آ

  • آزمون تافل عملکرد زبان‌آموزان ایرانی در آزمون تافل: بررسی نقش دو راهبرد [دوره 51، شماره 2، 1397، صفحه 51-74]

  • آزمون نلسون عملکرد زبان‌آموزان ایرانی در آزمون تافل: بررسی نقش دو راهبرد [دوره 51، شماره 2، 1397، صفحه 51-74]

  • آگاهی فراشناختی از راهبردهای خواندن عملکرد زبان‌آموزان ایرانی در آزمون تافل: بررسی نقش دو راهبرد [دوره 51، شماره 2، 1397، صفحه 51-74]

  • آموزش راهبردمحور تأثیر آموزش راهبردمحور بر خودکارآمدی و اضطراب مهارت نگارش در بین زبان‌آموزان ایرانی [دوره 51، شماره 4، 1397، صفحه 139-161]

  • آموزش مهارتهای زندگی ساخت و هنجاریابی پرسش‌نامۀ افزایش خلاقیت زبان‌آموزان در آموزش زبان به شیوۀ کاربردمحور، با روش مدل‌سازی رش [دوره 51، شماره 4، 1397، صفحه 1-27]

ا

  • اجتماعی-فرهنگی تحلیل کنش‌گفتار تعارفات در فارسی، انگلیسی و فرانسه از منظر اجتماعی‌فرهنگی [دوره 51، شماره 1، 1397، صفحه 19-46]

  • ادبیات به‌سوی تعریفی تازه از بدن: تحلیل مسئلة بدن از فلسفه و جامعه‌شناسی تا ادبیات [دوره 51، شماره 4، 1397، صفحه 85-118]

  • ادبیات تطبیقی بررسی تطبیقی تصویر جنگ جهانی در رمان‌های خون دیگران و سووشون [دوره 51، شماره 3، 1397، صفحه 1-31]

  • ارزیابی ارزیابی کتاب درسی انگلیسی تخصصی برای دانشجویان رشته ی کامپیوتر (انتشارات سمت): دیدگاه دانشجویان و مدرسان زبان تخصصی رشته ی کامپیوتر [دوره 51، شماره 3، 1397، صفحه 33-74]

  • اسطوره بررسی نمادهای اسطوره‌ای قهرمانان زن در من او را دوست داشتم اثر آناگاوالدا [دوره 51، شماره 2، 1397، صفحه 91-112]

  • اصالت زن از اصالت زن تا تداوی روحی طبیعت: شفای نیایی در اکنون زمان دل گشودن است اثر آلیس واکر [دوره 51، شماره 3، 1397، صفحه 149-167]

  • اضطراب نگارش تأثیر آموزش راهبردمحور بر خودکارآمدی و اضطراب مهارت نگارش در بین زبان‌آموزان ایرانی [دوره 51، شماره 4، 1397، صفحه 139-161]

  • افعال کمکی وجه‌نما مطالعۀ تطبیقی آموزش افعال کمکی وجه‌نما در کتاب‌های درسی آموزش زبان انگلیسی مقطع متوسطة اول در ایران و مالزی [دوره 51، شماره 4، 1397، صفحه 29-47]

  • انتشارات سمت ارزیابی کتاب درسی انگلیسی تخصصی برای دانشجویان رشته ی کامپیوتر (انتشارات سمت): دیدگاه دانشجویان و مدرسان زبان تخصصی رشته ی کامپیوتر [دوره 51، شماره 3، 1397، صفحه 33-74]

  • انگلیسی به‌عنوان زبان دوم تأثیر آموزش راهبردمحور بر خودکارآمدی و اضطراب مهارت نگارش در بین زبان‌آموزان ایرانی [دوره 51، شماره 4، 1397، صفحه 139-161]

  • انیمه انگیزه‌ها و دلایل طرفدار زیرنویسی فیلم‌ها و سریال‌های کره‌ای [دوره 51، شماره 3، 1397، صفحه 75-101]

