ابراهیمی، شیما
آسیبشناسی و تحلیل محتوای کتابهای تاریخِ زبان فارسی در پرتو الگوی هَیَجامَد [دوره 54، شماره 2، 1400، صفحه 89-122]
ابراهیمی، میثم
واکاوی کاربرد آرایههای «علم بدیع» در زبانهای فارسی و انگلیسی با رویکرد تطبیقی [دوره 54، شماره 2، 1400، صفحه 31-59]
احمدی صفا، محمد
مطالعه تطبیقی کنش گفتاری «تملق» در زبانهای فارسی و انگلیسی [دوره 54، شماره 3، 1400، صفحه 59-95]
اشرفی، فرانک
بررسی «من» سلینی در داستان سفر به انتهای شب با تکیه بر نظریه ژرژ پوله [دوره 54، شماره 1، 1400، صفحه 57-80]
امیریوسفی، محمد
تأثیر روش تدریس درون دادمحور در مقابل برون دادمحور بر یادگیری و به یاد سپاری واژگان انگلیسی توسط فراگیران خردسال ایرانی [دوره 54، شماره 3، 1400، صفحه 123-145]
ب
بامشکی، سمیرا
آسیبشناسی و تحلیل محتوای کتابهای تاریخِ زبان فارسی در پرتو الگوی هَیَجامَد [دوره 54، شماره 2، 1400، صفحه 89-122]
بلوری، کاوه
بازروایت از طریق ترجمه: مورد پژوهی کتاب اسلام در ایران [دوره 54، شماره 4، 1400، صفحه 157-179]
بلوری، مزدک
بازروایت از طریق ترجمه: مورد پژوهی کتاب اسلام در ایران [دوره 54، شماره 4، 1400، صفحه 157-179]
بیگلری، فاطمه
بررسی نمایشنامۀ بهترین بابای دنیا نوشتۀ غلامحسین ساعدی و در انتظار گودو نوشتۀ ساموئل بکت بر اساس فلسفۀ پوچی آلبر کامو [دوره 54، شماره 4، 1400، صفحه 131-155]
پ
پاکدل، مهسا
بررسی «من» سلینی در داستان سفر به انتهای شب با تکیه بر نظریه ژرژ پوله [دوره 54، شماره 1، 1400، صفحه 57-80]
پیشقدم، رضا
بررسی تعداد مؤثر تکرار واژه در یادگیری واژگان زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی در پرتو الگوی هَیَجامَد [دوره 54، شماره 3، 1400، صفحه 1-26]
ج
جاجرمی، هانیه
بررسی تعداد مؤثر تکرار واژه در یادگیری واژگان زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی در پرتو الگوی هَیَجامَد [دوره 54، شماره 3، 1400، صفحه 1-26]
جباری، علی اکبر
جستاری در تأثیر کمالگرایی بر مهارت شنیداری زبان دوم با درنظرگرفتن نقش میانجی خودکارآمدی و راهبردهای فراشناختی شنیداری به روش تحلیل چندبخشی میانجی [دوره 54، شماره 2، 1400، صفحه 123-151]
جهانی، زهرا
آسیبشناسی و تحلیل محتوای کتابهای تاریخِ زبان فارسی در پرتو الگوی هَیَجامَد [دوره 54، شماره 2، 1400، صفحه 89-122]
خان محمدی، فاطمه
بررسی «من» سلینی در داستان سفر به انتهای شب با تکیه بر نظریه ژرژ پوله [دوره 54، شماره 1، 1400، صفحه 57-80]
خزاعی راوری، زهرا
تلاقی نمادها و مفاهیم دریدایی در رمان هرگز رهایم مکن [دوره 54، شماره 1، 1400، صفحه 107-126]
خزاعی فرید، علی
بررسی ویژگیهای شیوة ترجمۀ بین خطّی قرآن: (مورد پژوهی چهار ترجمۀ متعلق به قرن چهارم تا نیمۀ قرن ششم هجری) [دوره 54، شماره 4، 1400، صفحه 1-29]
خوش سلیقه، مسعود
درآمدی بر جایگاه و وضعیت توصیف شفاهی در ایران [دوره 54، شماره 2، 1400، صفحه 1-30]
د
داوودی، محمد
واکاوی کاربرد آرایههای «علم بدیع» در زبانهای فارسی و انگلیسی با رویکرد تطبیقی [دوره 54، شماره 2، 1400، صفحه 31-59]
دباغ زاده دزفولی، احمد
نمود عادتواره مترجم در سبک ترجمه: موردپژوهی سبک ترجمه صالح حسینی [دوره 54، شماره 1، 1400، صفحه 81-106]
دوبختی، لیلا
