آ

  • آلبر کامو بکت و انسان طاغی: بررسی نمایشنامه‌های در انتظار گودو و دست آخر [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 31-59]

  • آموزش چینش ذهنی معرّفی آموزش‌های مبتنی بر چینش ذهنی و چینش مغزی [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 71-95]

  • آموزش چینش مغزی معرّفی آموزش‌های مبتنی بر چینش ذهنی و چینش مغزی [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 71-95]

  • آموزش زبان انگلیسی دل‌نگرانی معلّم زبان انگلیسی به‌عنوان حلقه‌ای گمشده در موفّقیت وی: مروری نظام‌مند [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 135-162]

ا

  • اتکین دگرگونی تصویر هویّتِ ملّی در ترجمه: موردپژوهی نمایشنامۀ گزارش مردم‌گریز مولیر [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 1-32]

  • ادبیّات پایداری زبان و شاخصه‌های شعر جنگ در فارسی و انگلیسی: بررسی ناتورالیسم و مؤلفه‌های آن در اشعارِ منتخب قیصر امین‏پور و ویلفرد اوون [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 97-129]

  • ادبیّات فارسی ترجمة متون ادبی: بررسی رابطۀ متقابل زبان و فرهنگ عامّه در حوزة آموزش ترجمه [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 33-69]

  • استعارۀ مفهومی ترجمۀ بافت‌محور استعاره‌‌های مفهومی در گزارش‌‌های کشتی [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 61-101]

  • اصول اخلاقی دیدگاه مترجمان غیرحرفه‌ای به اخلاق در فرایند زیرنویس فیلم‌های انگلیسی‌زبان به فارسی [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 1-32]

  • اعداد مسابقۀ اعداد: مقایسۀ‌ عملکرد مترجم مایکروسافت و مترجمین حرفه‌ای ترجمۀ شفاهی هم‌زمان [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 33-70]

  • اقدامات هژمونیک رویکرد متن‌محور برای تهیه و تدوین مواد بومی آموزش زبان انگلیسی [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 1-30]

  • اقلیت نژادی ارتباط گفتمان چرک و زیست‌‌قدرت در پرندۀ یهودی و عزاداران برنارد مالامود [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 103-134]

  • الگوی مفهومی تحلیل زباهنگ بررسی زباهنگ دل نگرانی معلم: موردی از مدرسان زبان انگلیسی در مؤسسات آموزش زبان [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 149-186]

  • امپریالیسم زبانی رویکرد متن‌محور برای تهیه و تدوین مواد بومی آموزش زبان انگلیسی [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 1-30]

  • انباشت ذهنی معرّفی آموزش‌های مبتنی بر چینش ذهنی و چینش مغزی [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 71-95]

  • انرژی‌افزایی طراحی و هنجاریابی پرسشنامۀ انرژی معلّم: گامی به سوی فرادلی [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 1-38]

  • انرژی‌کاهی طراحی و هنجاریابی پرسشنامۀ انرژی معلّم: گامی به سوی فرادلی [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 1-38]

  • انرژی معلّم طراحی و هنجاریابی پرسشنامۀ انرژی معلّم: گامی به سوی فرادلی [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 1-38]

  • انسان طاغی بکت و انسان طاغی: بررسی نمایشنامه‌های در انتظار گودو و دست آخر [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 31-59]

  • ایدئولوژی تأثیر ایدئولوژی در ترجمه: بررسی برگردان فارسی خبری از واشنگتن‌تایمز [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 195-218]

ب

  • بحران هیجامد روند تحوّل عاطفی و هیجامدی در شکل‌گیری هویّت دانشجویان زبان انگلیسی: با تکیه بر طیف نوسانی الگوی هیجامد و بحران هیجامد [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 215-251]

  • برنارد مالامود ارتباط گفتمان چرک و زیست‌‌قدرت در پرندۀ یهودی و عزاداران برنارد مالامود [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 103-134]

  • برنامة شاد بررسی میزان رضایتمندی معلّمان درس زبان انگلیسی از آموزش مجازی در برنامة شاد [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 163-203]

