نوع مقاله : مقالۀ پژوهشی
نویسندگان
1 استادیار گروه زبان انگلیسی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه ازاد اسلامی، تهران، ایران
2 دانشجو دکتری گروه زبان انگلیسی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه ازاد اسلامی، تهران، ایران
3 دانشیار گروه زبان انگلیسی، واحد کرمان، دانشگاه ازاد اسلامی، کرمان، ایران
چکیده
مطالعهی حاضر به بررسی تأثیر کدسوئیچینگ بر زبانآموزان ایرانی که زبان انگلیسی را به عنوان زبان خارجی یاد میگیرند میپردازد و تمرکز آن بر تأثیر این موضوع بر تمایل به برقراری ارتباط و روانی گفتار در زبان دوم است. کدسوئیچینگ به معنای تغییر متناوب بین زبانها در جریان گفتگو تعریف میشود. این پژوهش از رویکرد روشهای ترکیبی بهره گرفته و با استفاده از ارزیابیهای کمی از تمایل به برقراری ارتباط و روانی گفتار، به همراه مصاحبههای کیفی برای بررسی تجربیات زبانآموزان، یافتههای خود را استخراج کرده است. نتایج نشان داد که کدسوئیچینگ میتواند تمایل به برقراری ارتباط و روانی گفتار زبانآموزان را بهبود بخشد. علاوه بر این، نتایج مصاحبهها نشان داد که از دیدگاه زبانآموزان، ایجاد اعتماد به نفس و راحتی رایجترین دلیل استفاده از کدسوئیچینگ بوده است، در حالی که توسعهی مهارتهای فراشناختی کمترین نقش را در این زمینه داشته است.
تازه های تحقیق
کلیدواژهها
موضوعات
ارسال نظر در مورد این مقاله