آرینفر، افروز
بررسی میزان توجّه و یادگیری زبانآموزان بر اساس دو رویکرد آموزشی شناختی و محیطی بهصورت گفتاری و نوشتاری [دوره 55، شماره 4، 1401، صفحه 153-178]
آزادی بوگر، امید
ترجمه و مدرنیته در دوره مشروطه: موردپژوهی: ترجمه سرگذشت ژیل بلاس به فارسی [دوره 55، شماره 1، 1401، صفحه 111-137]
ا
ابراهیمی، شیما
فرهنگستان و زباهنگستان: دو بال تعالی زبانی و فرهنگی [دوره 55، شماره 3، 1401، صفحه 1-29]
ابراهیمی گلهدار، داود
بررسی ارتباط خودکارآمدی و خوشبینی تحصیلیِ معلّمان زبان انگلیسی در ایران از طریق مدل معادلات ساختاری [دوره 55، شماره 4، 1401، صفحه 33-63]
احمدزاده، محمدامیر
متون ترجمهشده در ایران پیشامشروطه و ارزیابی موضوعی آنها [دوره 55، شماره 2، 1401، صفحه 31-69]
احمدی، شیرین
نمودهای هویّت ملّی در متون تألیفی و ترجمهای ادبیّات نوجوان [دوره 55، شماره 3، 1401، صفحه 121-153]
اخگری، محمد
مطالعۀ نقش ترجمه در ژورنالیسم بینافرهنگی با مطالعۀ موردی رادیو پارس تودی برون مرزی ایران به زبان آلمانی [دوره 55، شماره 1، 1401، صفحه 1-27]
اشکانی، پریسا
تفاوتهای معلّمان زبان دوم در باورهای آموزشی و بهکارگیری آنها بر اساس اشتیاق سازگار و جبری [دوره 55، شماره 2، 1401، صفحه 71-101]
ایمانی، سیما
کیفیّت صدا و شخصیّتپردازی در دوبله: مورد پژوهی دوبلۀ رسمی فارسی سریال شرلوک [دوره 55، شماره 2، 1401، صفحه 1-30]
ب
بزرگیان، حسین
تأثیر مداخلۀ فراشناختی از طریق تعامل محاورهای بر مهارت شنیداری چندرسانهای و آگاهی فراشناختی زبان آموزان زبان انگلیسی بهعنوان زبان خارجی [دوره 55، شماره 2، 1401، صفحه 193-223]
پ
پرهام، فاطمه
نمودهای هویّت ملّی در متون تألیفی و ترجمهای ادبیّات نوجوان [دوره 55، شماره 3، 1401، صفحه 121-153]
پوینده، پریسا
بررسی استعاری زمان در روایت تقلیدهای انتقادی تام استوپارد با تأکید بر نظریّۀ ادبی پل ریکور [دوره 55، شماره 2، 1401، صفحه 163-191]
پیشقدم، رضا
فرهنگستان و زباهنگستان: دو بال تعالی زبانی و فرهنگی [دوره 55، شماره 3، 1401، صفحه 1-29]
ج
جعفری گوهر، منوچهر
بررسی تأثیر پدیدۀ فرسایش زبان خارجی بر مهارت گفتاری زبانآموزان ایرانی [دوره 55، شماره 2، 1401، صفحه 103-133]
جمشیدف، پروانه
تبیین یادگیری و کارآمدی آزمون بین المللی آیلتس آکادمیک در 22 کشور آسیایی به منظور ارائه مدل تعاملی [دوره 55، شماره 1، 1401، صفحه 139-171]
جهانگرد، فرانک
مطالعۀ ترجمۀ کلیلهودمنه بهرامشاهی بر اساس نظریّۀ نظام چندگانه اون زهر [دوره 55، شماره 3، 1401، صفحه 189-223]
ح
حسابی، اکبر
انگیزههای تعاملی در همسویی/ ناهمسویی در ترجمه: ارزیابی چگونگی بازتاب «دیگری» در برگردان نهادی از گفتمانهای سیاسی [دوره 55، شماره 4، 1401، صفحه 179-209]
حسنوندی، سمیر
انگیزههای تعاملی در همسویی/ ناهمسویی در ترجمه: ارزیابی چگونگی بازتاب «دیگری» در برگردان نهادی از گفتمانهای سیاسی [دوره 55، شماره 4، 1401، صفحه 179-209]
خ
خدامرادی، ابوالفضل
