آقاگل زاده، ف.، و غیاثیان، م. (1386). رویکردهای غالب در تحلیل گفتمان انتقادی. مجلة زبان و زبان شناسی، 3(1)، 54-39 .
حسینی فاطمی، آ.، و حیدریان، ز. (1389). نمود جنسیت در کتابهای درسی زبان انگلیسی دورة دبیرستان و پیش دانشگاهی تحلیل واژگان و محتوا با رویکردی معیارمدار. مجلة مطالعات زبان و ترجمه (دانشکدة ادبیّات و علوم انسانی)، 42(2)، 92-77 .
سفیری، خ.، و زارع، ز. (1386). بررسی ارتباط کلیشه های جنسیتی و تضاد نقش های زناشویی در زوج های جوان. پژوهشنامة علوم انسانی، 53، 200-177 .
سیف اللهی، س.، و ابراهیمی، م. (1386). نقش و منزلت زن در کتاب های درس فارسی مدارس آموزش و پرورش ایران. پژوهشنامة علوم اجتماعی، 2(1)، 74-49 .
شیخاوندی، د. (1385). بازتاب هویت های جنسیتی در کتاب های تعلیم اجتماعی آموزش ابتدایی و دورة راهنمایی تحصیلی. فصلنامة تعلیم وتربیت (ویژه نامة مسائل آموزش وپرورش دختران)، 87، 120-93 .
میشل، آ. (1389). پیوست های کتاب پیکار با تبعیض جنسی (م. ج. پوینده، مترجم). بازیابی در 20 مهر 1392 از http://www.rouzgar.com/pdf/peyvaste-ketabe-peykar-ba-tabeeze-jensi.pdf
Apple, M. (2000). Official knowledge: Democratic education in a conservative age. London: Routledge.
Bourdieu, P., & Passeron, J. (1977). Reproduction in education, society and culture. London: Sage.
Fairclough, N. (1992). Discourse and social change. Cambridge: Polity Press.
Fairclough, N. (2002). Critical discourse analysis and the marketization of public discourse. In M. Toolan (Ed.), Critical discourse analysis (pp. 69-103). London: Rutledge.
Francis, B. (2000). Boys, girls, and achievement: Addressing the classroom issues. Florence: Routledge.
Gharbavi, A., & Mousavi, S. A. (2012). A content analysis of textbooks: Investigating gender bias as a social prominence in Iranian high school English textbooks. English Linguistics Research, 1(1), 42-49.
Lin, A. (2000). Doing-English-lessons in the reproduction or transformation of social worlds? In N. Mercer (Ed.), English language teaching in its social context: A reader (pp. 271-286). Florence: Routledge.
Mills, S. (1996). Language and gender: interdisciplinary perspectives. London: Longman.
Mineshima, M. (2008). Gender representations in an EFL textbook. Retrieved April 25, 2012, from the World Wide Web:
http://www. niit.ac.jp/lib/contents/kiyo/genko/13/14_MINESHIMA.pdf
Ndura, E. (2004). ESL and cultural bias: An analysis of elementary through high school textbooks in the Western United States of America. Language, Culture, and Curriculum, 17(2), 143-153.
Nissen, U. K. (2013). Is Spanish becoming more gender fair? A historical perspective on the interpretation of gender-specific and gender-neutral
expressions. Linguistic Online, 58(1), 99-117.
Oxenden, C., & Latham-Koeing, C. (2009). American English file 4. Oxford University Press.
Rifkin, B. (1998). Gender representation in foreign language textbooks: A case study of textbooks of Russia. The Modern Language Journal, 82(2), 217-236.
Saarikivi, K. (2012). Gender representation in the finish EFL textbook series: The News Headlines and Smart Moves (Unpublished M.A. thesis). University of Tampere, Finland.
Shafiee Nahrkhalaji, S. (2012). An evaluation of a global ELT textbook in Iran: A two-phase approach. International Journal of Humanities and Social Science, 2(3), 184-191.
Talbot, M. (2003). Gender stereotypes: Reproduction and challenge. In J. Holmes &
M. Meyerhoff (Eds.), Handbook of language and gender (pp. 468-486). Malden: Blackwell.
Van Dijk, T. A. (2000). Ideology and discourse: A multidisciplinary introduction. Retrieved September 10, 2013, from the World Wide Web: http://www. discourse-insociety.org/ideo-dis2.html
Van Dijk, T. A. (2001). Multidisciplinary CDA: A plea for diversity. In R. Wodak & M. Meyer (Eds.), Methods of critical discourse analysis (pp. 95-120). London: Sage.
Wodak, R. (1995). Critical linguistics and critical discourse analysis. In J. Verschuren, J. O. Ostaman, & J. Blommaert (Eds.), Handbook of pragmatics-manual (pp. 204-210). Amesterdam: John Benjamins.
ارسال نظر در مورد این مقاله