اشگرف، ر.، و امیری، ع. (1397). شناسایی و رتبهبندی عوامل مؤثر بر بروز رفتارهای ریاکارانه در شرکتهای دولتی ایران و ارائۀ راهکارهایی مبتنی بر متون اسلامی: موردکاوی شرکت پالایش گاز پارسیان. مدیریت فرهنگ سازمانی، 16، 305-325.
پیشقدم، ر. (1391). معرّفی زباهنگ، بهعنوان ابزاری تحولگرا در فرهنگکاوی زبان. مطالعات زبان و ترجمه، 4، 61-47.
پیشقدم، ر.، و عطاران، آ. (1395). گفتمانشناسی «قسمت» در زبان و فرهنگ مردم ایران. مطالعات فرهنگارتباطات، 17(35)، 129-149.
پیشقدم، ر.، و عطاران، آ. (1392). نگاهی جامعهشناختی به کنش گفتاری قسم: مقایسۀ زبآنهای فارسی وانگلیسی. مطالعات زبان و ترجمه، 46، 25-50.
پیشقدم، ر.، و فیروزیان پوراصفهانی، آ. (1396). تأملی جامعهشناختی پیرامون کاربردهای گفتمانی «نمیدانم» در زبانفارسی در پرتو الگوی هایمز. مطالعات فرهنگ - ارتباطات، 39(18)، 7-35 .
پیشقدم، ر.، و وحیدنیا، ف. (1393). کاربردهای «دعا» در فیلمهای فارسی و انگلیسی در پرتو الگوی هایمز. جستارهای زبان، 7، 1-23.
پیشقدم، ر.، وحیدنیا، ف.، و فیروزیان پوراصفهانی، آ. (1393). نگاهی جامعهشناختی به کنش گفتاری نفرین: مقایسۀ زبانهای فارسی و انگلیسی. مطالعات زبان و ترجمه، 47، 45- 72 .
زندمقدم، ا.، و وفاییمهر، ر. (1396). بررسی مقابلهای راهبرد تولید کنشهای گفتاری موافقتکردن و مخالفتکردن در فیسبوک: مقایسۀ فارسیزبانان و انگلیسیزبانان. مطالعات رسانههای نوین، 1، 13-169.
علیاکبری، م.، و قیطاسی، م. (1395). بررسی کنش گفتاری تسلیت در گویش کردی ایلامی. مطالعات زبانها و گویشهای غرب ایران، ، 12، 35-50.
علیخانی، ع. (1384). توسعۀ سیاسی از دیدگاه امامعلی(ع). تهران، ایران: نشر بینالملل.
مدرسیتهرانی، ی.، و تاجعلی، م. (1391). کنش گفتاریِ درخواست: مقایسۀ فارسیزبانان و فارسیآموزان. پژوهشنامۀ آموزشزبانفارسی به غیرفارسیزبانان، 3، 83-107.
هادوینژاد، م.، و بهارلویی، ا. (1392). رفتارهای منافقانه در ارتباطات بین فردی سازمان. چشمانداز مدیریت دولتی، 13، 15-40.
هاشمی، م.، حسینی فاطمی، آ.، و دوائی، ص. (1390). مقایسه مرزبندیهای فرهنگی- اجتماعی «تعریف و تمجید» در زبانانگلیسی و فارسی. مطالعات زبان و ترجمه، 1، 25-39.
Ary, D. (2014). Introduction to research in education. Toronto, Canada: Nuraeni.
Bauman, R. (2000). Genre. Journal of Linguistics Anthropology, 9(1), 84-87.
Cavazza, N. (2016). When political candidates “go positive: The effects of flattering the rival in political communication. Social Influence, 11(3), 166–176.
Cavazza, N. (2017). The tone dilemma: Comparing the effects of flattery and verbal aggression in a political speech. Journal of Language and Social Psychology, 36(5), 585-598.
Danziger, R. (2020). The pragmatics of flattery: The strategic use of solidarity-oriented actions. Journal of Pragmatics, 170, 413-425.
Focella, E. S., Stone, J., Fernandez, N. C., Cooper, J. & Hogg, M. A. (2016). Vicarious hypocrisy: bolstering attitudes and taking action after exposure to a hypocritical in group member. Journal of Experimental Social Psychology, 62, 89-102.
Goffman, E. (1971). Relations in public. New York, NY: Harper and Row.
Halliday, M. A. K. (1968). Notes on transitivity and theme in English part 3. Journal of Linguistics, 4(2), 179-215.
Halliday, M. A. K. (1978). Language as social semiotic: The social interpretation of language and meaning. Londdon, England: Hodder Arnold.
Hashemian, M. (2014). A pragmatic study of requestive speech act by Iranian EFL learners and Canadian native speakers in hotels. Journal of Teaching Language Skills, 6(2), 55-80.
Hymes, D. (1967). Models of interaction of language and social setting. Journal of Social Issues, 33(2), 8-28.
Kacmar, K. M., Carlson, D. S., & Bratton, V. K. (2004). Situational and dispositional factors as antecedents of ingratiatory behaviors in organizational settings. Journal of Vocational Behavior, 65, 309–331.
Pishghadam, R., & Moradi Moghaddam, M. (2011). Toward a contrastive pragmatic analysis of congratulation speech act in Persian and English. The Journal of Applied Linguistics, 4(2), 130-151.
Saville-Troike, M. (2003). The ethnography of communication (3rd ed.). New York, NY: Blackwell.
Vonk, R. (2002). Self-serving interpretations of flattery: Why ingratiation works. Journal of Personality and Social Psychology, 82(4), 515–526.
Vygotsky, L. (1978). Interaction between learning and development. Readings on the Development of Children, 23(3), 34-41.
Vygotsky, L. (1986). Thought and language. Cambridge, England: MIT Pre.
Wardhaugh, R. (2010). An introduction into sociolinguistics (6th ed.). New York, NY: Wiley- Blackwell.
Whorf, B. L. (1956). Language, thought, and reality. Cambridge, England: Technology Press of MIT.
Yin, R. K. (2010). Qualitative research from start to finish. New York, NY: The Guilford Press.
Send comment about this article