ا

  • ابراهیمی، شیما طراحی و هنجاریابی پرسشنامۀ انرژی معلّم: گامی به سوی فرادلی [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 1-38]

  • ابراهیمی، شیما معرّفی آموزش‌های مبتنی بر چینش ذهنی و چینش مغزی [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 71-95]

  • احتشامی، ثمر مطالعۀ توصیف‌ شفاهی حالت‌های ‌احساسی‌ چهره در فیلم‌های سینمایی ایرانی [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 205-232]

  • العبدوانی، تقی طراحی و هنجاریابی پرسشنامۀ انرژی معلّم: گامی به سوی فرادلی [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 1-38]

  • امیری، آنیتا ترجمة متون ادبی: بررسی رابطۀ متقابل زبان و فرهنگ عامّه در حوزة آموزش ترجمه [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 33-69]

  • امینی، آسیه روند تحوّل عاطفی و هیجامدی در شکل‌گیری هویّت دانشجویان زبان انگلیسی: با تکیه بر طیف نوسانی الگوی هیجامد و بحران هیجامد [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 215-251]

ب

  • بهرامی نظرآبادی، نجمه مسابقۀ اعداد: مقایسۀ‌ عملکرد مترجم مایکروسافت و مترجمین حرفه‌ای ترجمۀ شفاهی هم‌زمان [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 33-70]

  • بویاکویچ، کریستینا مفعول غیرمستقیم در زبان فارسی و روش‌های بیان آن در زبان روسی [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 111-140]

پ

  • پیش‌قدم، رضا طراحی و هنجاریابی پرسشنامۀ انرژی معلّم: گامی به سوی فرادلی [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 1-38]

  • پیش‌قدم، رضا معرّفی آموزش‌های مبتنی بر چینش ذهنی و چینش مغزی [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 71-95]

ج

  • جاجرمی، هانیه بررسی زباهنگ دل نگرانی معلم: موردی از مدرسان زبان انگلیسی در مؤسسات آموزش زبان [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 149-186]

ح

  • حری، ابوالفضل برآمدن سنّت ادبی پیشا-مشروطه از رهگذر نظامگان ترجمه [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 178-214]

خ

  • خدادادی، فضل الله بسط نظریّۀ جرالد پرینس در باب درک روایی مخاطبان از روایت‌های داستانی [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 167-194]

  • خزایی، سعید بررسی عاملیت دوره‌های انبوه برخط زبان‌آموزی مبتنی بر ربات‌های اجتماعی برای آموزش مهارت‌های درک و تولید فارسی با اهداف پرستاری [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 39-80]

  • خواجه‌ایم، احمد زبان و شاخصه‌های شعر جنگ در فارسی و انگلیسی: بررسی ناتورالیسم و مؤلفه‌های آن در اشعارِ منتخب قیصر امین‏پور و ویلفرد اوون [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 97-129]

  • خورسند، محمد رابطۀ بین عواطف معلّم، نوازه‌گری و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان مقطع کارشناسی رشتۀ زبان انگلیسی [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 71-107]

  • خوش سلیقه، مسعود دیدگاه مترجمان غیرحرفه‌ای به اخلاق در فرایند زیرنویس فیلم‌های انگلیسی‌زبان به فارسی [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 1-32]

د

  • درخشان، علی بررسی عاملیت دوره‌های انبوه برخط زبان‌آموزی مبتنی بر ربات‌های اجتماعی برای آموزش مهارت‌های درک و تولید فارسی با اهداف پرستاری [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 39-80]

ذ

  • ذوالفقارخانی، مسلم زبان و شاخصه‌های شعر جنگ در فارسی و انگلیسی: بررسی ناتورالیسم و مؤلفه‌های آن در اشعارِ منتخب قیصر امین‏پور و ویلفرد اوون [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 97-129]

ر

  • رحیمی، مهدی زبان و شاخصه‌های شعر جنگ در فارسی و انگلیسی: بررسی ناتورالیسم و مؤلفه‌های آن در اشعارِ منتخب قیصر امین‏پور و ویلفرد اوون [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 97-129]

س

  • سودخواه محمدی، فرزانه دل‌نگرانی معلّم زبان انگلیسی به‌عنوان حلقه‌ای گمشده در موفّقیت وی: مروری نظام‌مند [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 135-162]

ش

  • شایسته، شقایق دل‌نگرانی معلّم زبان انگلیسی به‌عنوان حلقه‌ای گمشده در موفّقیت وی: مروری نظام‌مند [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 135-162]

  • شرکت مقدم، صدیقه دگرگونی تصویر هویّتِ ملّی در ترجمه: موردپژوهی نمایشنامۀ گزارش مردم‌گریز مولیر [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 1-32]

  • شیخ الاسلامی، شیرین مطالعۀ توصیف‌ شفاهی حالت‌های ‌احساسی‌ چهره در فیلم‌های سینمایی ایرانی [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 205-232]

ص

  • صحرائی، رضا مراد مفعول غیرمستقیم در زبان فارسی و روش‌های بیان آن در زبان روسی [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 111-140]

ط

  • طاهری، زهرا بررسی ظهور «ریزوسفییر» در رمان در وست میلز [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 81-110]

  • طاهری، زهرا ارتباط گفتمان چرک و زیست‌‌قدرت در پرندۀ یهودی و عزاداران برنارد مالامود [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 103-134]

