آ
-
آثار و پیامدهای آزمون
بررسی آثار و تبعات حذف کنکور سراسری بر نظام آموزش عمومی زبان انگلیسی کشور: دیدگاه صاحبنظران و معلمان زبان انگلیسی [دوره 50، شماره 3، 1396، صفحه 71-114]
-
آراز بارسقیان
بررسی دیالکتیک هنر در «ترجمۀ ادبی» بر اساس نظریات تئودور آدورنو و والتر بنیامین: نقد ترجمة رمان ناتور دشت [دوره 50، شماره 1، 1396، صفحه 87-106]
-
آرتیکل
تحلیل خطاهای زبانآموزان ایرانی در استفاده از آرتیکلهای زبان فرانسه [دوره 50، شماره 3، 1396، صفحه 143-161]
-
آزمونهای سراسری
بررسی آثار و تبعات حذف کنکور سراسری بر نظام آموزش عمومی زبان انگلیسی کشور: دیدگاه صاحبنظران و معلمان زبان انگلیسی [دوره 50، شماره 3، 1396، صفحه 71-114]
-
آگاهی صرفی زبانآموزان
بررسی تأثیر ارزشیابی پویای تکواژشناسی بر آگاهی صرفی زبانآموزان [دوره 50، شماره 2، 1396، صفحه 97-115]
-
آموزش ترجمه
آموزش ترجمۀ متون مطبوعاتی از روسی به فارسی و فارسی به روسی [دوره 50، شماره 3، 1396، صفحه 163-184]
-
آموزش زبان
تحلیل خطاهای زبانآموزان ایرانی در استفاده از آرتیکلهای زبان فرانسه [دوره 50، شماره 3، 1396، صفحه 143-161]
ا
-
احمد کریمی حکاک
بررسی دیالکتیک هنر در «ترجمۀ ادبی» بر اساس نظریات تئودور آدورنو و والتر بنیامین: نقد ترجمة رمان ناتور دشت [دوره 50، شماره 1، 1396، صفحه 87-106]
-
ادبیات
میان قوم نگاری و ادبیات: میشل لریس [دوره 50، شماره 4، 1396، صفحه 55-71]
-
ارتباطات
درآمدی بر مهمترین معانی اصطلاح رتوریک [دوره 50، شماره 1، 1396، صفحه 27-52]
-
ارزشیابی پویا
بررسی تأثیر ارزشیابی پویای تکواژشناسی بر آگاهی صرفی زبانآموزان [دوره 50، شماره 2، 1396، صفحه 97-115]
-
اساتید EFL و غیر EFL
بررسی رابطه بین فرهنگ یادگیری سازمانی و قصد تسهیم دانش با تأکید بر نقش میانجی تعهد سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی در میان اساتید زبان انگلیسی و غیر زبان انگلیسی در دانشگاههای ایران [دوره 50، شماره 1، 1396، صفحه 53-85]
-
استاندارد/سادهسازی
راهکارهای مترجمان در انتقال گویش شخصیتهای رمان (مطالعۀ موردی ترجمههای رمان چهرۀ مرد هنرمند در جوانی) [دوره 50، شماره 3، 1396، صفحه 115-141]
-
اسطوره-تحلیل
تزئینهای اسطورهای در افسانة سن ژولین مهماننواز اثرگوستاو فلوبر با تکیه بر اسطوره-نقد و اسطوره- تحلیل [دوره 50، شماره 4، 1396، صفحه 91-111]
-
اسطورۀ نقد
تزئینهای اسطورهای در افسانة سن ژولین مهماننواز اثرگوستاو فلوبر با تکیه بر اسطوره-نقد و اسطوره- تحلیل [دوره 50، شماره 4، 1396، صفحه 91-111]
-
اصلاحات آزمونمحور
بررسی آثار و تبعات حذف کنکور سراسری بر نظام آموزش عمومی زبان انگلیسی کشور: دیدگاه صاحبنظران و معلمان زبان انگلیسی [دوره 50، شماره 3، 1396، صفحه 71-114]
-
اصل فرایند محوری
بررسی محتوای نگارشی در کتابهای فارسی راهنمایی و دبیرستان و مقایسة آن با کتابهای انگلیسی [دوره 50، شماره 4، 1396، صفحه 25-54]