  • ایران مطالعۀ تطبیقی آموزش افعال کمکی وجه‌نما در کتاب‌های درسی آموزش زبان انگلیسی مقطع متوسطة اول در ایران و مالزی [دوره 51، شماره 4، 1397، صفحه 29-47]

  • ایزدبانو(ان) بررسی نمادهای اسطوره‌ای قهرمانان زن در من او را دوست داشتم اثر آناگاوالدا [دوره 51، شماره 2، 1397، صفحه 91-112]

ب

  • بارکس بررسی سپهر گفتمان در ترجمه بارکس از اشعار مثنوی مولانا [دوره 51، شماره 1، 1397، صفحه 1-18]

  • بافت اجتماعی انقیاد و قدرت بدن زنانه در رمان سرگذشت ندیمه نوشته مارگارت اَتوود [دوره 51، شماره 3، 1397، صفحه 103-126]

  • بدن انقیاد و قدرت بدن زنانه در رمان سرگذشت ندیمه نوشته مارگارت اَتوود [دوره 51، شماره 3، 1397، صفحه 103-126]

  • بدن زیسته به‌سوی تعریفی تازه از بدن: تحلیل مسئلة بدن از فلسفه و جامعه‌شناسی تا ادبیات [دوره 51، شماره 4، 1397، صفحه 85-118]

  • برگردان فرانسه واکاوی تکرار عبارت بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم در قرآن کریم و ارزیابی برگردان فرانسوی آن [دوره 51، شماره 1، 1397، صفحه 47-64]

  • برنامه درسی زندگی-مبنا ساخت و هنجاریابی پرسش‌نامۀ افزایش خلاقیت زبان‌آموزان در آموزش زبان به شیوۀ کاربردمحور، با روش مدل‌سازی رش [دوره 51، شماره 4، 1397، صفحه 1-27]

  • بسم الله الرحمن الرحیم واکاوی تکرار عبارت بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم در قرآن کریم و ارزیابی برگردان فرانسوی آن [دوره 51، شماره 1، 1397، صفحه 47-64]

  • بسندگی زبان انگلیسی عملکرد زبان‌آموزان ایرانی در آزمون تافل: بررسی نقش دو راهبرد [دوره 51، شماره 2، 1397، صفحه 51-74]

  • بی انگیزگی انگیزه و چالش‌های آن در برخی دانشجومعلمان زبان انگلیسی دانشگاه فرهنگیان مشهد: مطالعه‌ای آمیخته [دوره 51، شماره 2، 1397، صفحه 113-137]

پ

  • پیراترجمه از پیرامتن تا پیراترجمه دریافت ترجمه داستان‌های دولت‌آبادی به زبان فرانسه براساس نظریات ژرار ژنت [دوره 51، شماره 1، 1397، صفحه 93-116]

  • پیرامتن از پیرامتن تا پیراترجمه دریافت ترجمه داستان‌های دولت‌آبادی به زبان فرانسه براساس نظریات ژرار ژنت [دوره 51، شماره 1، 1397، صفحه 93-116]

ت

  • تئوری قراردهی بررسی مقایسه‌ای هویت و عاملیت نومعلمان انگلیسی‌زبان و فارسی‌زبان انگلیسی به‌عنوان زبان دوم در کانادا [دوره 51، شماره 1، 1397، صفحه 117-164]

  • تاریخ‌نگاری ترجمه توصیف برخی هنجارهای زبانی مترجمان ادبی ایران از آغاز مشروطه تا کنون [دوره 51، شماره 4، 1397، صفحه 49-84]

  • تحقیق آمیخته انگیزه و چالش‌های آن در برخی دانشجومعلمان زبان انگلیسی دانشگاه فرهنگیان مشهد: مطالعه‌ای آمیخته [دوره 51، شماره 2، 1397، صفحه 113-137]

  • تداوی روحی طبیعت از اصالت زن تا تداوی روحی طبیعت: شفای نیایی در اکنون زمان دل گشودن است اثر آلیس واکر [دوره 51، شماره 3، 1397، صفحه 149-167]

