نوع مقاله : مقالۀ پژوهشی

نویسندگان

1 استادیار گروه زبان انگلیسی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه ازاد اسلامی، تهران، ایران

2 دانشجو دکتری گروه زبان انگلیسی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه ازاد اسلامی، تهران، ایران

3 دانشیار گروه زبان انگلیسی، واحد کرمان، دانشگاه ازاد اسلامی، کرمان، ایران

10.22067/lts.2025.91967.1326

چکیده

مطالعه‌ی حاضر به بررسی تأثیر کدسوئیچینگ بر زبان‌آموزان ایرانی که زبان انگلیسی را به عنوان زبان خارجی یاد میگیرند می‌پردازد و تمرکز آن بر تأثیر این موضوع بر تمایل به برقراری ارتباط و روانی گفتار در زبان دوم است. کدسوئیچینگ به معنای تغییر متناوب بین زبان‌ها در جریان گفتگو تعریف می‌شود. این پژوهش از رویکرد روش‌های ترکیبی بهره گرفته و با استفاده از ارزیابی‌های کمی از تمایل به برقراری ارتباط و روانی گفتار، به همراه مصاحبه‌های کیفی برای بررسی تجربیات زبان‌آموزان، یافته‌های خود را استخراج کرده است. نتایج نشان داد که کدسوئیچینگ می‌تواند تمایل به برقراری ارتباط و روانی گفتار زبان‌آموزان را بهبود بخشد. علاوه بر این، نتایج مصاحبه‌ها نشان داد که از دیدگاه زبان‌آموزان، ایجاد اعتماد به نفس و راحتی رایج‌ترین دلیل استفاده از کدسوئیچینگ بوده است، در حالی که توسعه‌ی مهارت‌های فراشناختی کمترین نقش را در این زمینه داشته است.

تازه های تحقیق

 

کلیدواژه‌ها

موضوعات

 

CAPTCHA Image