-
اقناع
درآمدی بر مهمترین معانی اصطلاح رتوریک [دوره 50، شماره 1، 1396، صفحه 27-52]
-
انتقال گفتمان
رویکردی نو از طریق ترجمه برای تحلیل تاریخی انتقال گفتمانها و نظریهها [دوره 50، شماره 4، 1396، صفحه 1-24]
-
ایبسن
نقش پژوهش و دراماتورژی در (باز)ترجمه: نگاهی به ویرایش و بازترجمة آثار ایبسن به قلم بهزاد قادری [دوره 50، شماره 2، 1396، صفحه 117-150]
-
ایدئولوژی
نقش سیاستهای حوزۀ زنان در انتخاب آثار ادبی فمینیستی برای ترجمه به زبان فارسی [دوره 50، شماره 3، 1396، صفحه 29-47]
-
ایهام
بررسی دگرگونی معنا در صنعت بدیعیِ ایهام از منظر زبانشناختی [دوره 50، شماره 4، 1396، صفحه 113-137]
-
ایون زوهر
نظریۀ ذخایر فرهنگی زوهر و بررسی راهبردهای ترجمۀ ریزفرهنگها: مورد پژوهشی رمان دایی جان ناپلئون در برابر ترجمۀ انگلیسی [دوره 50، شماره 1، 1396، صفحه 1-25]
ب
-
بازنگری
بررسی نقش گفتمانهای فلسفی در فرآیند رو به رشد مطالعات ترجمه از منظر تاریخی [دوره 50، شماره 2، 1396، صفحه 35-66]
-
بدیع
بررسی دگرگونی معنا در صنعت بدیعیِ ایهام از منظر زبانشناختی [دوره 50، شماره 4، 1396، صفحه 113-137]
-
بلاغت
درآمدی بر مهمترین معانی اصطلاح رتوریک [دوره 50، شماره 1، 1396، صفحه 27-52]
-
بهزاد قادری
نقش پژوهش و دراماتورژی در (باز)ترجمه: نگاهی به ویرایش و بازترجمة آثار ایبسن به قلم بهزاد قادری [دوره 50، شماره 2، 1396، صفحه 117-150]
ت
-
تئودور آدورنو
بررسی دیالکتیک هنر در «ترجمۀ ادبی» بر اساس نظریات تئودور آدورنو و والتر بنیامین: نقد ترجمة رمان ناتور دشت [دوره 50، شماره 1، 1396، صفحه 87-106]
-
تاریخ
رویکردی نو از طریق ترجمه برای تحلیل تاریخی انتقال گفتمانها و نظریهها [دوره 50، شماره 4، 1396، صفحه 1-24]
-
تاریخ نگاری دریافت
رویکردی نو از طریق ترجمه برای تحلیل تاریخی انتقال گفتمانها و نظریهها [دوره 50، شماره 4، 1396، صفحه 1-24]
-
تحلیل خطای زبانآموزان
تحلیل خطاهای زبانآموزان ایرانی در استفاده از آرتیکلهای زبان فرانسه [دوره 50، شماره 3، 1396، صفحه 143-161]
-
تحلیل رش
رواسازی و بررسی پایایی پرسشنامۀ فارسی هیجانها برای معلمان زبان انگلیسی در ایران [دوره 50، شماره 4، 1396، صفحه 73-89]
-
تحلیل عاملی اکتشافی
رواسازی و بررسی پایایی پرسشنامۀ فارسی هیجانها برای معلمان زبان انگلیسی در ایران [دوره 50، شماره 4، 1396، صفحه 73-89]
-
تحلیل عاملی تاییدی
رواسازی و بررسی پایایی پرسشنامۀ فارسی هیجانها برای معلمان زبان انگلیسی در ایران [دوره 50، شماره 4، 1396، صفحه 73-89]
-
تخیل
تزئینهای اسطورهای در افسانة سن ژولین مهماننواز اثرگوستاو فلوبر با تکیه بر اسطوره-نقد و اسطوره- تحلیل [دوره 50، شماره 4، 1396، صفحه 91-111]
-
ترتیب موضوعات
بررسی محتوای نگارشی در کتابهای فارسی راهنمایی و دبیرستان و مقایسة آن با کتابهای انگلیسی [دوره 50، شماره 4، 1396، صفحه 25-54]
