آلتوسر
ضعف و شکستهای دستگاههای ایدئولوژیک (ISA) بر اساس نظریّۀ آلتوسر در رمان پرتقال کوکی (۱۹۶۲) [دوره 57، شماره 1، 1403، صفحه 93-119]
ا
اخلاق حرفهای در آموزش دانشگاهی
تهیۀ منشور و مقیاس اخلاق حرفهای در آموزش دانشگاهی: اعتبار سنجی با مدل راش [دوره 57، شماره 2، 1403، صفحه 162-199]
ادبیات کودک و نوجوان
ترجمة مفاهیم ناهنجار در سه ترجمه فارسی رمان ماتیلدا [دوره 57، شماره 2، 1403، صفحه 37-67]
اساتید دانشگاه
تهیۀ منشور و مقیاس اخلاق حرفهای در آموزش دانشگاهی: اعتبار سنجی با مدل راش [دوره 57، شماره 2، 1403، صفحه 162-199]
اصلاح خود
راهبردهای مدرّسان زبان انگلیسی ایرانی برای اصلاح خطاهای خود در کلاس درس و عوامل مؤثر بر انتخاب آنها [دوره 57، شماره 1، 1403، صفحه 120-154]
اعتبارسنجی
تهیۀ منشور و مقیاس اخلاق حرفهای در آموزش دانشگاهی: اعتبار سنجی با مدل راش [دوره 57، شماره 2، 1403، صفحه 162-199]
الکتروانسفالوگرافی کمّی
بررسی تغییرات نوسانی امواج مغزی توجّه و تمرکز زبانآموزان زبان انگلیسی بهعنوان زبان خارجی در حین آزمون درک مطلب استنتاجی خواندن [دوره 57، شماره 1، 1403، صفحه 155-177]
ایدئولوژی
ضعف و شکستهای دستگاههای ایدئولوژیک (ISA) بر اساس نظریّۀ آلتوسر در رمان پرتقال کوکی (۱۹۶۲) [دوره 57، شماره 1، 1403، صفحه 93-119]
ب
باورهای آموزشی
راهبردهای مدرّسان زبان انگلیسی ایرانی برای اصلاح خطاهای خود در کلاس درس و عوامل مؤثر بر انتخاب آنها [دوره 57، شماره 1، 1403، صفحه 120-154]
برجس
ضعف و شکستهای دستگاههای ایدئولوژیک (ISA) بر اساس نظریّۀ آلتوسر در رمان پرتقال کوکی (۱۹۶۲) [دوره 57، شماره 1، 1403، صفحه 93-119]
پ
پرتقال کوکی
ضعف و شکستهای دستگاههای ایدئولوژیک (ISA) بر اساس نظریّۀ آلتوسر در رمان پرتقال کوکی (۱۹۶۲) [دوره 57، شماره 1، 1403، صفحه 93-119]
پنهانکاری اجتماعی و سازمانی
تئوری بازیها و نگرش واقعگرایانه دیکنز: تحریف حقایق اجتماعی و سازمانی و شخصیتهای فرعی رمان دوریت کوچک [دوره 57، شماره 1، 1403، صفحه 1-27]
ت
تئوری بازیها
تئوری بازیها و نگرش واقعگرایانه دیکنز: تحریف حقایق اجتماعی و سازمانی و شخصیتهای فرعی رمان دوریت کوچک [دوره 57، شماره 1، 1403، صفحه 1-27]
ترجمة تحتالفظی
ترجمة مفاهیم ناهنجار در سه ترجمه فارسی رمان ماتیلدا [دوره 57، شماره 2، 1403، صفحه 37-67]
ترجمه
عاملیت ترجمه در ورود علم روانشناسی به ایران (۱۳۰۰ تا ۱۳۴۰) [دوره 57، شماره 2، 1403، صفحه 68-95]
ترجمه به مثابه فراشعر
بررسی منتخب ابیاتی از چهار برگردان فارسی چهار غزلوارۀ شکسپیر از منظر چهار راهکار ترجمهای جیمز هولمز (۱۹۸۸) [دوره 57، شماره 1، 1403، صفحه 63-92]
ترجمۀ بیننشانهای
مفهوم فرهنگیاجتماعی جنسیت در ترجمۀ بیننشانهای: نگاهی به سینمای اقتباسی مهرجویی با محوریت زنان [دوره 57، شماره 2، 1403، صفحه 96-131]
توجّه
بررسی تغییرات نوسانی امواج مغزی توجّه و تمرکز زبانآموزان زبان انگلیسی بهعنوان زبان خارجی در حین آزمون درک مطلب استنتاجی خواندن [دوره 57، شماره 1، 1403، صفحه 155-177]
چ
چارلز دیکنز
تئوری بازیها و نگرش واقعگرایانه دیکنز: تحریف حقایق اجتماعی و سازمانی و شخصیتهای فرعی رمان دوریت کوچک [دوره 57، شماره 1، 1403، صفحه 1-27]
