آموزش زبان
بررسی تغییرات نوسانی امواج مغزی توجّه و تمرکز زبان‌آموزان زبان انگلیسی به‌عنوان زبان خارجی در حین آزمون درک مطلب استنتاجی خواندن

میترا زراعت پیشه؛ فرناز فرخ علایی؛ فرناز برادران فرشچی

دوره 57، شماره 1 ، خرداد 1403، ، صفحه 155-177

https://doi.org/10.22067/lts.2024.89046.1272

چکیده
  پژوهش بین‌رشته‌ای حاضر به بررسی فعّالیّت‌های ارتعاشی مغزی نسبت تتا / بتا (TBR) حین انجام آزمون خواندن درک مطلب می‌پردازد. سی‌نفر زبان‌آموز سطح متوسّط (15 مرد،15 زن) در این مطالعه شرکت کردند. شرکت‌کنندگان آزمون خواندن و درک مطلب را جواب دادند درحالی‌که ارتعاشات مغزی آنها با استفاده از دستگاه «الکتروانسفالوگرافی کمّی» (QEEG) اندازه‌گیری ...  بیشتر