-
ترجمة ادبی
بررسی دیالکتیک هنر در «ترجمۀ ادبی» بر اساس نظریات تئودور آدورنو و والتر بنیامین: نقد ترجمة رمان ناتور دشت [دوره 50، شماره 1، 1396، صفحه 87-106]
-
ترجمه
نقش پژوهش و دراماتورژی در (باز)ترجمه: نگاهی به ویرایش و بازترجمة آثار ایبسن به قلم بهزاد قادری [دوره 50، شماره 2، 1396، صفحه 117-150]
-
ترجمه
طنز و جناس: بررسی مشکلات زبانآموزان ایرانی در فهم لطیفههای دارای عنصر جناس [دوره 50، شماره 3، 1396، صفحه 1-27]
-
ترجمه
نقش سیاستهای حوزۀ زنان در انتخاب آثار ادبی فمینیستی برای ترجمه به زبان فارسی [دوره 50، شماره 3، 1396، صفحه 29-47]
-
ترجمه
رویکردی نو از طریق ترجمه برای تحلیل تاریخی انتقال گفتمانها و نظریهها [دوره 50، شماره 4، 1396، صفحه 1-24]
-
ترجمهشناسی
از فرآیندهای ترجمه تا راه حل فرازبان [دوره 50، شماره 2، 1396، صفحه 151-173]
-
ترجمههای معاصر
بررسی ترجمۀ حال منفی در قرآن کریم: در چهار ترجمۀ معاصر (موسویگرمارودی، آیتی، فولادوند، الهیقمشهای) [دوره 50، شماره 1، 1396، صفحه 131-158]
-
ترجمۀ دیداریشنیداری
ترجمۀ نشانهنظام گرافیکی: مطالعۀ موردی دو نسخۀ دوبلۀ حرفهای [دوره 50، شماره 3، 1396، صفحه 49-69]
-
تعهد سازمانی
بررسی رابطه بین فرهنگ یادگیری سازمانی و قصد تسهیم دانش با تأکید بر نقش میانجی تعهد سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی در میان اساتید زبان انگلیسی و غیر زبان انگلیسی در دانشگاههای ایران [دوره 50، شماره 1، 1396، صفحه 53-85]
-
تقسیم موضوعات
بررسی محتوای نگارشی در کتابهای فارسی راهنمایی و دبیرستان و مقایسة آن با کتابهای انگلیسی [دوره 50، شماره 4، 1396، صفحه 25-54]
-
تکواژشناسی
بررسی تأثیر ارزشیابی پویای تکواژشناسی بر آگاهی صرفی زبانآموزان [دوره 50، شماره 2، 1396، صفحه 97-115]
ج
-
جایگذاری
ترجمۀ نشانهنظام گرافیکی: مطالعۀ موردی دو نسخۀ دوبلۀ حرفهای [دوره 50، شماره 3، 1396، صفحه 49-69]
-
جبران
راهکارهای مترجمان در انتقال گویش شخصیتهای رمان (مطالعۀ موردی ترجمههای رمان چهرۀ مرد هنرمند در جوانی) [دوره 50، شماره 3، 1396، صفحه 115-141]
-
جناس
طنز و جناس: بررسی مشکلات زبانآموزان ایرانی در فهم لطیفههای دارای عنصر جناس [دوره 50، شماره 3، 1396، صفحه 1-27]
چ
-
چندمعنایی قرآن
بررسی نشانهمعناشناختی واژگان «ذکر» و «خیر» در قرآن و معادلهای آنها در هفت ترجمة فرانسوی قرآن کریم [دوره 50، شماره 1، 1396، صفحه 107-130]
-
چهرۀ مرد هنرمند در جوانی
راهکارهای مترجمان در انتقال گویش شخصیتهای رمان (مطالعۀ موردی ترجمههای رمان چهرۀ مرد هنرمند در جوانی) [دوره 50، شماره 3، 1396، صفحه 115-141]
خ
-
خطابه
درآمدی بر مهمترین معانی اصطلاح رتوریک [دوره 50، شماره 1، 1396، صفحه 27-52]
-
خودکارآمدی
طراحی و اعتبارسنجی پرسشنامة خودکارآمدی ترجمه و ارتباط آن با راهبردهای حل مسئله در ترجمه [دوره 50، شماره 2، 1396، صفحه 67-95]