  • برون‌‏دلی بررسی زباهنگ دل نگرانی معلم: موردی از مدرسان زبان انگلیسی در مؤسسات آموزش زبان [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 149-186]

  • برون‌متنی واژه‌گزینی درون‌متنی یا برون‌متنی: موردپژوهی رمان «کودک سرراهی» [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 131-167]

  • بن و سربن ترجمه استفاده از نظریّۀ ترجمۀ یکپارچه فن لوون زوارت در ارزیابی ترجمه‌های سورۀ بقره به دو زبان فارسی و انگلیسی [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 109-147]

پ

  • پرورش ذهنی معرّفی آموزش‌های مبتنی بر چینش ذهنی و چینش مغزی [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 71-95]

  • پوچ‌گرای فعال و منفعل بکت و انسان طاغی: بررسی نمایشنامه‌های در انتظار گودو و دست آخر [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 31-59]

  • پیشرفت تحصیلی رابطۀ بین عواطف معلّم، نوازه‌گری و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان مقطع کارشناسی رشتۀ زبان انگلیسی [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 71-107]

ت

  • تئاتر بررسی تاریخی زبان و ترجمه در تئاترهای مشهد: از انقلاب مشروطه تا انقلاب اسلامی ایران [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 169-204]

  • تابوهای فرهنگی و زبانی دیدگاه مترجمان غیرحرفه‌ای به اخلاق در فرایند زیرنویس فیلم‌های انگلیسی‌زبان به فارسی [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 1-32]

  • تاریخ بررسی تاریخی زبان و ترجمه در تئاترهای مشهد: از انقلاب مشروطه تا انقلاب اسلامی ایران [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 169-204]

  • تبدیل‌ها استفاده از نظریّۀ ترجمۀ یکپارچه فن لوون زوارت در ارزیابی ترجمه‌های سورۀ بقره به دو زبان فارسی و انگلیسی [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 109-147]

  • تحلیل گفتمان انتقادی تأثیر ایدئولوژی در ترجمه: بررسی برگردان فارسی خبری از واشنگتن‌تایمز [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 195-218]

  • تحوّل عاطفی روند تحوّل عاطفی و هیجامدی در شکل‌گیری هویّت دانشجویان زبان انگلیسی: با تکیه بر طیف نوسانی الگوی هیجامد و بحران هیجامد [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 215-251]

  • ترجمه تأثیر ایدئولوژی در ترجمه: بررسی برگردان فارسی خبری از واشنگتن‌تایمز [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 195-218]

  • ترجمه ترجمة متون ادبی: بررسی رابطۀ متقابل زبان و فرهنگ عامّه در حوزة آموزش ترجمه [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 33-69]

  • ترجمه بررسی تاریخی زبان و ترجمه در تئاترهای مشهد: از انقلاب مشروطه تا انقلاب اسلامی ایران [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 169-204]

  • ترجمه‌شناسی دگرگونی تصویر هویّتِ ملّی در ترجمه: موردپژوهی نمایشنامۀ گزارش مردم‌گریز مولیر [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 1-32]

  • ترجمۀ بافت‌محور ترجمۀ بافت‌محور استعاره‌‌های مفهومی در گزارش‌‌های کشتی [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 61-101]

  • ترجمۀ دیداری‌شنیداری دیدگاه مترجمان غیرحرفه‌ای به اخلاق در فرایند زیرنویس فیلم‌های انگلیسی‌زبان به فارسی [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 1-32]

  • ترجمۀ شفاهی هم‌زمان مسابقۀ اعداد: مقایسۀ‌ عملکرد مترجم مایکروسافت و مترجمین حرفه‌ای ترجمۀ شفاهی هم‌زمان [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 33-70]

  • ترجمۀ یکپارچه استفاده از نظریّۀ ترجمۀ یکپارچه فن لوون زوارت در ارزیابی ترجمه‌های سورۀ بقره به دو زبان فارسی و انگلیسی [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 109-147]

  • تصویرشناسی دگرگونی تصویر هویّتِ ملّی در ترجمه: موردپژوهی نمایشنامۀ گزارش مردم‌گریز مولیر [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 1-32]