  • ترجمه بررسی سپهر گفتمان در ترجمه بارکس از اشعار مثنوی مولانا [دوره 51، شماره 1، 1397، صفحه 1-18]

  • ترجمه دیداری‌شنیداری انگیزه‌ها و دلایل طرفدار زیرنویسی فیلم‌ها و سریال‌های کره‌ای [دوره 51، شماره 3، 1397، صفحه 75-101]

  • تشویش از دغدغه زمان تا بحران هویت در داستان گشتیِ شبانه نوشتۀ پاتریک مودیانو [دوره 51، شماره 3، 1397، صفحه 127-148]

  • تصویر جنگ بررسی تطبیقی تصویر جنگ جهانی در رمان‌های خون دیگران و سووشون [دوره 51، شماره 3، 1397، صفحه 1-31]

  • تعارفات تحلیل کنش‌گفتار تعارفات در فارسی، انگلیسی و فرانسه از منظر اجتماعی‌فرهنگی [دوره 51، شماره 1، 1397، صفحه 19-46]

  • تکرار واکاوی تکرار عبارت بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم در قرآن کریم و ارزیابی برگردان فرانسوی آن [دوره 51، شماره 1، 1397، صفحه 47-64]

  • توجه دیداری سهم توانایی‌های شناختی و بسندگی زبان انگلیسی در تبیین درک شنیداری زبان انگلیسی به‌عنوان زبان خارجی [دوره 51، شماره 2، 1397، صفحه 75-90]

  • توجه شنیداری سهم توانایی‌های شناختی و بسندگی زبان انگلیسی در تبیین درک شنیداری زبان انگلیسی به‌عنوان زبان خارجی [دوره 51، شماره 2، 1397، صفحه 75-90]

ج

  • جامعه شناسی به‌سوی تعریفی تازه از بدن: تحلیل مسئلة بدن از فلسفه و جامعه‌شناسی تا ادبیات [دوره 51، شماره 4، 1397، صفحه 85-118]

  • جریان ترجمه‌ای بررسی جریان ترجمه‌ای ادبیات از زبان فارسی به روسی با رویکرد سری‌زمانی [دوره 51، شماره 2، 1397، صفحه 27-50]

ح

  • حواس معرفی مفهوم «سرمایه هیجانی- حسی» و بررسی تأثیرات آن در آموزش زبان دوم [دوره 51، شماره 2، 1397، صفحه 1-26]

خ

  • خدتنانه به‌سوی تعریفی تازه از بدن: تحلیل مسئلة بدن از فلسفه و جامعه‌شناسی تا ادبیات [دوره 51، شماره 4، 1397، صفحه 85-118]

  • خلاقیت ساخت و هنجاریابی پرسش‌نامۀ افزایش خلاقیت زبان‌آموزان در آموزش زبان به شیوۀ کاربردمحور، با روش مدل‌سازی رش [دوره 51، شماره 4، 1397، صفحه 1-27]

  • خودکارآمدی در نگارش تأثیر آموزش راهبردمحور بر خودکارآمدی و اضطراب مهارت نگارش در بین زبان‌آموزان ایرانی [دوره 51، شماره 4، 1397، صفحه 139-161]

د

  • داستان از دغدغه زمان تا بحران هویت در داستان گشتیِ شبانه نوشتۀ پاتریک مودیانو [دوره 51، شماره 3، 1397، صفحه 127-148]

  • دانشجومعلم انگیزه و چالش‌های آن در برخی دانشجومعلمان زبان انگلیسی دانشگاه فرهنگیان مشهد: مطالعه‌ای آمیخته [دوره 51، شماره 2، 1397، صفحه 113-137]

  • دانشجویان ارزیابی کتاب درسی انگلیسی تخصصی برای دانشجویان رشته ی کامپیوتر (انتشارات سمت): دیدگاه دانشجویان و مدرسان زبان تخصصی رشته ی کامپیوتر [دوره 51، شماره 3، 1397، صفحه 33-74]

  • درک شنیداری سهم توانایی‌های شناختی و بسندگی زبان انگلیسی در تبیین درک شنیداری زبان انگلیسی به‌عنوان زبان خارجی [دوره 51، شماره 2، 1397، صفحه 75-90]