طراحی و هنجاریابی پرسشنامه هویت شغلی دانشجومعلمان رشته دبیری زبان انگلیسی [دوره 55، شماره 1، 1401، صفحه 29-60]
خدامرادی، ابوالفضل
آسیبشناسی طرح جایگزینی واژگان بیگانه در کتب درسی با واژگان مصوب فرهنگستان زبان و ادب فارسی [دوره 55، شماره 3، 1401، صفحه 31-63]
خزاعی فر، علی
دریافت گفتمان فوکو در دورۀ اصلاحات با تکیه بر نقش ترجمه و مترجمان [دوره 55، شماره 4، 1401، صفحه 1-32]
خوشسلیقه، مسعود
کیفیّت صدا و شخصیّتپردازی در دوبله: مورد پژوهی دوبلۀ رسمی فارسی سریال شرلوک [دوره 55، شماره 2، 1401، صفحه 1-30]
د
درخشان، علی
بررسی ارتباط خودکارآمدی و خوشبینی تحصیلیِ معلّمان زبان انگلیسی در ایران از طریق مدل معادلات ساختاری [دوره 55، شماره 4، 1401، صفحه 33-63]
ر
رئیسی، علی
بررسی تأثیر پدیدۀ فرسایش زبان خارجی بر مهارت گفتاری زبانآموزان ایرانی [دوره 55، شماره 2، 1401، صفحه 103-133]
راستی، علیرضا
نگاهی نقّادانه به فرایند واژهگزینیِ فرهنگستان زبان و ادب فارسی در پرتو رهیافت سیاستگذاری و برنامهریزی زبانی [دوره 55، شماره 3، 1401، صفحه 65-89]
رامین، زهره
بررسی استعاری زمان در روایت تقلیدهای انتقادی تام استوپارد با تأکید بر نظریّۀ ادبی پل ریکور [دوره 55، شماره 2، 1401، صفحه 163-191]
رضایی، غفور
بررسی میزان توجّه و یادگیری زبانآموزان بر اساس دو رویکرد آموزشی شناختی و محیطی بهصورت گفتاری و نوشتاری [دوره 55، شماره 4، 1401، صفحه 153-178]
رضایی شرودانی، فاطمه
تأثیر یادگیری زبان بر هوش زمانی: مقایسۀ دانشجویان زبان های انگلیسی، فارسی و عربی [دوره 55، شماره 4، 1401، صفحه 93-120]
ش
شایسته، شقایق
شبیه سازی یادگیری دانش زبانی و جهانی برای بزرگسالان: موردی از یادگیرندگان زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی [دوره 55، شماره 1، 1401، صفحه 93-109]
شایسته فر، پروانه
مدل علّی رابطۀ بین اضطراب آزمون و عملکرد در آزمون زبان انگلیسی، با میانجیگری انگیزه و اضطراب یادگیری زبان انگلیسی: مدل معادلات ساختاری [دوره 55، شماره 2، 1401، صفحه 135-162]
شعبانی، محمد باقر
تفاوتهای معلّمان زبان دوم در باورهای آموزشی و بهکارگیری آنها بر اساس اشتیاق سازگار و جبری [دوره 55، شماره 2، 1401، صفحه 71-101]
شکیبایی، گودرز
تبیین یادگیری و کارآمدی آزمون بین المللی آیلتس آکادمیک در 22 کشور آسیایی به منظور ارائه مدل تعاملی [دوره 55، شماره 1، 1401، صفحه 139-171]
ط
طاهری، زهرا
زندگی برهنه، مسخِ واقعیت و خشونت در پسران نیکل [دوره 55، شماره 4، 1401، صفحه 65-92]
غ
غمخواه، اعظم
دریافت گفتمان فوکو در دورۀ اصلاحات با تکیه بر نقش ترجمه و مترجمان [دوره 55، شماره 4، 1401، صفحه 1-32]
ف
فتحی، جلیل
بررسی ارتباط خودکارآمدی و خوشبینی تحصیلیِ معلّمان زبان انگلیسی در ایران از طریق مدل معادلات ساختاری [دوره 55، شماره 4، 1401، صفحه 33-63]
فخارزاده، مهرنوش
نمود آزادی عمل خودمترجمان در آثار خودترجمهشان: موردپژوهی حسن کامشاد [دوره 55، شماره 4، 1401، صفحه 121-152]
فخری علمداری، ابراهیم
