آ

  • آرین‌فر، افروز بررسی میزان توجّه و یادگیری زبان‌آموزان بر اساس دو رویکرد آموزشی شناختی و محیطی به‌صورت گفتاری و نوشتاری [دوره 55، شماره 4، 1401، صفحه 153-178]

  • آزادی بوگر، امید ترجمه و مدرنیته در دوره مشروطه: موردپژوهی: ترجمه سرگذشت ژیل بلاس به فارسی [دوره 55، شماره 1، 1401، صفحه 111-137]

ا

  • ابراهیمی، شیما فرهنگستان و زباهنگستان: دو بال تعالی زبانی و فرهنگی [دوره 55، شماره 3، 1401، صفحه 1-29]

  • ابراهیمی گله‌دار، داود بررسی ارتباط خودکارآمدی و خوش‌بینی تحصیلیِ معلّمان زبان انگلیسی در ایران از طریق مدل معادلات ساختاری [دوره 55، شماره 4، 1401، صفحه 33-63]

  • احمدزاده، محمدامیر متون ترجمه‌شده در ایران پیشامشروطه و ارزیابی موضوعی آنها [دوره 55، شماره 2، 1401، صفحه 31-69]

  • احمدی، شیرین نمودهای هویّت ملّی در متون تألیفی و ترجمه‌ای ادبیّات نوجوان [دوره 55، شماره 3، 1401، صفحه 121-153]

  • اخگری، محمد مطالعۀ نقش ترجمه در ژورنالیسم بینافرهنگی با مطالعۀ موردی رادیو پارس تودی برون مرزی ایران به زبان آلمانی [دوره 55، شماره 1، 1401، صفحه 1-27]

  • اشکانی، پریسا تفاوت‌های معلّمان زبان دوم در باورهای آموزشی و به‌کارگیری آنها بر اساس اشتیاق سازگار و جبری [دوره 55، شماره 2، 1401، صفحه 71-101]

  • ایمانی، سیما کیفیّت صدا و شخصیّت‎‌پردازی در دوبله: مورد پژوهی دوبلۀ رسمی فارسی سریال شرلوک [دوره 55، شماره 2، 1401، صفحه 1-30]

ب

  • بزرگیان، حسین تأثیر مداخلۀ فراشناختی از طریق تعامل محاوره‌ای بر مهارت شنیداری چندرسانه‌ای و آگاهی فراشناختی زبان آموزان زبان انگلیسی به‌عنوان زبان خارجی [دوره 55، شماره 2، 1401، صفحه 193-223]

پ

  • پرهام، فاطمه نمودهای هویّت ملّی در متون تألیفی و ترجمه‌ای ادبیّات نوجوان [دوره 55، شماره 3، 1401، صفحه 121-153]

  • پوینده، پریسا بررسی استعاری زمان در روایت تقلیدهای انتقادی تام استوپارد با تأکید بر نظریّۀ ادبی پل ریکور [دوره 55، شماره 2، 1401، صفحه 163-191]

  • پیش‌قدم، رضا فرهنگستان و زباهنگستان: دو بال تعالی زبانی و فرهنگی [دوره 55، شماره 3، 1401، صفحه 1-29]

ج

  • جعفری گوهر، منوچهر بررسی تأثیر پدیدۀ فرسایش زبان‌ خارجی بر مهارت گفتاری زبان‌آموزان ایرانی [دوره 55، شماره 2، 1401، صفحه 103-133]

  • جمشیدف، پروانه تبیین یادگیری و کارآمدی آزمون بین المللی آیلتس آکادمیک در 22 کشور آسیایی به منظور ارائه مدل تعاملی [دوره 55، شماره 1، 1401، صفحه 139-171]

  • جهانگرد، فرانک مطالعۀ ترجمۀ کلیله‌ودمنه بهرام‌شاهی بر اساس نظریّۀ نظام چندگانه اون زهر [دوره 55، شماره 3، 1401، صفحه 189-223]

ح

  • حسابی، اکبر انگیزه‌های تعاملی در همسویی/ ناهمسویی در ترجمه: ارزیابی چگونگی بازتاب «دیگری» در برگردان نهادی از گفتمان‌های سیاسی [دوره 55، شماره 4، 1401، صفحه 179-209]

  • حسنوندی، سمیر انگیزه‌های تعاملی در همسویی/ ناهمسویی در ترجمه: ارزیابی چگونگی بازتاب «دیگری» در برگردان نهادی از گفتمان‌های سیاسی [دوره 55، شماره 4، 1401، صفحه 179-209]

خ

  • خدامرادی، ابوالفضل طراحی و هنجاریابی پرسشنامه هویت شغلی دانشجو‌معلمان رشته دبیری زبان انگلیسی [دوره 55، شماره 1، 1401، صفحه 29-60]

