آموزش زبان
تهیۀ منشور و مقیاس اخلاق حرفه‌ای در آموزش دانشگاهی: اعتبار سنجی با مدل راش

زینب کافی؛ مونا طباطبائی یزدی؛ سحر طباطبایی فارانی

دوره 57، شماره 2 ، شهریور 1403، ، صفحه 162-199

https://doi.org/10.22067/lts.2024.89421.1279

چکیده
  پژوهش حاضر برای تهیۀ نسخۀ فارسی منشور و اعتبار سنجی مقیاس اخلاق حرفه‌ای در آموزش دانشگاهی، با عنایت به رویکردهای اساتید رشته‌های گوناگون دانشگاهی، صورت گرفت. ابتدا، ترجمۀ فارسی منشور تهیه شد؛ سپس، با تحلیل داده‌های کیفی به بررسی نظرات کتبی و شفاهی اساتید دانشگاه‌ها‌ پرداخته شد. در ادامه، نسخۀ فارسی منشور ذیل چهارمولفۀ تعهد به ...  بیشتر

معرفی الگوی «هیجامد» به‌عنوان شیوه‌ای کارآمد برای کاهش اضطراب خواندن در زبان خارجی

سحر طباطبایی فارانی؛ رضا پیش قدم؛ سحر مقیمی

دوره 52، شماره 2 ، تیر 1398، ، صفحه 35-63

https://doi.org/10.22067/lts.v52i2.70790

چکیده
  بدون تردید، مهارت خواندن و درک مطلب یکی از چهار مهارت اصلی در زبان انگلیسی است که نقش مهمی در نشر علم و دانش ایفا می‌کند و به ‌همین دلیل مورد توجه صاحب‌نظران است. از میان عوامل مختلفی که بر کیفیت مهارت خواندن و درک مطلب تأثیر می‌گذارند، اضطراب خواندن در زبان خارجی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. پژوهشگران موارد مختلفی همچون رسم‌الخط ...  بیشتر