کنکاشی در توانش فرهنگی در آموزش و فراگیری زبان انگلیسی: معلمان، زبانآموزان و مطالب درسی در عصر جهانیسازه شده [دوره 54، شماره 3، 1400، صفحه 147-180]
ذ
ذوقی، مسعود
نقش لذّت زبان خارجی و بیانگیزشی یادگیری در رابطۀ بین حس تعلق با عملکرد درسی زبان [دوره 54، شماره 4، 1400، صفحه 101-130]
ر
رزمی، محمدحسن
جستاری در تأثیر کمالگرایی بر مهارت شنیداری زبان دوم با درنظرگرفتن نقش میانجی خودکارآمدی و راهبردهای فراشناختی شنیداری به روش تحلیل چندبخشی میانجی [دوره 54، شماره 2، 1400، صفحه 123-151]
رضائی، زهرا
بررسی تطبیقی ابزارهای انسجام در «سورۀ مزَّمِّل» و ترجمۀ آن از موسوی گرمارودی بر پایۀ نظریّۀ انسجام متن هلیدی و حسن [دوره 54، شماره 2، 1400، صفحه 175-199]
س
سلمانی، بهلول
بررسی رابطه هوشهای چندگانه و هیجانی با کیفیت ترجمه دانشجویان دانشگاههای تبریز [دوره 54، شماره 1، 1400، صفحه 23-55]
ش
شعیری، حمیدرضا
بررسی تأثیر بکارگیری روش تفکر شبکهای بر فرهنگ یادگیری زبان آموزان زبان فرانسه براساس الگوی ابعاد فرهنگی هافستد [دوره 54، شماره 3، 1400، صفحه 27-57]
شفیعی، شیلان
درآمدی بر جایگاه و وضعیت توصیف شفاهی در ایران [دوره 54، شماره 2، 1400، صفحه 1-30]
شهیدزاده، فرنگیس
بررسی هویّت فرهنگی یادگیرندگان زبان انگلیسی بهوسیلۀ داستانهای کوتاه: مطالعۀ موردی دانشجویان ایرانی رشتۀ انگلیسی [دوره 54، شماره 4، 1400، صفحه 31-61]
ع
عسکرزاده طرقبه، رجبعلی
بررسی نمایشنامۀ بهترین بابای دنیا نوشتۀ غلامحسین ساعدی و در انتظار گودو نوشتۀ ساموئل بکت بر اساس فلسفۀ پوچی آلبر کامو [دوره 54، شماره 4، 1400، صفحه 131-155]
علوی مقدم، مهیار
واکاوی کاربرد آرایههای «علم بدیع» در زبانهای فارسی و انگلیسی با رویکرد تطبیقی [دوره 54، شماره 2، 1400، صفحه 31-59]
غ
غضنفری مقدم، نادیا
بررسی وضعیت نهادهای قدرت، ناشران و آثار ترجمه شده و تألیفی برگزیده در حوزه ادبیات کودک و نوجوان در ایران: مورد پژوهی سالهای 1340-1357 [دوره 54، شماره 1، 1400، صفحه 1-22]
ف
فارسیان، محمدرضا
بازتاب ادبیات عامه ایران در سفرنامه از خراسان تا بختیاری اثر هانریرنه دالمانی [دوره 54، شماره 3، 1400، صفحه 97-122]
فخارزاده، مهرنوش
نمود عادتواره مترجم در سبک ترجمه: موردپژوهی سبک ترجمه صالح حسینی [دوره 54، شماره 1، 1400، صفحه 81-106]
فرحزاد، فرزانه
بازقاب بندیِ روایت چندوجهی: مطالعۀ موردی دوبلۀ بینازبانی پویانمایی های پخش شده از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران [دوره 54، شماره 4، 1400، صفحه 63-100]
فردوسی، سیما
بررسی اعتبار پیشبینی عملکرد دانشجویان درس ترجمۀ شفاهی همزمان در دو تمرین ترجمۀ شفاهی با توجّه به مهارت درک شنیداری، هوش هیجانی و خودکارآمدی [دوره 54، شماره 2، 1400، صفحه 153-174]
فسنقری، آزاده
بررسی تأثیر بکارگیری روش تفکر شبکهای بر فرهنگ یادگیری زبان آموزان زبان فرانسه براساس الگوی ابعاد فرهنگی هافستد [دوره 54، شماره 3، 1400، صفحه 27-57]
ق
قاسمی آریان، فاطمه
بازتاب ادبیات عامه ایران در سفرنامه از خراسان تا بختیاری اثر هانریرنه دالمانی [دوره 54، شماره 3، 1400، صفحه 97-122]
قربان صباغ، محمود رضا
بررسی وضعیت نهادهای قدرت، ناشران و آثار ترجمه شده و تألیفی برگزیده در حوزه ادبیات کودک و نوجوان در ایران: مورد پژوهی سالهای 1340-1357 [دوره 54، شماره 1، 1400، صفحه 1-22]