  • دولت آبادی از پیرامتن تا پیراترجمه دریافت ترجمه داستان‌های دولت‌آبادی به زبان فرانسه براساس نظریات ژرار ژنت [دوره 51، شماره 1، 1397، صفحه 93-116]

ر

  • راهبردهای تست زنی عملکرد زبان‌آموزان ایرانی در آزمون تافل: بررسی نقش دو راهبرد [دوره 51، شماره 2، 1397، صفحه 51-74]

  • رشته‌ی کامپیوتر ارزیابی کتاب درسی انگلیسی تخصصی برای دانشجویان رشته ی کامپیوتر (انتشارات سمت): دیدگاه دانشجویان و مدرسان زبان تخصصی رشته ی کامپیوتر [دوره 51، شماره 3، 1397، صفحه 33-74]

  • روابط قدرت انقیاد و قدرت بدن زنانه در رمان سرگذشت ندیمه نوشته مارگارت اَتوود [دوره 51، شماره 3، 1397، صفحه 103-126]

  • روانشناسی یونگ بررسی نمادهای اسطوره‌ای قهرمانان زن در من او را دوست داشتم اثر آناگاوالدا [دوره 51، شماره 2، 1397، صفحه 91-112]

  • روانی بررسی هم ‏آیندها در شفافیت و روانی متن ترجمه‌شده (موردپژوهی کتاب بیست داستان از بیست نویسنده برنده جایزه نوبل ادبیات) [دوره 51، شماره 1، 1397، صفحه 65-92]

  • روسی بررسی جریان ترجمه‌ای ادبیات از زبان فارسی به روسی با رویکرد سری‌زمانی [دوره 51، شماره 2، 1397، صفحه 27-50]

ز

  • زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم بررسی مقایسه‌ای هویت و عاملیت نومعلمان انگلیسی‌زبان و فارسی‌زبان انگلیسی به‌عنوان زبان دوم در کانادا [دوره 51، شماره 1، 1397، صفحه 117-164]

  • زمان از دغدغه زمان تا بحران هویت در داستان گشتیِ شبانه نوشتۀ پاتریک مودیانو [دوره 51، شماره 3، 1397، صفحه 127-148]

  • زیرنویس انگیزه‌ها و دلایل طرفدار زیرنویسی فیلم‌ها و سریال‌های کره‌ای [دوره 51، شماره 3، 1397، صفحه 75-101]

ژ

  • ژنت از پیرامتن تا پیراترجمه دریافت ترجمه داستان‌های دولت‌آبادی به زبان فرانسه براساس نظریات ژرار ژنت [دوره 51، شماره 1، 1397، صفحه 93-116]

س

  • سپهر گفتمان بررسی سپهر گفتمان در ترجمه بارکس از اشعار مثنوی مولانا [دوره 51، شماره 1، 1397، صفحه 1-18]

  • سرعت پردازش سهم توانایی‌های شناختی و بسندگی زبان انگلیسی در تبیین درک شنیداری زبان انگلیسی به‌عنوان زبان خارجی [دوره 51، شماره 2، 1397، صفحه 75-90]

  • سرگذشت ندیمه انقیاد و قدرت بدن زنانه در رمان سرگذشت ندیمه نوشته مارگارت اَتوود [دوره 51، شماره 3، 1397، صفحه 103-126]

  • سرمایه معرفی مفهوم «سرمایه هیجانی- حسی» و بررسی تأثیرات آن در آموزش زبان دوم [دوره 51، شماره 2، 1397، صفحه 1-26]

  • سرمایه‌ی هیجانی-حسی معرفی مفهوم «سرمایه هیجانی- حسی» و بررسی تأثیرات آن در آموزش زبان دوم [دوره 51، شماره 2، 1397، صفحه 1-26]

  • سری‌زمانی بررسی جریان ترجمه‌ای ادبیات از زبان فارسی به روسی با رویکرد سری‌زمانی [دوره 51، شماره 2، 1397، صفحه 27-50]