-
خیر
بررسی نشانهمعناشناختی واژگان «ذکر» و «خیر» در قرآن و معادلهای آنها در هفت ترجمة فرانسوی قرآن کریم [دوره 50، شماره 1، 1396، صفحه 107-130]
د
-
دائیجان ناپلئون
نظریۀ ذخایر فرهنگی زوهر و بررسی راهبردهای ترجمۀ ریزفرهنگها: مورد پژوهشی رمان دایی جان ناپلئون در برابر ترجمۀ انگلیسی [دوره 50، شماره 1، 1396، صفحه 1-25]
-
دامنة رشد تقریبی
بررسی تأثیر ارزشیابی پویای تکواژشناسی بر آگاهی صرفی زبانآموزان [دوره 50، شماره 2، 1396، صفحه 97-115]
-
دانشجویان کارشناسی زبان انگلیسی
طنز و جناس: بررسی مشکلات زبانآموزان ایرانی در فهم لطیفههای دارای عنصر جناس [دوره 50، شماره 3، 1396، صفحه 1-27]
-
دراماتورژی
نقش پژوهش و دراماتورژی در (باز)ترجمه: نگاهی به ویرایش و بازترجمة آثار ایبسن به قلم بهزاد قادری [دوره 50، شماره 2، 1396، صفحه 117-150]
-
دستور زبان فارسی و عربی
بررسی ترجمۀ حال منفی در قرآن کریم: در چهار ترجمۀ معاصر (موسویگرمارودی، آیتی، فولادوند، الهیقمشهای) [دوره 50، شماره 1، 1396، صفحه 131-158]
-
دوبله
ترجمۀ نشانهنظام گرافیکی: مطالعۀ موردی دو نسخۀ دوبلۀ حرفهای [دوره 50، شماره 3، 1396، صفحه 49-69]
-
دولت اصلاحطلب
نقش سیاستهای حوزۀ زنان در انتخاب آثار ادبی فمینیستی برای ترجمه به زبان فارسی [دوره 50، شماره 3، 1396، صفحه 29-47]
-
دولت اصولگرا
نقش سیاستهای حوزۀ زنان در انتخاب آثار ادبی فمینیستی برای ترجمه به زبان فارسی [دوره 50، شماره 3، 1396، صفحه 29-47]
ذ
-
ذخایر فرهنگی
نظریۀ ذخایر فرهنگی زوهر و بررسی راهبردهای ترجمۀ ریزفرهنگها: مورد پژوهشی رمان دایی جان ناپلئون در برابر ترجمۀ انگلیسی [دوره 50، شماره 1، 1396، صفحه 1-25]
-
ذکر
بررسی نشانهمعناشناختی واژگان «ذکر» و «خیر» در قرآن و معادلهای آنها در هفت ترجمة فرانسوی قرآن کریم [دوره 50، شماره 1، 1396، صفحه 107-130]
ر
-
راهبردهای ترجمه
طراحی و اعتبارسنجی پرسشنامة خودکارآمدی ترجمه و ارتباط آن با راهبردهای حل مسئله در ترجمه [دوره 50، شماره 2، 1396، صفحه 67-95]
-
رتوریک
درآمدی بر مهمترین معانی اصطلاح رتوریک [دوره 50، شماره 1، 1396، صفحه 27-52]
-
رفتار شهروندی سازمانی
بررسی رابطه بین فرهنگ یادگیری سازمانی و قصد تسهیم دانش با تأکید بر نقش میانجی تعهد سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی در میان اساتید زبان انگلیسی و غیر زبان انگلیسی در دانشگاههای ایران [دوره 50، شماره 1، 1396، صفحه 53-85]
-
رمان ناتور دشت
بررسی دیالکتیک هنر در «ترجمۀ ادبی» بر اساس نظریات تئودور آدورنو و والتر بنیامین: نقد ترجمة رمان ناتور دشت [دوره 50، شماره 1، 1396، صفحه 87-106]
-
ریزفرهنگ
نظریۀ ذخایر فرهنگی زوهر و بررسی راهبردهای ترجمۀ ریزفرهنگها: مورد پژوهشی رمان دایی جان ناپلئون در برابر ترجمۀ انگلیسی [دوره 50، شماره 1، 1396، صفحه 1-25]