ح
حروف تعریف
تحلیل خطاهای زبانآموزان دوزبانه کردی-فارسی در کاربرد حروف تعریف زبان انگلیسی و بررسی تأثیر یادگیری معکوس بر عملکرد آن ها بر اساس نظریّه فضاهای ذهنی [دوره 57، شماره 1، 1403، صفحه 28-62]
خ
خطا
تحلیل خطاهای زبانآموزان دوزبانه کردی-فارسی در کاربرد حروف تعریف زبان انگلیسی و بررسی تأثیر یادگیری معکوس بر عملکرد آن ها بر اساس نظریّه فضاهای ذهنی [دوره 57، شماره 1، 1403، صفحه 28-62]
خطاهای ایجادی مدرّسان
راهبردهای مدرّسان زبان انگلیسی ایرانی برای اصلاح خطاهای خود در کلاس درس و عوامل مؤثر بر انتخاب آنها [دوره 57، شماره 1، 1403، صفحه 120-154]
خواندن درک مفاهیم
بررسی تغییرات نوسانی امواج مغزی توجّه و تمرکز زبانآموزان زبان انگلیسی بهعنوان زبان خارجی در حین آزمون درک مطلب استنتاجی خواندن [دوره 57، شماره 1، 1403، صفحه 155-177]
د
دانشجویان ایرانی زبان انگلیسی
ارتباط میان هیجانات، هوش هیجانی-حسی و نمره نوشتاری: مقایسه دانشجویان ایرانی و عراقی رشته زبان انگلیسی [دوره 57، شماره 2، 1403، صفحه 1-36]
دانشجویان عراقی زبان انگلیسی
ارتباط میان هیجانات، هوش هیجانی-حسی و نمره نوشتاری: مقایسه دانشجویان ایرانی و عراقی رشته زبان انگلیسی [دوره 57، شماره 2، 1403، صفحه 1-36]
دستگاههای حکومتی
ضعف و شکستهای دستگاههای ایدئولوژیک (ISA) بر اساس نظریّۀ آلتوسر در رمان پرتقال کوکی (۱۹۶۲) [دوره 57، شماره 1، 1403، صفحه 93-119]
دوریت کوچک
تئوری بازیها و نگرش واقعگرایانه دیکنز: تحریف حقایق اجتماعی و سازمانی و شخصیتهای فرعی رمان دوریت کوچک [دوره 57، شماره 1، 1403، صفحه 1-27]
دو زبانه کردی – فارسی
تحلیل خطاهای زبانآموزان دوزبانه کردی-فارسی در کاربرد حروف تعریف زبان انگلیسی و بررسی تأثیر یادگیری معکوس بر عملکرد آن ها بر اساس نظریّه فضاهای ذهنی [دوره 57، شماره 1، 1403، صفحه 28-62]
ر
رئالیسم
تئوری بازیها و نگرش واقعگرایانه دیکنز: تحریف حقایق اجتماعی و سازمانی و شخصیتهای فرعی رمان دوریت کوچک [دوره 57، شماره 1، 1403، صفحه 1-27]
راهبردهای اصلاح خطا
راهبردهای مدرّسان زبان انگلیسی ایرانی برای اصلاح خطاهای خود در کلاس درس و عوامل مؤثر بر انتخاب آنها [دوره 57، شماره 1، 1403، صفحه 120-154]
راهکار ترجمهای هولمز
بررسی منتخب ابیاتی از چهار برگردان فارسی چهار غزلوارۀ شکسپیر از منظر چهار راهکار ترجمهای جیمز هولمز (۱۹۸۸) [دوره 57، شماره 1، 1403، صفحه 63-92]
رولد دال
ترجمة مفاهیم ناهنجار در سه ترجمه فارسی رمان ماتیلدا [دوره 57، شماره 2، 1403، صفحه 37-67]
ز
زبان
شکستهنویسی در ترجمه: مطالعه موردی رمان ماجراهای هاکلبری فین [دوره 57، شماره 2، 1403، صفحه 132-161]
زنان
مفهوم فرهنگیاجتماعی جنسیت در ترجمۀ بیننشانهای: نگاهی به سینمای اقتباسی مهرجویی با محوریت زنان [دوره 57، شماره 2، 1403، صفحه 96-131]
زنانهزدایی
مفهوم فرهنگیاجتماعی جنسیت در ترجمۀ بیننشانهای: نگاهی به سینمای اقتباسی مهرجویی با محوریت زنان [دوره 57، شماره 2، 1403، صفحه 96-131]
س
سینمای اقتباسی مهرجویی