  • تعصب زبانی بررسی گفتمان هویّت نوجوانان سه‌‌زبانه؛ لقب‌گذاری در میان جوانان سه‌زبانۀ روستای داشکسن [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 205-235]

  • تفاوت‌های فرهنگی ترجمة متون ادبی: بررسی رابطۀ متقابل زبان و فرهنگ عامّه در حوزة آموزش ترجمه [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 33-69]

  • تهیه و تدوین مواد آموزشی رویکرد متن‌محور برای تهیه و تدوین مواد بومی آموزش زبان انگلیسی [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 1-30]

  • توانش ارتباطی میان‌فرهنگی رویکرد متن‌محور برای تهیه و تدوین مواد بومی آموزش زبان انگلیسی [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 1-30]

  • توصیف‌‌‌‌‌ شفاهی مطالعۀ توصیف‌ شفاهی حالت‌های ‌احساسی‌ چهره در فیلم‌های سینمایی ایرانی [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 205-232]

ج

  • جامعه‌شناسی زبان بررسی گفتمان هویّت نوجوانان سه‌‌زبانه؛ لقب‌گذاری در میان جوانان سه‌زبانۀ روستای داشکسن [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 205-235]

  • جرالد پرینس بسط نظریّۀ جرالد پرینس در باب درک روایی مخاطبان از روایت‌های داستانی [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 167-194]

چ

  • چرک ارتباط گفتمان چرک و زیست‌‌قدرت در پرندۀ یهودی و عزاداران برنارد مالامود [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 103-134]

  • چندزبانگی بررسی گفتمان هویّت نوجوانان سه‌‌زبانه؛ لقب‌گذاری در میان جوانان سه‌زبانۀ روستای داشکسن [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 205-235]

ح

  • حاکمیت مفعول غیرمستقیم در زبان فارسی و روش‌های بیان آن در زبان روسی [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 111-140]

  • حالت دستوری مفعول غیرمستقیم در زبان فارسی و روش‌های بیان آن در زبان روسی [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 111-140]

  • حالت‌های ‌احساسی چهره مطالعۀ توصیف‌ شفاهی حالت‌های ‌احساسی‌ چهره در فیلم‌های سینمایی ایرانی [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 205-232]

  • حرف اضافه مفعول غیرمستقیم در زبان فارسی و روش‌های بیان آن در زبان روسی [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 111-140]

خ

  • خبرگزاری فارس تأثیر ایدئولوژی در ترجمه: بررسی برگردان فارسی خبری از واشنگتن‌تایمز [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 195-218]

د

  • دایاسپورا ارتباط گفتمان چرک و زیست‌‌قدرت در پرندۀ یهودی و عزاداران برنارد مالامود [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 103-134]

  • در انتطار گودو بکت و انسان طاغی: بررسی نمایشنامه‌های در انتظار گودو و دست آخر [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 31-59]

  • درک روایی بسط نظریّۀ جرالد پرینس در باب درک روایی مخاطبان از روایت‌های داستانی [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 167-194]

  • در وست میلز بررسی ظهور «ریزوسفییر» در رمان در وست میلز [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 81-110]

  • درون‌متنی واژه‌گزینی درون‌متنی یا برون‌متنی: موردپژوهی رمان «کودک سرراهی» [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 131-167]

  • دست آخر بکت و انسان طاغی: بررسی نمایشنامه‌های در انتظار گودو و دست آخر [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 31-59]

  • دغدغه‌مندی طراحی و هنجاریابی پرسشنامۀ انرژی معلّم: گامی به سوی فرادلی [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 1-38]

  • دل‌نگرانی معلّم دل‌نگرانی معلّم زبان انگلیسی به‌عنوان حلقه‌ای گمشده در موفّقیت وی: مروری نظام‌مند [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 135-162]

  • دوره‌های آزاد انبوه برخط بررسی عاملیت دوره‌های انبوه برخط زبان‌آموزی مبتنی بر ربات‌های اجتماعی برای آموزش مهارت‌های درک و تولید فارسی با اهداف پرستاری [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 39-80]

  • دیتسه دگرگونی تصویر هویّتِ ملّی در ترجمه: موردپژوهی نمایشنامۀ گزارش مردم‌گریز مولیر [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 1-32]