ز
-
زبانشناسی
تحلیل خطاهای زبانآموزان ایرانی در استفاده از آرتیکلهای زبان فرانسه [دوره 50، شماره 3، 1396، صفحه 143-161]
-
زبان فرانسه
تحلیل خطاهای زبانآموزان ایرانی در استفاده از آرتیکلهای زبان فرانسه [دوره 50، شماره 3، 1396، صفحه 143-161]
-
زبانهای فارسی و روسی
آموزش ترجمۀ متون مطبوعاتی از روسی به فارسی و فارسی به روسی [دوره 50، شماره 3، 1396، صفحه 163-184]
-
زیبایی شناختی
بررسی دگرگونی معنا در صنعت بدیعیِ ایهام از منظر زبانشناختی [دوره 50، شماره 4، 1396، صفحه 113-137]
س
-
سابقۀ تحصیلی
بررسی آثار و تبعات حذف کنکور سراسری بر نظام آموزش عمومی زبان انگلیسی کشور: دیدگاه صاحبنظران و معلمان زبان انگلیسی [دوره 50، شماره 3، 1396، صفحه 71-114]
-
ساختارهای اسرارآمیز
تزئینهای اسطورهای در افسانة سن ژولین مهماننواز اثرگوستاو فلوبر با تکیه بر اسطوره-نقد و اسطوره- تحلیل [دوره 50، شماره 4، 1396، صفحه 91-111]
-
ساختارهای چرخهای
تزئینهای اسطورهای در افسانة سن ژولین مهماننواز اثرگوستاو فلوبر با تکیه بر اسطوره-نقد و اسطوره- تحلیل [دوره 50، شماره 4، 1396، صفحه 91-111]
-
ساختارهای دستوری نحوی
آموزش ترجمۀ متون مطبوعاتی از روسی به فارسی و فارسی به روسی [دوره 50، شماره 3، 1396، صفحه 163-184]
-
ساختارهای قهرمانی
تزئینهای اسطورهای در افسانة سن ژولین مهماننواز اثرگوستاو فلوبر با تکیه بر اسطوره-نقد و اسطوره- تحلیل [دوره 50، شماره 4، 1396، صفحه 91-111]
-
سازگاری اجتماعی
تبعات اجتماعیفرهنگی آموزش زبان انگلیسی: آسیبشناسی و ارائۀ مدل چهار وجهی [دوره 50، شماره 4، 1396، صفحه 169-192]
-
سبک پست و نازل
درآمدی بر مهمترین معانی اصطلاح رتوریک [دوره 50، شماره 1، 1396، صفحه 27-52]
-
سبکشناسی تطبیقی
از فرآیندهای ترجمه تا راه حل فرازبان [دوره 50، شماره 2، 1396، صفحه 151-173]
ش
-
شناخت
طراحی و اعتبارسنجی پرسشنامة خودکارآمدی ترجمه و ارتباط آن با راهبردهای حل مسئله در ترجمه [دوره 50، شماره 2، 1396، صفحه 67-95]
ص
-
صدای برونکادری
ترجمۀ نشانهنظام گرافیکی: مطالعۀ موردی دو نسخۀ دوبلۀ حرفهای [دوره 50، شماره 3، 1396، صفحه 49-69]
ع
-
عناصر فرهنگی
نظریۀ ذخایر فرهنگی زوهر و بررسی راهبردهای ترجمۀ ریزفرهنگها: مورد پژوهشی رمان دایی جان ناپلئون در برابر ترجمۀ انگلیسی [دوره 50، شماره 1، 1396، صفحه 1-25]
ف
-
فارسیآموزی
بررسی تأثیر استفاده از الگوی «هَیجامَد» بر نگرش به یادگیری زبانآموزان [دوره 50، شماره 2، 1396، صفحه 1-33]
-
فرآیندهای ترجمه
از فرآیندهای ترجمه تا راه حل فرازبان [دوره 50، شماره 2، 1396، صفحه 151-173]
-
فرازبان
از فرآیندهای ترجمه تا راه حل فرازبان [دوره 50، شماره 2، 1396، صفحه 151-173]
-
فراشناخت
طراحی و اعتبارسنجی پرسشنامة خودکارآمدی ترجمه و ارتباط آن با راهبردهای حل مسئله در ترجمه [دوره 50، شماره 2، 1396، صفحه 67-95]
-
