحه 1-36]