ع

  • عاشقی، بهنام ترجمۀ بافت‌محور استعاره‌‌های مفهومی در گزارش‌‌های کشتی [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 61-101]

  • عامری، سعید بررسی تاریخی زبان و ترجمه در تئاترهای مشهد: از انقلاب مشروطه تا انقلاب اسلامی ایران [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 169-204]

  • عزتی لارسری، ابراهیم ترجمۀ بافت‌محور استعاره‌‌های مفهومی در گزارش‌‌های کشتی [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 61-101]

  • عسکرزاده طرقبه، رجبعلی بکت و انسان طاغی: بررسی نمایشنامه‌های در انتظار گودو و دست آخر [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 31-59]

  • عنانی سراب، محمد رضا رویکرد متن‌محور برای تهیه و تدوین مواد بومی آموزش زبان انگلیسی [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 1-30]

ف

  • فردوسی، سیما مسابقۀ اعداد: مقایسۀ‌ عملکرد مترجم مایکروسافت و مترجمین حرفه‌ای ترجمۀ شفاهی هم‌زمان [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 33-70]

ق

  • قاسمی، پردیس مسابقۀ اعداد: مقایسۀ‌ عملکرد مترجم مایکروسافت و مترجمین حرفه‌ای ترجمۀ شفاهی هم‌زمان [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 33-70]

  • قاسمی، حمید ترجمۀ بافت‌محور استعاره‌‌های مفهومی در گزارش‌‌های کشتی [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 61-101]

  • قاسمی شاندیز، مهدی بکت و انسان طاغی: بررسی نمایشنامه‌های در انتظار گودو و دست آخر [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 31-59]

  • قبادی، صادق رویکرد متن‌محور برای تهیه و تدوین مواد بومی آموزش زبان انگلیسی [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 1-30]

  • قنسولی، بهزاد استفاده از نظریّۀ ترجمۀ یکپارچه فن لوون زوارت در ارزیابی ترجمه‌های سورۀ بقره به دو زبان فارسی و انگلیسی [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 109-147]

ک

  • کیانپور، مریم بررسی عاملیت دوره‌های انبوه برخط زبان‌آموزی مبتنی بر ربات‌های اجتماعی برای آموزش مهارت‌های درک و تولید فارسی با اهداف پرستاری [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 39-80]

گ

  • گونی بند شوشتری، زهره بررسی میزان رضایتمندی معلّمان درس زبان انگلیسی از آموزش مجازی در برنامة شاد [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 163-203]

م

  • مدرسی، قاسم رابطۀ بین عواطف معلّم، نوازه‌گری و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان مقطع کارشناسی رشتۀ زبان انگلیسی [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 71-107]

  • مردانی، وحید دیدگاه مترجمان غیرحرفه‌ای به اخلاق در فرایند زیرنویس فیلم‌های انگلیسی‌زبان به فارسی [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 1-32]

  • میرحسینی، عشرت سادات تأثیر ایدئولوژی در ترجمه: بررسی برگردان فارسی خبری از واشنگتن‌تایمز [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 195-218]

  • میرزائی، مریم بررسی گفتمان هویّت نوجوانان سه‌‌زبانه؛ لقب‌گذاری در میان جوانان سه‌زبانۀ روستای داشکسن [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 205-235]

ن

  • ناصری، زهره سادات بررسی میزان رضایتمندی معلّمان درس زبان انگلیسی از آموزش مجازی در برنامة شاد [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 163-203]

  • نجف زاده، علی بررسی تاریخی زبان و ترجمه در تئاترهای مشهد: از انقلاب مشروطه تا انقلاب اسلامی ایران [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 169-204]

  • نورا، محبوبه واژه‌گزینی درون‌متنی یا برون‌متنی: موردپژوهی رمان «کودک سرراهی» [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 131-167]

  • نوروزی، عبداله دیدگاه ناشران و مترجمان درباره ضوابط نشر کتاب و ممیزی و پیامدهای آن در ایران بعد از انقلاب اسلامی [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 141-166]

و

  • وحدت، صدیقه رویکرد متن‌محور برای تهیه و تدوین مواد بومی آموزش زبان انگلیسی [دوره 56، شماره 3، 1402، صفحه 1-30]

  • ویسی، هیوا روند تحوّل عاطفی و هیجامدی در شکل‌گیری هویّت دانشجویان زبان انگلیسی: با تکیه بر طیف نوسانی الگوی هیجامد و بحران هیجامد [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 215-251]

ه

  • هاشمی، سید محمدرضا واژه‌گزینی درون‌متنی یا برون‌متنی: موردپژوهی رمان «کودک سرراهی» [دوره 56، شماره 4، 1402، صفحه 131-167]

  • هاشمی، محمد رضا دیدگاه ناشران و مترجمان درباره ضوابط نشر کتاب و ممیزی و پیامدهای آن در ایران بعد از انقلاب اسلامی [دوره 56، شماره 1، 1402، صفحه 141-166]

ی

  • یاراحمدزهی، امیر ارسلان استفاده از نظریّۀ ترجمۀ یکپارچه فن لوون زوارت در ارزیابی ترجمه‌های سورۀ بقره به دو زبان فارسی و انگلیسی [دوره 56، شماره 2، 1402، صفحه 109-147]