تأثیر مداخلۀ فراشناختی از طریق تعامل محاورهای بر مهارت شنیداری چندرسانهای و آگاهی فراشناختی زبان آموزان زبان انگلیسی بهعنوان زبان خارجی [دوره 55، شماره 2، 1401، صفحه 193-223]
ق
قدرتی، مریم
ترجمه و مدرنیته در دوره مشروطه: موردپژوهی: ترجمه سرگذشت ژیل بلاس به فارسی [دوره 55، شماره 1، 1401، صفحه 111-137]
قنسولی، بهزاد
بررسی تأثیر پدیدۀ فرسایش زبان خارجی بر مهارت گفتاری زبانآموزان ایرانی [دوره 55، شماره 2، 1401، صفحه 103-133]
ک
کتابی، سعید
انگیزههای تعاملی در همسویی/ ناهمسویی در ترجمه: ارزیابی چگونگی بازتاب «دیگری» در برگردان نهادی از گفتمانهای سیاسی [دوره 55، شماره 4، 1401، صفحه 179-209]
کریمی، محمدنبی
تفاوتهای معلّمان زبان دوم در باورهای آموزشی و بهکارگیری آنها بر اساس اشتیاق سازگار و جبری [دوره 55، شماره 2، 1401، صفحه 71-101]
گ
گشمردی، محمود رضا
بررسی آموزش زبان فرانسه در ایران بر اساس نظریه آشوب و پیچیدگی [دوره 55، شماره 1، 1401، صفحه 61-92]
گلستانی حتکنی، طیبه
مطالعۀ ترجمۀ کلیلهودمنه بهرامشاهی بر اساس نظریّۀ نظام چندگانه اون زهر [دوره 55، شماره 3، 1401، صفحه 189-223]
م
ماهوش، ندا
نمود آزادی عمل خودمترجمان در آثار خودترجمهشان: موردپژوهی حسن کامشاد [دوره 55، شماره 4، 1401، صفحه 121-152]
محمودی، محمدهادی
طراحی و هنجاریابی پرسشنامه هویت شغلی دانشجومعلمان رشته دبیری زبان انگلیسی [دوره 55، شماره 1، 1401، صفحه 29-60]
مدرسی، قاسم
تحلیل هَیَجامَدی برخی از واژگان مصوب فرهنگستان زبان و ادب فارسی [دوره 55، شماره 3، 1401، صفحه 91-120]
مسعودی، جهانگیر
دریافت گفتمان فوکو در دورۀ اصلاحات با تکیه بر نقش ترجمه و مترجمان [دوره 55، شماره 4، 1401، صفحه 1-32]
مفتون، پرویز
بررسی میزان توجّه و یادگیری زبانآموزان بر اساس دو رویکرد آموزشی شناختی و محیطی بهصورت گفتاری و نوشتاری [دوره 55، شماره 4، 1401، صفحه 153-178]
مقصودی، مجتبی
طراحی و هنجاریابی پرسشنامه هویت شغلی دانشجومعلمان رشته دبیری زبان انگلیسی [دوره 55، شماره 1، 1401، صفحه 29-60]
مقصودی، مجتبی
آسیبشناسی طرح جایگزینی واژگان بیگانه در کتب درسی با واژگان مصوب فرهنگستان زبان و ادب فارسی [دوره 55، شماره 3، 1401، صفحه 31-63]
موسوی، الهام سادات
بررسی آموزش زبان فرانسه در ایران بر اساس نظریه آشوب و پیچیدگی [دوره 55، شماره 1، 1401، صفحه 61-92]
ن
ناجی میدانی، الهام
تأثیر یادگیری زبان بر هوش زمانی: مقایسۀ دانشجویان زبان های انگلیسی، فارسی و عربی [دوره 55، شماره 4، 1401، صفحه 93-120]
نعمت تبریزی، امیر رضا
بررسی تأثیر پدیدۀ فرسایش زبان خارجی بر مهارت گفتاری زبانآموزان ایرانی [دوره 55، شماره 2، 1401، صفحه 103-133]
نوروزی، مهناز
بررسی چگونگی انتقال اصطلاحات سیاسیاجتماعی مقیّد به فرهنگ در ترجمۀ روسی رمان سووشون سیمین دانشور بر اساس آراء سرگِی وِلاخوف و سیدِر فِلورین [دوره 55، شماره 3، 1401، صفحه 155-187]
ه
هاشمی، محمد رضا
ترجمه و مدرنیته در دوره مشروطه: موردپژوهی: ترجمه سرگذشت ژیل بلاس به فارسی [دوره 55، شماره 1، 1401، صفحه 111-137]