قمی، پرینا
بازقاب بندیِ روایت چندوجهی: مطالعۀ موردی دوبلۀ بینازبانی پویانمایی های پخش شده از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران [دوره 54، شماره 4، 1400، صفحه 63-100]
قندهاری، سودابه
بررسی ویژگیهای شیوة ترجمۀ بین خطّی قرآن: (مورد پژوهی چهار ترجمۀ متعلق به قرن چهارم تا نیمۀ قرن ششم هجری) [دوره 54، شماره 4، 1400، صفحه 1-29]
کاربخش راوری، رحیمه
مطالعه تطبیقی کنش گفتاری «تملق» در زبانهای فارسی و انگلیسی [دوره 54، شماره 3، 1400، صفحه 59-95]
گ
گشمردی، محمود رضا
بررسی تأثیر بکارگیری روش تفکر شبکهای بر فرهنگ یادگیری زبان آموزان زبان فرانسه براساس الگوی ابعاد فرهنگی هافستد [دوره 54، شماره 3، 1400، صفحه 27-57]
ل
لطافتی، رویا
بررسی تأثیر بکارگیری روش تفکر شبکهای بر فرهنگ یادگیری زبان آموزان زبان فرانسه براساس الگوی ابعاد فرهنگی هافستد [دوره 54، شماره 3، 1400، صفحه 27-57]
م
مالمیر، علی
رابطه بین توانش تعامل بینافرهنگی معلمان زبانخارجه و دانش منظورشناختی زبانآموزان در زمینه کنشهایکلامی پربسامد انگلیسی [دوره 54، شماره 3، 1400، صفحه 181-217]
مرادی مقدم، مصطفی
بررسی تجارب و روش استفادۀ معلمان از زبان اول در کلاسهای آموزش زبان انگلیسی [دوره 54، شماره 1، 1400، صفحه 127-156]
مزدایسنا، گلنار
بررسی هویّت فرهنگی یادگیرندگان زبان انگلیسی بهوسیلۀ داستانهای کوتاه: مطالعۀ موردی دانشجویان ایرانی رشتۀ انگلیسی [دوره 54، شماره 4، 1400، صفحه 31-61]
معزیپور، فرهاد
بررسی تجارب و روش استفادۀ معلمان از زبان اول در کلاسهای آموزش زبان انگلیسی [دوره 54، شماره 1، 1400، صفحه 127-156]
مقیمی، سحر
بررسی تعداد مؤثر تکرار واژه در یادگیری واژگان زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی در پرتو الگوی هَیَجامَد [دوره 54، شماره 3، 1400، صفحه 1-26]
ملا ابراهیمی، عزت
بررسی تطبیقی ابزارهای انسجام در «سورۀ مزَّمِّل» و ترجمۀ آن از موسوی گرمارودی بر پایۀ نظریّۀ انسجام متن هلیدی و حسن [دوره 54، شماره 2، 1400، صفحه 175-199]
منصفی، رویا
ترجمۀ مخاطبمحورِ «قرآن خواندنی» علی ملکی:رویکردی نو به ترجمۀ قرآن [دوره 54، شماره 4، 1400، صفحه 181-207]
منصوری، شهریار
ساموئل بکت و ظهور شیءگرایی: هستیشناسی شیءگرا در نمایشنامه بازی بدون کلام [دوره 54، شماره 2، 1400، صفحه 61-88]
مهدوی، محمد جواد
بررسی ویژگیهای شیوة ترجمۀ بین خطّی قرآن: (مورد پژوهی چهار ترجمۀ متعلق به قرن چهارم تا نیمۀ قرن ششم هجری) [دوره 54، شماره 4، 1400، صفحه 1-29]
ن
نصیری، مریم
بررسی رابطه هوشهای چندگانه و هیجانی با کیفیت ترجمه دانشجویان دانشگاههای تبریز [دوره 54، شماره 1، 1400، صفحه 23-55]
ه
هاشمی، محمد رضا
بررسی وضعیت نهادهای قدرت، ناشران و آثار ترجمه شده و تألیفی برگزیده در حوزه ادبیات کودک و نوجوان در ایران: مورد پژوهی سالهای 1340-1357 [دوره 54، شماره 1، 1400، صفحه 1-22]
ی
یاحقی، محمد جعفر
بررسی ویژگیهای شیوة ترجمۀ بین خطّی قرآن: (مورد پژوهی چهار ترجمۀ متعلق به قرن چهارم تا نیمۀ قرن ششم هجری) [دوره 54، شماره 4، 1400، صفحه 1-29]
یل شرزه، رضا
ترجمۀ مخاطبمحورِ «قرآن خواندنی» علی ملکی:رویکردی نو به ترجمۀ قرآن [دوره 54، شماره 4، 1400، صفحه 181-207]