نوع مقاله : مقالۀ پژوهشی
نویسندگان
1 دانشگاه زابل، گروه زبان انگلیسی
2 دانشگاه زابل، گروه زبان انگیسی
چکیده
چکیده
این مطالعه به بررسی رابطه بین حس شوخطبعی، خودکارآمدی و فرسودگی شغلی در بین مدرسان ایرانی زبان انگلیسی پرداخته است. همچنین تأثیر میانجی خودکارآمدی بر رابطه بین شوخطلبی مدرسان و فرسودگی شغلی آنان مورد بررسی قرار گرفت. بدین منظور، صد و هفت مدرس زبان انگلیسی از موسّسات خصوصی زبان به روش نمونهگیری در دسترس انتخاب شدند. یافتههای تحلیل مدلسازی معادلات ساختاری نشان داد که حس شوخطبعی و خودکارآمدی میتواند به طور مستقیم و معناداری فرسودگی شغلی را پیشبینی کند. علاوه بر این، حس شوخطبعی به طور مثبت با خودکارآمدی مرتبط است. بخش دیگری از یافتهها نشان داد که خودکارآمدی به طور قابلتوجهی تأثیر حس شوخطبعی بر فرسودگی شغلی را میانجی میکند. مفاهیم مورد بحث قرار گرفت و پیشنهاداتی برای تحقیقات بیشتر ارائه شد.
کلمات کلیدی: حس شوخطبعی؛ خودکارآمدی؛ فرسودگی شغلی؛ مدرسان زبان انگلیسی
تازه های تحقیق
کلیدواژهها
موضوعات
ارسال نظر در مورد این مقاله