ابراهیمی، شیما
طراحی و هنجاریابی پرسشنامۀ انرژی معلّم: گامی به سوی فرادلی [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 1-38]
ابراهیمی، شیما
معرّفی آموزشهای مبتنی بر چینش ذهنی و چینش مغزی [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 71-95]
احتشامی، ثمر
مطالعۀ توصیف شفاهی حالتهای احساسی چهره در فیلمهای سینمایی ایرانی [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 205-232]
العبدوانی، تقی
طراحی و هنجاریابی پرسشنامۀ انرژی معلّم: گامی به سوی فرادلی [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 1-38]
امیری، آنیتا
ترجمة متون ادبی: بررسی رابطۀ متقابل زبان و فرهنگ عامّه در حوزة آموزش ترجمه [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 33-69]
امینی، آسیه
روند تحوّل عاطفی و هیجامدی در شکلگیری هویّت دانشجویان زبان انگلیسی: با تکیه بر طیف نوسانی الگوی هیجامد و بحران هیجامد [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 215-251]
خدادادی، فضل الله
بسط نظریّۀ جرالد پرینس در باب درک روایی مخاطبان از روایتهای داستانی [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 167-194]
خزایی، سعید
بررسی عاملیت دورههای انبوه برخط زبانآموزی مبتنی بر رباتهای اجتماعی برای آموزش مهارتهای درک و تولید فارسی با اهداف پرستاری [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 39-80]
خواجهایم، احمد
زبان و شاخصههای شعر جنگ در فارسی و انگلیسی: بررسی ناتورالیسم و مؤلفههای آن در اشعارِ منتخب قیصر امینپور و ویلفرد اوون [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 97-129]
خورسند، محمد
رابطۀ بین عواطف معلّم، نوازهگری و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان مقطع کارشناسی رشتۀ زبان انگلیسی [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 71-107]
خوش سلیقه، مسعود
دیدگاه مترجمان غیرحرفهای به اخلاق در فرایند زیرنویس فیلمهای انگلیسیزبان به فارسی [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 1-32]
د
درخشان، علی
بررسی عاملیت دورههای انبوه برخط زبانآموزی مبتنی بر رباتهای اجتماعی برای آموزش مهارتهای درک و تولید فارسی با اهداف پرستاری [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 39-80]
ذ
ذوالفقارخانی، مسلم
زبان و شاخصههای شعر جنگ در فارسی و انگلیسی: بررسی ناتورالیسم و مؤلفههای آن در اشعارِ منتخب قیصر امینپور و ویلفرد اوون [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 97-129]
ر
رحیمی، مهدی
زبان و شاخصههای شعر جنگ در فارسی و انگلیسی: بررسی ناتورالیسم و مؤلفههای آن در اشعارِ منتخب قیصر امینپور و ویلفرد اوون [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 97-129]
س
سودخواه محمدی، فرزانه
دلنگرانی معلّم زبان انگلیسی بهعنوان حلقهای گمشده در موفّقیت وی: مروری نظاممند [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 135-162]
ش
شایسته، شقایق
دلنگرانی معلّم زبان انگلیسی بهعنوان حلقهای گمشده در موفّقیت وی: مروری نظاممند [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 135-162]
قاسمی شاندیز، مهدی
بکت و انسان طاغی: بررسی نمایشنامههای در انتظار گودو و دست آخر [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 31-59]
قبادی، صادق
رویکرد متنمحور برای تهیه و تدوین مواد بومی آموزش زبان انگلیسی [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 1-30]
قنسولی، بهزاد
استفاده از نظریّۀ ترجمۀ یکپارچه فن لوون زوارت در ارزیابی ترجمههای سورۀ بقره به دو زبان فارسی و انگلیسی [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 109-147]
ک
کیانپور، مریم
بررسی عاملیت دورههای انبوه برخط زبانآموزی مبتنی بر رباتهای اجتماعی برای آموزش مهارتهای درک و تولید فارسی با اهداف پرستاری [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 39-80]
گ
گونی بند شوشتری، زهره
بررسی میزان رضایتمندی معلّمان درس زبان انگلیسی از آموزش مجازی در برنامة شاد [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 163-203]
م
مدرسی، قاسم
رابطۀ بین عواطف معلّم، نوازهگری و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان مقطع کارشناسی رشتۀ زبان انگلیسی [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 71-107]
مردانی، وحید
دیدگاه مترجمان غیرحرفهای به اخلاق در فرایند زیرنویس فیلمهای انگلیسیزبان به فارسی [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 1-32]
میرحسینی، عشرت سادات
تأثیر ایدئولوژی در ترجمه: بررسی برگردان فارسی خبری از واشنگتنتایمز [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 195-218]
میرزائی، مریم
بررسی گفتمان هویّت نوجوانان سهزبانه؛ لقبگذاری در میان جوانان سهزبانۀ روستای داشکسن [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 205-235]
ن
ناصری، زهره سادات
بررسی میزان رضایتمندی معلّمان درس زبان انگلیسی از آموزش مجازی در برنامة شاد [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 163-203]
نجف زاده، علی
بررسی تاریخی زبان و ترجمه در تئاترهای مشهد: از انقلاب مشروطه تا انقلاب اسلامی ایران [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 169-204]
نوروزی، عبداله
دیدگاه ناشران و مترجمان درباره ضوابط نشر کتاب و ممیزی و پیامدهای آن در ایران بعد از انقلاب اسلامی [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 141-166]
و
وحدت، صدیقه
رویکرد متنمحور برای تهیه و تدوین مواد بومی آموزش زبان انگلیسی [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 1-30]
ویسی، هیوا
روند تحوّل عاطفی و هیجامدی در شکلگیری هویّت دانشجویان زبان انگلیسی: با تکیه بر طیف نوسانی الگوی هیجامد و بحران هیجامد [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 215-251]
ه
هاشمی، سید محمدرضا
واژهگزینی درونمتنی یا برونمتنی: موردپژوهی رمان «کودک سرراهی» [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 131-167]
هاشمی، محمد رضا
دیدگاه ناشران و مترجمان درباره ضوابط نشر کتاب و ممیزی و پیامدهای آن در ایران بعد از انقلاب اسلامی [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 141-166]
ی
یاراحمدزهی، امیر ارسلان
استفاده از نظریّۀ ترجمۀ یکپارچه فن لوون زوارت در ارزیابی ترجمههای سورۀ بقره به دو زبان فارسی و انگلیسی [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 109-147]