  • دیشون چارلز وینزلو بررسی ظهور «ریزوسفییر» در رمان در وست میلز [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 81-110]

ر

  • ربات‌های اجتماعی بررسی عاملیت دوره‌های انبوه برخط زبان‌آموزی مبتنی بر ربات‌های اجتماعی برای آموزش مهارت‌های درک و تولید فارسی با اهداف پرستاری [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 39-80]

  • روایت بسط نظریّۀ جرالد پرینس در باب درک روایی مخاطبان از روایت‌های داستانی [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 167-194]

  • رویکرد متن‌محور رویکرد متن‌محور برای تهیه و تدوین مواد بومی آموزش زبان انگلیسی [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 1-30]

  • ریزوسفییر بررسی ظهور «ریزوسفییر» در رمان در وست میلز [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 81-110]

ز

  • زبان بررسی تاریخی زبان و ترجمه در تئاترهای مشهد: از انقلاب مشروطه تا انقلاب اسلامی ایران [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 169-204]

  • زبان‌‌شناسی ترجمۀ بافت‌محور استعاره‌‌های مفهومی در گزارش‌‌های کشتی [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 61-101]

  • زباهنگ دل‌‏نگرانی معلّم بررسی زباهنگ دل نگرانی معلم: موردی از مدرسان زبان انگلیسی در مؤسسات آموزش زبان [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 149-186]

  • زیست‌‌قدرت ارتباط گفتمان چرک و زیست‌‌قدرت در پرندۀ یهودی و عزاداران برنارد مالامود [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 103-134]

ژ

  • ژانرهای ادبی برآمدن سنّت ادبی پیشا-مشروطه از رهگذر نظامگان ترجمه [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 178-214]

س

  • سورۀ بقره استفاده از نظریّۀ ترجمۀ یکپارچه فن لوون زوارت در ارزیابی ترجمه‌های سورۀ بقره به دو زبان فارسی و انگلیسی [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 109-147]

ش

  • شعر جنگ زبان و شاخصه‌های شعر جنگ در فارسی و انگلیسی: بررسی ناتورالیسم و مؤلفه‌های آن در اشعارِ منتخب قیصر امین‏پور و ویلفرد اوون [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 97-129]

  • شکل‌گیری هوّیت روند تحوّل عاطفی و هیجامدی در شکل‌گیری هویّت دانشجویان زبان انگلیسی: با تکیه بر طیف نوسانی الگوی هیجامد و بحران هیجامد [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 215-251]

ض

  • ضوابط نشر دیدگاه ناشران و مترجمان درباره ضوابط نشر کتاب و ممیزی و پیامدهای آن در ایران بعد از انقلاب اسلامی [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 141-166]

ط

  • طرفدار زیرنویس دیدگاه مترجمان غیرحرفه‌ای به اخلاق در فرایند زیرنویس فیلم‌های انگلیسی‌زبان به فارسی [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 1-32]

ع

  • عصر پیشا مشروطه برآمدن سنّت ادبی پیشا-مشروطه از رهگذر نظامگان ترجمه [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 178-214]

  • عواطف معلّم رابطۀ بین عواطف معلّم، نوازه‌گری و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان مقطع کارشناسی رشتۀ زبان انگلیسی [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 71-107]

  • عوامل ایجاد مسأله مسابقۀ اعداد: مقایسۀ‌ عملکرد مترجم مایکروسافت و مترجمین حرفه‌ای ترجمۀ شفاهی هم‌زمان [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 33-70]

ف

  • فارسی با اهداف پزشکی بررسی عاملیت دوره‌های انبوه برخط زبان‌آموزی مبتنی بر ربات‌های اجتماعی برای آموزش مهارت‌های درک و تولید فارسی با اهداف پرستاری [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 39-80]

  • فرادلی طراحی و هنجاریابی پرسشنامۀ انرژی معلّم: گامی به سوی فرادلی [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 1-38]

  • فرادلی بررسی زباهنگ دل نگرانی معلم: موردی از مدرسان زبان انگلیسی در مؤسسات آموزش زبان [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 149-186]