  • سیمون دوبووار بررسی تطبیقی تصویر جنگ جهانی در رمان‌های خون دیگران و سووشون [دوره 51، شماره 3، 1397، صفحه 1-31]

  • سیمین دانشور بررسی تطبیقی تصویر جنگ جهانی در رمان‌های خون دیگران و سووشون [دوره 51، شماره 3، 1397، صفحه 1-31]

ش

  • شاخص سنجش هوش روایی در نوشتار طراحی، روایابی و اعتبارسنجی شاخص سنجش هوش روایی در نوشتار [دوره 51، شماره 4، 1397، صفحه 119-137]

  • شفافیت بررسی هم ‏آیندها در شفافیت و روانی متن ترجمه‌شده (موردپژوهی کتاب بیست داستان از بیست نویسنده برنده جایزه نوبل ادبیات) [دوره 51، شماره 1، 1397، صفحه 65-92]

  • شفای نیایی از اصالت زن تا تداوی روحی طبیعت: شفای نیایی در اکنون زمان دل گشودن است اثر آلیس واکر [دوره 51، شماره 3، 1397، صفحه 149-167]

  • شیوه مدل سازی رش ساخت و هنجاریابی پرسش‌نامۀ افزایش خلاقیت زبان‌آموزان در آموزش زبان به شیوۀ کاربردمحور، با روش مدل‌سازی رش [دوره 51، شماره 4، 1397، صفحه 1-27]

ض

  • ضد اتوپیا انقیاد و قدرت بدن زنانه در رمان سرگذشت ندیمه نوشته مارگارت اَتوود [دوره 51، شماره 3، 1397، صفحه 103-126]

ط

  • طرفدارزیرنویس انگیزه‌ها و دلایل طرفدار زیرنویسی فیلم‌ها و سریال‌های کره‌ای [دوره 51، شماره 3، 1397، صفحه 75-101]

ع

  • عاملیت بررسی مقایسه‌ای هویت و عاملیت نومعلمان انگلیسی‌زبان و فارسی‌زبان انگلیسی به‌عنوان زبان دوم در کانادا [دوره 51، شماره 1، 1397، صفحه 117-164]

  • عدم تطابق تحلیل کنش‌گفتار تعارفات در فارسی، انگلیسی و فرانسه از منظر اجتماعی‌فرهنگی [دوره 51، شماره 1، 1397، صفحه 19-46]

  • عملکرد دانشجویان عملکرد زبان‌آموزان ایرانی در آزمون تافل: بررسی نقش دو راهبرد [دوره 51، شماره 2، 1397، صفحه 51-74]

ف

  • فارسی بررسی هم ‏آیندها در شفافیت و روانی متن ترجمه‌شده (موردپژوهی کتاب بیست داستان از بیست نویسنده برنده جایزه نوبل ادبیات) [دوره 51، شماره 1، 1397، صفحه 65-92]

  • فارسی بررسی جریان ترجمه‌ای ادبیات از زبان فارسی به روسی با رویکرد سری‌زمانی [دوره 51، شماره 2، 1397، صفحه 27-50]

  • فرهنگ انگیزه‌ها و دلایل طرفدار زیرنویسی فیلم‌ها و سریال‌های کره‌ای [دوره 51، شماره 3، 1397، صفحه 75-101]

  • فهم میان ذهنی معرفی مفهوم «سرمایه هیجانی- حسی» و بررسی تأثیرات آن در آموزش زبان دوم [دوره 51، شماره 2، 1397، صفحه 1-26]

  • فیلم‌ها و سریال‌های کره‌ای انگیزه‌ها و دلایل طرفدار زیرنویسی فیلم‌ها و سریال‌های کره‌ای [دوره 51، شماره 3، 1397، صفحه 75-101]

ک

  • کتاب انگلیسی تخصصی برای دانشجویان کامپیوتر ارزیابی کتاب درسی انگلیسی تخصصی برای دانشجویان رشته ی کامپیوتر (انتشارات سمت): دیدگاه دانشجویان و مدرسان زبان تخصصی رشته ی کامپیوتر [دوره 51، شماره 3، 1397، صفحه 33-74]