  • خدامرادی، ابوالفضل آسیب‌شناسی طرح جایگزینی واژگان بیگانه در کتب درسی با واژگان مصوب فرهنگستان زبان و ادب فارسی [دوره 55، شماره 3، 1401، صفحه 31-63]

  • خزاعی فر، علی دریافت گفتمان فوکو در دورۀ اصلاحات با تکیه بر نقش ترجمه و مترجمان [دوره 55، شماره 4، 1401، صفحه 1-32]

  • خوش‌سلیقه، مسعود کیفیّت صدا و شخصیّت‎‌پردازی در دوبله: مورد پژوهی دوبلۀ رسمی فارسی سریال شرلوک [دوره 55، شماره 2، 1401، صفحه 1-30]

د

  • درخشان، علی بررسی ارتباط خودکارآمدی و خوش‌بینی تحصیلیِ معلّمان زبان انگلیسی در ایران از طریق مدل معادلات ساختاری [دوره 55، شماره 4، 1401، صفحه 33-63]

ر

  • رئیسی، علی بررسی تأثیر پدیدۀ فرسایش زبان‌ خارجی بر مهارت گفتاری زبان‌آموزان ایرانی [دوره 55، شماره 2، 1401، صفحه 103-133]

  • راستی، علیرضا نگاهی نقّادانه به فرایند واژه‌گزینیِ فرهنگستان زبان و ادب فارسی در پرتو رهیافت سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی زبانی [دوره 55، شماره 3، 1401، صفحه 65-89]

  • رامین، زهره بررسی استعاری زمان در روایت تقلیدهای انتقادی تام استوپارد با تأکید بر نظریّۀ ادبی پل ریکور [دوره 55، شماره 2، 1401، صفحه 163-191]

  • رضایی، غفور بررسی میزان توجّه و یادگیری زبان‌آموزان بر اساس دو رویکرد آموزشی شناختی و محیطی به‌صورت گفتاری و نوشتاری [دوره 55، شماره 4، 1401، صفحه 153-178]

  • رضایی شرودانی، فاطمه تأثیر یادگیری زبان بر هوش زمانی: مقایسۀ دانشجویان زبان های انگلیسی، فارسی و عربی [دوره 55، شماره 4، 1401، صفحه 93-120]

ش

  • شایسته، شقایق شبیه سازی یادگیری دانش زبانی و جهانی برای بزرگسالان: موردی از یادگیرندگان زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی [دوره 55، شماره 1، 1401، صفحه 93-109]

  • شایسته فر، پروانه مدل علّی رابطۀ بین اضطراب آزمون و عملکرد در آزمون زبان انگلیسی، با میانجی‌گری انگیزه و اضطراب یادگیری زبان انگلیسی: مدل معادلات ساختاری [دوره 55، شماره 2، 1401، صفحه 135-162]

  • شعبانی، محمد باقر تفاوت‌های معلّمان زبان دوم در باورهای آموزشی و به‌کارگیری آنها بر اساس اشتیاق سازگار و جبری [دوره 55، شماره 2، 1401، صفحه 71-101]

  • شکیبایی، گودرز تبیین یادگیری و کارآمدی آزمون بین المللی آیلتس آکادمیک در 22 کشور آسیایی به منظور ارائه مدل تعاملی [دوره 55، شماره 1، 1401، صفحه 139-171]

ط

  • طاهری، زهرا زندگی برهنه، مسخِ واقعیت و خشونت در پسران نیکل [دوره 55، شماره 4، 1401، صفحه 65-92]

غ

  • غمخواه، اعظم دریافت گفتمان فوکو در دورۀ اصلاحات با تکیه بر نقش ترجمه و مترجمان [دوره 55، شماره 4، 1401، صفحه 1-32]

ف

  • فتحی، جلیل بررسی ارتباط خودکارآمدی و خوش‌بینی تحصیلیِ معلّمان زبان انگلیسی در ایران از طریق مدل معادلات ساختاری [دوره 55، شماره 4، 1401، صفحه 33-63]

  • فخارزاده، مهرنوش نمود آزادی عمل خودمترجمان در آثار خودترجمه‌شان: موردپژوهی حسن کامشاد [دوره 55، شماره 4، 1401، صفحه 121-152]

  • فخری علمداری، ابراهیم تأثیر مداخلۀ فراشناختی از طریق تعامل محاوره‌ای بر مهارت شنیداری چندرسانه‌ای و آگاهی فراشناختی زبان آموزان زبان انگلیسی به‌عنوان زبان خارجی [دوره 55، شماره 2، 1401، صفحه 193-223]