  • فرهنگ بررسی گفتمان هویّت نوجوانان سه‌‌زبانه؛ لقب‌گذاری در میان جوانان سه‌زبانۀ روستای داشکسن [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 205-235]

  • فرهنگ دوزبانه واژه‌گزینی درون‌متنی یا برون‌متنی: موردپژوهی رمان «کودک سرراهی» [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 131-167]

  • فرهنگ عامّه ترجمة متون ادبی: بررسی رابطۀ متقابل زبان و فرهنگ عامّه در حوزة آموزش ترجمه [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 33-69]

  • فیلم‌های توصیف ‌شفاهی ایرانی مطالعۀ توصیف‌ شفاهی حالت‌های ‌احساسی‌ چهره در فیلم‌های سینمایی ایرانی [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 205-232]

ق

  • قیصر امین‌‏پور زبان و شاخصه‌های شعر جنگ در فارسی و انگلیسی: بررسی ناتورالیسم و مؤلفه‌های آن در اشعارِ منتخب قیصر امین‏پور و ویلفرد اوون [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 97-129]

ک

  • کتاب دیدگاه ناشران و مترجمان درباره ضوابط نشر کتاب و ممیزی و پیامدهای آن در ایران بعد از انقلاب اسلامی [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 141-166]

گ

  • گریزگاه‌ها بررسی ظهور «ریزوسفییر» در رمان در وست میلز [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 81-110]

  • گزارشگران ورزشی ترجمۀ بافت‌محور استعاره‌‌های مفهومی در گزارش‌‌های کشتی [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 61-101]

م

  • ماشین میل بررسی ظهور «ریزوسفییر» در رمان در وست میلز [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 81-110]

  • مترجمان دیدگاه ناشران و مترجمان درباره ضوابط نشر کتاب و ممیزی و پیامدهای آن در ایران بعد از انقلاب اسلامی [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 141-166]

  • مترجم شفاهی‌حرفه‌ای مسابقۀ اعداد: مقایسۀ‌ عملکرد مترجم مایکروسافت و مترجمین حرفه‌ای ترجمۀ شفاهی هم‌زمان [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 33-70]

  • مترجم مایکروسافت مسابقۀ اعداد: مقایسۀ‌ عملکرد مترجم مایکروسافت و مترجمین حرفه‌ای ترجمۀ شفاهی هم‌زمان [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 33-70]

  • مخاطبان دوگانه بسط نظریّۀ جرالد پرینس در باب درک روایی مخاطبان از روایت‌های داستانی [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 167-194]

  • مخاطبان کم/نابینا مطالعۀ توصیف‌ شفاهی حالت‌های ‌احساسی‌ چهره در فیلم‌های سینمایی ایرانی [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 205-232]

  • مدل توصیفی تطبیقی زوارت استفاده از نظریّۀ ترجمۀ یکپارچه فن لوون زوارت در ارزیابی ترجمه‌های سورۀ بقره به دو زبان فارسی و انگلیسی [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 109-147]

  • مردم‌گریز دگرگونی تصویر هویّتِ ملّی در ترجمه: موردپژوهی نمایشنامۀ گزارش مردم‌گریز مولیر [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 1-32]

  • مشهد بررسی تاریخی زبان و ترجمه در تئاترهای مشهد: از انقلاب مشروطه تا انقلاب اسلامی ایران [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 169-204]

  • معلّمان زبان انگلیسی بررسی میزان رضایتمندی معلّمان درس زبان انگلیسی از آموزش مجازی در برنامة شاد [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 163-203]

  • معلّم زبان انگلیسی دل‌نگرانی معلّم زبان انگلیسی به‌عنوان حلقه‌ای گمشده در موفّقیت وی: مروری نظام‌مند [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 135-162]

  • مغززایی معرّفی آموزش‌های مبتنی بر چینش ذهنی و چینش مغزی [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 71-95]

  • مغزورزی معرّفی آموزش‌های مبتنی بر چینش ذهنی و چینش مغزی [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 71-95]

  • مفعول غیرمستقیم مفعول غیرمستقیم در زبان فارسی و روش‌های بیان آن در زبان روسی [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 111-140]