  • کتب آموزش زبان انگلیسی مطالعۀ تطبیقی آموزش افعال کمکی وجه‌نما در کتاب‌های درسی آموزش زبان انگلیسی مقطع متوسطة اول در ایران و مالزی [دوره 51، شماره 4، 1397، صفحه 29-47]

  • کنش گفتار تحلیل کنش‌گفتار تعارفات در فارسی، انگلیسی و فرانسه از منظر اجتماعی‌فرهنگی [دوره 51، شماره 1، 1397، صفحه 19-46]

  • کهن الگو بررسی نمادهای اسطوره‌ای قهرمانان زن در من او را دوست داشتم اثر آناگاوالدا [دوره 51، شماره 2، 1397، صفحه 91-112]

گ

  • گاوالدا بررسی نمادهای اسطوره‌ای قهرمانان زن در من او را دوست داشتم اثر آناگاوالدا [دوره 51، شماره 2، 1397، صفحه 91-112]

  • گراندد تئوری انگیزه و چالش‌های آن در برخی دانشجومعلمان زبان انگلیسی دانشگاه فرهنگیان مشهد: مطالعه‌ای آمیخته [دوره 51، شماره 2، 1397، صفحه 113-137]

  • گسست از اصالت زن تا تداوی روحی طبیعت: شفای نیایی در اکنون زمان دل گشودن است اثر آلیس واکر [دوره 51، شماره 3، 1397، صفحه 149-167]

  • گشتیِ شبانه از دغدغه زمان تا بحران هویت در داستان گشتیِ شبانه نوشتۀ پاتریک مودیانو [دوره 51، شماره 3، 1397، صفحه 127-148]

  • گفتمان رایج روزمره بررسی هم ‏آیندها در شفافیت و روانی متن ترجمه‌شده (موردپژوهی کتاب بیست داستان از بیست نویسنده برنده جایزه نوبل ادبیات) [دوره 51، شماره 1، 1397، صفحه 65-92]

م

  • مالزی مطالعۀ تطبیقی آموزش افعال کمکی وجه‌نما در کتاب‌های درسی آموزش زبان انگلیسی مقطع متوسطة اول در ایران و مالزی [دوره 51، شماره 4، 1397، صفحه 29-47]

  • مترجمان ادبی توصیف برخی هنجارهای زبانی مترجمان ادبی ایران از آغاز مشروطه تا کنون [دوره 51، شماره 4، 1397، صفحه 49-84]

  • متن ترجمه بررسی هم ‏آیندها در شفافیت و روانی متن ترجمه‌شده (موردپژوهی کتاب بیست داستان از بیست نویسنده برنده جایزه نوبل ادبیات) [دوره 51، شماره 1، 1397، صفحه 65-92]

  • مثنوی بررسی سپهر گفتمان در ترجمه بارکس از اشعار مثنوی مولانا [دوره 51، شماره 1، 1397، صفحه 1-18]

  • مدرسان ارزیابی کتاب درسی انگلیسی تخصصی برای دانشجویان رشته ی کامپیوتر (انتشارات سمت): دیدگاه دانشجویان و مدرسان زبان تخصصی رشته ی کامپیوتر [دوره 51، شماره 3، 1397، صفحه 33-74]

  • مشکلات بین فرهنگی تحلیل کنش‌گفتار تعارفات در فارسی، انگلیسی و فرانسه از منظر اجتماعی‌فرهنگی [دوره 51، شماره 1، 1397، صفحه 19-46]

  • مطالعات بدن به‌سوی تعریفی تازه از بدن: تحلیل مسئلة بدن از فلسفه و جامعه‌شناسی تا ادبیات [دوره 51، شماره 4، 1397، صفحه 85-118]

  • مطالعات پیکره‌ای توصیف برخی هنجارهای زبانی مترجمان ادبی ایران از آغاز مشروطه تا کنون [دوره 51، شماره 4، 1397، صفحه 49-84]