فرانسه
بررسی نشانهمعناشناختی واژگان «ذکر» و «خیر» در قرآن و معادلهای آنها در هفت ترجمة فرانسوی قرآن کریم [دوره 50، شماره 1، 1396، صفحه 107-130]
-
فرضیه
بررسی نقش گفتمانهای فلسفی در فرآیند رو به رشد مطالعات ترجمه از منظر تاریخی [دوره 50، شماره 2، 1396، صفحه 35-66]
-
فرهنگ یادگیری سازمانی
بررسی رابطه بین فرهنگ یادگیری سازمانی و قصد تسهیم دانش با تأکید بر نقش میانجی تعهد سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی در میان اساتید زبان انگلیسی و غیر زبان انگلیسی در دانشگاههای ایران [دوره 50، شماره 1، 1396، صفحه 53-85]
-
فعالیتهای تصمیمگیری و حل مشکل
طراحی و اعتبارسنجی پرسشنامة خودکارآمدی ترجمه و ارتباط آن با راهبردهای حل مسئله در ترجمه [دوره 50، شماره 2، 1396، صفحه 67-95]
-
فمینیسم
نقش سیاستهای حوزۀ زنان در انتخاب آثار ادبی فمینیستی برای ترجمه به زبان فارسی [دوره 50، شماره 3، 1396، صفحه 29-47]
ق
-
قرآن
بررسی ترجمۀ حال منفی در قرآن کریم: در چهار ترجمۀ معاصر (موسویگرمارودی، آیتی، فولادوند، الهیقمشهای) [دوره 50، شماره 1، 1396، صفحه 131-158]
-
قصد تسهیم دانش
بررسی رابطه بین فرهنگ یادگیری سازمانی و قصد تسهیم دانش با تأکید بر نقش میانجی تعهد سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی در میان اساتید زبان انگلیسی و غیر زبان انگلیسی در دانشگاههای ایران [دوره 50، شماره 1، 1396، صفحه 53-85]
-
قوم نگاری
میان قوم نگاری و ادبیات: میشل لریس [دوره 50، شماره 4، 1396، صفحه 55-71]
-
قید حالت
بررسی ترجمۀ حال منفی در قرآن کریم: در چهار ترجمۀ معاصر (موسویگرمارودی، آیتی، فولادوند، الهیقمشهای) [دوره 50، شماره 1، 1396، صفحه 131-158]
گ
-
گفتمانهای فلسفی
بررسی نقش گفتمانهای فلسفی در فرآیند رو به رشد مطالعات ترجمه از منظر تاریخی [دوره 50، شماره 2، 1396، صفحه 35-66]
-
گویشآمیختگی
راهکارهای مترجمان در انتقال گویش شخصیتهای رمان (مطالعۀ موردی ترجمههای رمان چهرۀ مرد هنرمند در جوانی) [دوره 50، شماره 3، 1396، صفحه 115-141]
-
گویش انگلیسیِ ایرلندی
راهکارهای مترجمان در انتقال گویش شخصیتهای رمان (مطالعۀ موردی ترجمههای رمان چهرۀ مرد هنرمند در جوانی) [دوره 50، شماره 3، 1396، صفحه 115-141]
م
-
متون مطبوعاتی و رسانهای
آموزش ترجمۀ متون مطبوعاتی از روسی به فارسی و فارسی به روسی [دوره 50، شماره 3، 1396، صفحه 163-184]
-
محمد نجفی
بررسی دیالکتیک هنر در «ترجمۀ ادبی» بر اساس نظریات تئودور آدورنو و والتر بنیامین: نقد ترجمة رمان ناتور دشت [دوره 50، شماره 1، 1396، صفحه 87-106]
-
مطالعات ترجمه
بررسی نقش گفتمانهای فلسفی در فرآیند رو به رشد مطالعات ترجمه از منظر تاریخی [دوره 50، شماره 2، 1396، صفحه 35-66]
-
مفهوم ادب و احترام
تبعات اجتماعیفرهنگی آموزش زبان انگلیسی: آسیبشناسی و ارائۀ مدل چهار وجهی [دوره 50، شماره 4، 1396، صفحه 169-192]