  • ممیزی دیدگاه ناشران و مترجمان درباره ضوابط نشر کتاب و ممیزی و پیامدهای آن در ایران بعد از انقلاب اسلامی [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 141-166]

  • مهارت‌های ترجمه ترجمة متون ادبی: بررسی رابطۀ متقابل زبان و فرهنگ عامّه در حوزة آموزش ترجمه [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 33-69]

  • مهارت‌های خوانداری و نوشتاری بررسی عاملیت دوره‌های انبوه برخط زبان‌آموزی مبتنی بر ربات‌های اجتماعی برای آموزش مهارت‌های درک و تولید فارسی با اهداف پرستاری [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 39-80]

  • موفّقیت معلّم دل‌نگرانی معلّم زبان انگلیسی به‌عنوان حلقه‌ای گمشده در موفّقیت وی: مروری نظام‌مند [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 135-162]

  • میزان رضایتمندی بررسی میزان رضایتمندی معلّمان درس زبان انگلیسی از آموزش مجازی در برنامة شاد [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 163-203]

ن

  • ناتورالیسم زبان و شاخصه‌های شعر جنگ در فارسی و انگلیسی: بررسی ناتورالیسم و مؤلفه‌های آن در اشعارِ منتخب قیصر امین‏پور و ویلفرد اوون [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 97-129]

  • ناشران دیدگاه ناشران و مترجمان درباره ضوابط نشر کتاب و ممیزی و پیامدهای آن در ایران بعد از انقلاب اسلامی [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 141-166]

  • نسبیت‌گرایی بسط نظریّۀ جرالد پرینس در باب درک روایی مخاطبان از روایت‌های داستانی [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 167-194]

  • نظام ادبی برآمدن سنّت ادبی پیشا-مشروطه از رهگذر نظامگان ترجمه [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 178-214]

  • نظام ترجمه برآمدن سنّت ادبی پیشا-مشروطه از رهگذر نظامگان ترجمه [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 178-214]

  • نظریّۀ نظامگان برآمدن سنّت ادبی پیشا-مشروطه از رهگذر نظامگان ترجمه [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 178-214]

  • نقش‌های معنایی مفعول غیرمستقیم در زبان فارسی و روش‌های بیان آن در زبان روسی [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 111-140]

  • نمایش‌نامه بررسی تاریخی زبان و ترجمه در تئاترهای مشهد: از انقلاب مشروطه تا انقلاب اسلامی ایران [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 169-204]

  • نوازه‌گری رابطۀ بین عواطف معلّم، نوازه‌گری و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان مقطع کارشناسی رشتۀ زبان انگلیسی [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 71-107]

و

  • واژه‌گزینی واژه‌گزینی درون‌متنی یا برون‌متنی: موردپژوهی رمان «کودک سرراهی» [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 131-167]

  • واشنگتن تایمز تأثیر ایدئولوژی در ترجمه: بررسی برگردان فارسی خبری از واشنگتن‌تایمز [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 195-218]

  • ویروس کرونا بررسی میزان رضایتمندی معلّمان درس زبان انگلیسی از آموزش مجازی در برنامة شاد [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 163-203]

  • ویلفرد اوون زبان و شاخصه‌های شعر جنگ در فارسی و انگلیسی: بررسی ناتورالیسم و مؤلفه‌های آن در اشعارِ منتخب قیصر امین‏پور و ویلفرد اوون [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 97-129]

ه

  • هتروتوپیا بررسی ظهور «ریزوسفییر» در رمان در وست میلز [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 81-110]

  • هویّت بررسی گفتمان هویّت نوجوانان سه‌‌زبانه؛ لقب‌گذاری در میان جوانان سه‌زبانۀ روستای داشکسن [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 205-235]

  • هیجامد روند تحوّل عاطفی و هیجامدی در شکل‌گیری هویّت دانشجویان زبان انگلیسی: با تکیه بر طیف نوسانی الگوی هیجامد و بحران هیجامد [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 215-251]

  • هیچ‏‌دلی بررسی زباهنگ دل نگرانی معلم: موردی از مدرسان زبان انگلیسی در مؤسسات آموزش زبان [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 149-186]