  • مطالعۀ تطبیقی مطالعۀ تطبیقی آموزش افعال کمکی وجه‌نما در کتاب‌های درسی آموزش زبان انگلیسی مقطع متوسطة اول در ایران و مالزی [دوره 51، شماره 4، 1397، صفحه 29-47]

  • مقطع متوسطۀ اول مطالعۀ تطبیقی آموزش افعال کمکی وجه‌نما در کتاب‌های درسی آموزش زبان انگلیسی مقطع متوسطة اول در ایران و مالزی [دوره 51، شماره 4، 1397، صفحه 29-47]

  • موج کره‌ای انگیزه‌ها و دلایل طرفدار زیرنویسی فیلم‌ها و سریال‌های کره‌ای [دوره 51، شماره 3، 1397، صفحه 75-101]

  • مودیانو از دغدغه زمان تا بحران هویت در داستان گشتیِ شبانه نوشتۀ پاتریک مودیانو [دوره 51، شماره 3، 1397، صفحه 127-148]

  • مولانا بررسی سپهر گفتمان در ترجمه بارکس از اشعار مثنوی مولانا [دوره 51، شماره 1، 1397، صفحه 1-18]

ن

  • نشانه شناسی از پیرامتن تا پیراترجمه دریافت ترجمه داستان‌های دولت‌آبادی به زبان فرانسه براساس نظریات ژرار ژنت [دوره 51، شماره 1، 1397، صفحه 93-116]

  • نظریه آموزش زبان کاربرد-محور ساخت و هنجاریابی پرسش‌نامۀ افزایش خلاقیت زبان‌آموزان در آموزش زبان به شیوۀ کاربردمحور، با روش مدل‌سازی رش [دوره 51، شماره 4، 1397، صفحه 1-27]

  • نوشتار زبان دوم طراحی، روایابی و اعتبارسنجی شاخص سنجش هوش روایی در نوشتار [دوره 51، شماره 4، 1397، صفحه 119-137]

  • نو معلم بررسی مقایسه‌ای هویت و عاملیت نومعلمان انگلیسی‌زبان و فارسی‌زبان انگلیسی به‌عنوان زبان دوم در کانادا [دوره 51، شماره 1، 1397، صفحه 117-164]

ه

  • هم‎آیند بررسی هم ‏آیندها در شفافیت و روانی متن ترجمه‌شده (موردپژوهی کتاب بیست داستان از بیست نویسنده برنده جایزه نوبل ادبیات) [دوره 51، شماره 1، 1397، صفحه 65-92]

  • هنجارهای زبانی توصیف برخی هنجارهای زبانی مترجمان ادبی ایران از آغاز مشروطه تا کنون [دوره 51، شماره 4، 1397، صفحه 49-84]

  • هوش روایی در نوشتار طراحی، روایابی و اعتبارسنجی شاخص سنجش هوش روایی در نوشتار [دوره 51، شماره 4، 1397، صفحه 119-137]

  • هوش سیال سهم توانایی‌های شناختی و بسندگی زبان انگلیسی در تبیین درک شنیداری زبان انگلیسی به‌عنوان زبان خارجی [دوره 51، شماره 2، 1397، صفحه 75-90]

  • هویت از دغدغه زمان تا بحران هویت در داستان گشتیِ شبانه نوشتۀ پاتریک مودیانو [دوره 51، شماره 3، 1397، صفحه 127-148]

  • هَیَجامَد معرفی مفهوم «سرمایه هیجانی- حسی» و بررسی تأثیرات آن در آموزش زبان دوم [دوره 51، شماره 2، 1397، صفحه 1-26]

  • هیجان معرفی مفهوم «سرمایه هیجانی- حسی» و بررسی تأثیرات آن در آموزش زبان دوم [دوره 51، شماره 2، 1397، صفحه 1-26]

ی

  • یکپارچگی از اصالت زن تا تداوی روحی طبیعت: شفای نیایی در اکنون زمان دل گشودن است اثر آلیس واکر [دوره 51، شماره 3، 1397، صفحه 149-167]