مفهوم فرهنگیاجتماعی جنسیت در ترجمۀ بیننشانهای: نگاهی به سینمای اقتباسی مهرجویی با محوریت زنان [دوره 57، شماره 2، 1403، صفحه 96-131]
شکل-وابسته
بررسی منتخب ابیاتی از چهار برگردان فارسی چهار غزلوارۀ شکسپیر از منظر چهار راهکار ترجمهای جیمز هولمز (۱۹۸۸) [دوره 57، شماره 1، 1403، صفحه 63-92]
ط
طبقهی اجتماعی
شکستهنویسی در ترجمه: مطالعه موردی رمان ماجراهای هاکلبری فین [دوره 57، شماره 2، 1403، صفحه 132-161]
ع
عاملیت
عاملیت ترجمه در ورود علم روانشناسی به ایران (۱۳۰۰ تا ۱۳۴۰) [دوره 57، شماره 2، 1403، صفحه 68-95]
غ
غزلوارههای شکسپیر
بررسی منتخب ابیاتی از چهار برگردان فارسی چهار غزلوارۀ شکسپیر از منظر چهار راهکار ترجمهای جیمز هولمز (۱۹۸۸) [دوره 57، شماره 1، 1403، صفحه 63-92]
ف
فضاهای ذهنی
تحلیل خطاهای زبانآموزان دوزبانه کردی-فارسی در کاربرد حروف تعریف زبان انگلیسی و بررسی تأثیر یادگیری معکوس بر عملکرد آن ها بر اساس نظریّه فضاهای ذهنی [دوره 57، شماره 1، 1403، صفحه 28-62]
ک
کلیشههای جنسیتی
مفهوم فرهنگیاجتماعی جنسیت در ترجمۀ بیننشانهای: نگاهی به سینمای اقتباسی مهرجویی با محوریت زنان [دوره 57، شماره 2، 1403، صفحه 96-131]
م
ماتیلدا
ترجمة مفاهیم ناهنجار در سه ترجمه فارسی رمان ماتیلدا [دوره 57، شماره 2، 1403، صفحه 37-67]
مجله کاویان
عاملیت ترجمه در ورود علم روانشناسی به ایران (۱۳۰۰ تا ۱۳۴۰) [دوره 57، شماره 2، 1403، صفحه 68-95]
محتوا-وابسته
بررسی منتخب ابیاتی از چهار برگردان فارسی چهار غزلوارۀ شکسپیر از منظر چهار راهکار ترجمهای جیمز هولمز (۱۹۸۸) [دوره 57، شماره 1، 1403، صفحه 63-92]
مدرّسان زبان انگلیسی ایرانی
راهبردهای مدرّسان زبان انگلیسی ایرانی برای اصلاح خطاهای خود در کلاس درس و عوامل مؤثر بر انتخاب آنها [دوره 57، شماره 1، 1403، صفحه 120-154]
مدل رتبهبندی راش-اندریچ
تهیۀ منشور و مقیاس اخلاق حرفهای در آموزش دانشگاهی: اعتبار سنجی با مدل راش [دوره 57، شماره 2، 1403، صفحه 162-199]
منشور اخلاق حرفهای
تهیۀ منشور و مقیاس اخلاق حرفهای در آموزش دانشگاهی: اعتبار سنجی با مدل راش [دوره 57، شماره 2، 1403، صفحه 162-199]
ن
ناهنجاریهای اجتماعی
ترجمة مفاهیم ناهنجار در سه ترجمه فارسی رمان ماتیلدا [دوره 57، شماره 2، 1403، صفحه 37-67]
نسبت تتا به بتا
بررسی تغییرات نوسانی امواج مغزی توجّه و تمرکز زبانآموزان زبان انگلیسی بهعنوان زبان خارجی در حین آزمون درک مطلب استنتاجی خواندن [دوره 57، شماره 1، 1403، صفحه 155-177]
نشر صفیعلیشاه
عاملیت ترجمه در ورود علم روانشناسی به ایران (۱۳۰۰ تا ۱۳۴۰) [دوره 57، شماره 2، 1403، صفحه 68-95]
نمره نوشتاری
ارتباط میان هیجانات، هوش هیجانی-حسی و نمره نوشتاری: مقایسه دانشجویان ایرانی و عراقی رشته زبان انگلیسی [دوره 57، شماره 2، 1403، صفحه 1-36]
ه
هوش هیجانی-حسی
ارتباط میان هیجانات، هوش هیجانی-حسی و نمره نوشتاری: مقایسه دانشجویان ایرانی و عراقی رشته زبان انگلیسی [دوره 57، شماره 2، 1403، صفحه 1-36]
هیجانات
ارتباط میان هیجانات، هوش هیجانی-حسی و نمره نوشتاری: مقایسه دانشجویان ایرانی و عراقی رشته زبان انگلیسی [دوره 57، شماره 2، 1403، صفحه 1-36]