ق

  • قدرتی، مریم ترجمه و مدرنیته در دوره مشروطه: موردپژوهی: ترجمه سرگذشت ژیل بلاس به فارسی [دوره 55، شماره 1، 1401، صفحه 111-137]

  • قنسولی، بهزاد بررسی تأثیر پدیدۀ فرسایش زبان‌ خارجی بر مهارت گفتاری زبان‌آموزان ایرانی [دوره 55، شماره 2، 1401، صفحه 103-133]

ک

  • کتابی، سعید انگیزه‌های تعاملی در همسویی/ ناهمسویی در ترجمه: ارزیابی چگونگی بازتاب «دیگری» در برگردان نهادی از گفتمان‌های سیاسی [دوره 55، شماره 4، 1401، صفحه 179-209]

  • کریمی، محمدنبی تفاوت‌های معلّمان زبان دوم در باورهای آموزشی و به‌کارگیری آنها بر اساس اشتیاق سازگار و جبری [دوره 55، شماره 2، 1401، صفحه 71-101]

گ

  • گشمردی، محمود رضا بررسی آموزش زبان فرانسه در ایران بر اساس نظریه آشوب و پیچیدگی [دوره 55، شماره 1، 1401، صفحه 61-92]

  • گلستانی حتکنی، طیبه مطالعۀ ترجمۀ کلیله‌ودمنه بهرام‌شاهی بر اساس نظریّۀ نظام چندگانه اون زهر [دوره 55، شماره 3، 1401، صفحه 189-223]

م

  • ماهوش، ندا نمود آزادی عمل خودمترجمان در آثار خودترجمه‌شان: موردپژوهی حسن کامشاد [دوره 55، شماره 4، 1401، صفحه 121-152]

  • محمودی، محمدهادی طراحی و هنجاریابی پرسشنامه هویت شغلی دانشجو‌معلمان رشته دبیری زبان انگلیسی [دوره 55، شماره 1، 1401، صفحه 29-60]

  • مدرسی، قاسم تحلیل هَیَجامَدی برخی از واژگان مصوب فرهنگستان زبان و ادب فارسی [دوره 55، شماره 3، 1401، صفحه 91-120]

  • مسعودی، جهانگیر دریافت گفتمان فوکو در دورۀ اصلاحات با تکیه بر نقش ترجمه و مترجمان [دوره 55، شماره 4، 1401، صفحه 1-32]

  • مفتون، پرویز بررسی میزان توجّه و یادگیری زبان‌آموزان بر اساس دو رویکرد آموزشی شناختی و محیطی به‌صورت گفتاری و نوشتاری [دوره 55، شماره 4، 1401، صفحه 153-178]

  • مقصودی، مجتبی طراحی و هنجاریابی پرسشنامه هویت شغلی دانشجو‌معلمان رشته دبیری زبان انگلیسی [دوره 55، شماره 1، 1401، صفحه 29-60]

  • مقصودی، مجتبی آسیب‌شناسی طرح جایگزینی واژگان بیگانه در کتب درسی با واژگان مصوب فرهنگستان زبان و ادب فارسی [دوره 55، شماره 3، 1401، صفحه 31-63]

  • موسوی، الهام سادات بررسی آموزش زبان فرانسه در ایران بر اساس نظریه آشوب و پیچیدگی [دوره 55، شماره 1، 1401، صفحه 61-92]

ن

  • ناجی میدانی، الهام تأثیر یادگیری زبان بر هوش زمانی: مقایسۀ دانشجویان زبان های انگلیسی، فارسی و عربی [دوره 55، شماره 4، 1401، صفحه 93-120]

  • نعمت تبریزی، امیر رضا بررسی تأثیر پدیدۀ فرسایش زبان‌ خارجی بر مهارت گفتاری زبان‌آموزان ایرانی [دوره 55، شماره 2، 1401، صفحه 103-133]

  • نعمتی لفمجانی، حمیده ترجمۀ فیلم‌های چندزبانه در دوبله [دوره 55، شماره 1، 1401، صفحه 173-202]

  • نوروزی، مهناز بررسی چگونگی انتقال اصطلاحات سیاسی‌اجتماعی مقیّد به ‌فرهنگ در ترجمۀ روسی رمان سووشون سیمین دانشور بر اساس آراء سرگِی وِلاخوف و سیدِر فِلورین [دوره 55، شماره 3، 1401، صفحه 155-187]

ه

  • هاشمی، محمد رضا ترجمه و مدرنیته در دوره مشروطه: موردپژوهی: ترجمه سرگذشت ژیل بلاس به فارسی [دوره 55، شماره 1، 1401، صفحه 111-137]