نوع مقاله : مقالۀ پژوهشی

نویسندگان

1 دانشگاه زابل، گروه زبان انگلیسی

2 دانشگاه زابل، گروه زبان انگیسی

چکیده

این مطالعه به بررسی رابطه بین حس شوخ‌طبعی، خودکارآمدی و فرسودگی شغلی در بین مدرسان ایرانی زبان انگلیسی‌ پرداخته و تأثیر میانجی خودکارآمدی بر رابطه بین شوخ‌طبعی مدرسان و فرسودگی شغلی آنان موردبررسی قرار داده است. ازاین‌رو، صد و هفت مدرس زبان انگلیسی از موسسات خصوصی زبان به روش نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شده است. یافته‌های تحلیل مدل‌سازی معادلات ساختاری نشان می‌دهد حس شوخ‌طبعی و خودکارآمدی می‌تواند به‌طور مستقیم و معناداری فرسودگی شغلی را پیش‌بینی کند. علاوه بر این، حس شوخ‌طبعی به‌طور مثبت با خودکارآمدی مرتبط است. بخش دیگری از یافته‌ها نشان می‌دهد خودکارآمدی به‌طور قابل‌توجهی تأثیر حس شوخ‌طبعی بر فرسودگی شغلی را میانجی‌ می‌کند.

تازه های تحقیق

 

کلیدواژه‌ها

موضوعات

 

CAPTCHA Image