نوع مقاله : مقالۀ پژوهشی

نویسندگان

1 دانشگاه حکیم سبزواری، سبزوار، ایران

2 گروه زبان و ادبیات انگلیسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه حکیم سبزواری، سبزوار، ایران

چکیده

این مطالعه کیفی برداشت‌های معلمان آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی (EFL) در حال خدمت، در حال خدمت و بازنشسته را درباره امید مبتنی بر عمل در مدارس دولتی گرگان، ایران بررسی کرد. محققان با ۴۲ معلم مصاحبه کردند تا درک آن‌ها از این نوع امید را کشف کنند. داده‌ها با استفاده از نظریه زمینه‌ای سازنده‌گرا و نرم‌افزار MAXQDA 24 تجزیه و تحلیل شد و ۴۶ کد اولیه شناسایی گردید که در ۲۵ دسته سازماندهی شدند. این نتایج به مدلی از امید مبتنی بر عمل با چهار سازه کلیدی شامل توانمندسازی، محیط‌های یادگیری مشارکتی، تأمل انتقادی و شیوه‌های آموزشی نوآورانه منجر شد. یافته‌ها بر اهمیت تقویت این نوع امید برای افزایش اثربخشی تدریس و نتایج دانش‌آموزان تأکید می‌کنند و بینش‌های ارزشمندی برای استراتژی‌ها و سیاست‌های آموزشی آینده ارائه می‌دهند.

کلیدواژه‌ها

موضوعات

CAPTCHA Image