-
مقدمهء مترجم
بررسی روایتشناختی مقدمۀ مترجمان بر آثار داستانی ترجمهشده در ایران [دوره 50، شماره 4، 1396، صفحه 140-167]
-
میشل لریس
میان قوم نگاری و ادبیات: میشل لریس [دوره 50، شماره 4، 1396، صفحه 55-71]
ن
-
نشانه شناسی
بررسی دگرگونی معنا در صنعت بدیعیِ ایهام از منظر زبانشناختی [دوره 50، شماره 4، 1396، صفحه 113-137]
-
نشانهمعناشناسی
بررسی نشانهمعناشناختی واژگان «ذکر» و «خیر» در قرآن و معادلهای آنها در هفت ترجمة فرانسوی قرآن کریم [دوره 50، شماره 1، 1396، صفحه 107-130]
-
نشانهنظام گرافیکی
ترجمۀ نشانهنظام گرافیکی: مطالعۀ موردی دو نسخۀ دوبلۀ حرفهای [دوره 50، شماره 3، 1396، صفحه 49-69]
-
نظام سنجش و پذیرش دانشجو
بررسی آثار و تبعات حذف کنکور سراسری بر نظام آموزش عمومی زبان انگلیسی کشور: دیدگاه صاحبنظران و معلمان زبان انگلیسی [دوره 50، شماره 3، 1396، صفحه 71-114]
-
نظریه دریافت
رویکردی نو از طریق ترجمه برای تحلیل تاریخی انتقال گفتمانها و نظریهها [دوره 50، شماره 4، 1396، صفحه 1-24]
-
نظریۀ روایت
بررسی روایتشناختی مقدمۀ مترجمان بر آثار داستانی ترجمهشده در ایران [دوره 50، شماره 4، 1396، صفحه 140-167]
-
نظریۀ نسبیت زبانی
تبعات اجتماعیفرهنگی آموزش زبان انگلیسی: آسیبشناسی و ارائۀ مدل چهار وجهی [دوره 50، شماره 4، 1396، صفحه 169-192]
-
نگارش انگلیسی
بررسی محتوای نگارشی در کتابهای فارسی راهنمایی و دبیرستان و مقایسة آن با کتابهای انگلیسی [دوره 50، شماره 4، 1396، صفحه 25-54]
-
نگارش فارسی
بررسی محتوای نگارشی در کتابهای فارسی راهنمایی و دبیرستان و مقایسة آن با کتابهای انگلیسی [دوره 50، شماره 4، 1396، صفحه 25-54]
-
نگرش
بررسی تأثیر استفاده از الگوی «هَیجامَد» بر نگرش به یادگیری زبانآموزان [دوره 50، شماره 2، 1396، صفحه 1-33]
و
-
وابستگی به فرهنگ مادری
تبعات اجتماعیفرهنگی آموزش زبان انگلیسی: آسیبشناسی و ارائۀ مدل چهار وجهی [دوره 50، شماره 4، 1396، صفحه 169-192]
-
والتر بنیامین
بررسی دیالکتیک هنر در «ترجمۀ ادبی» بر اساس نظریات تئودور آدورنو و والتر بنیامین: نقد ترجمة رمان ناتور دشت [دوره 50، شماره 1، 1396، صفحه 87-106]
ه
-
هنجارفرازی
بررسی دگرگونی معنا در صنعت بدیعیِ ایهام از منظر زبانشناختی [دوره 50، شماره 4، 1396، صفحه 113-137]
-
هوش فرهنگی
تبعات اجتماعیفرهنگی آموزش زبان انگلیسی: آسیبشناسی و ارائۀ مدل چهار وجهی [دوره 50، شماره 4، 1396، صفحه 169-192]
-
هَیجامَد
بررسی تأثیر استفاده از الگوی «هَیجامَد» بر نگرش به یادگیری زبانآموزان [دوره 50، شماره 2، 1396، صفحه 1-33]
-
هیجان
بررسی تأثیر استفاده از الگوی «هَیجامَد» بر نگرش به یادگیری زبانآموزان [دوره 50، شماره 2، 1396، صفحه 1-33]
-
هیجانات
رواسازی و بررسی پایایی پرسشنامۀ فارسی هیجانها برای معلمان زبان انگلیسی در ایران [دوره 50، شماره 4، 1396، صفحه 73-89]