ا

  • ابراهیمی، شیما معرفی مفهوم «سرمایه هیجانی- حسی» و بررسی تأثیرات آن در آموزش زبان دوم [دوره 51، شماره 2، 1397، صفحه 1-26]

  • احمدزاده هروی، شیده به‌سوی تعریفی تازه از بدن: تحلیل مسئلة بدن از فلسفه و جامعه‌شناسی تا ادبیات [دوره 51، شماره 4، 1397، صفحه 85-118]

  • اسماعیلی، نسرین واکاوی تکرار عبارت بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم در قرآن کریم و ارزیابی برگردان فرانسوی آن [دوره 51، شماره 1، 1397، صفحه 47-64]

  • اقتصادی، احمدرضا انگیزه و چالش‌های آن در برخی دانشجومعلمان زبان انگلیسی دانشگاه فرهنگیان مشهد: مطالعه‌ای آمیخته [دوره 51، شماره 2، 1397، صفحه 113-137]

  • امیری، مصطفی عملکرد زبان‌آموزان ایرانی در آزمون تافل: بررسی نقش دو راهبرد [دوره 51، شماره 2، 1397، صفحه 51-74]

  • امینی، ملیحه بررسی جریان ترجمه‌ای ادبیات از زبان فارسی به روسی با رویکرد سری‌زمانی [دوره 51، شماره 2، 1397، صفحه 27-50]

ب

  • بامشکی، سمیرا بررسی تطبیقی تصویر جنگ جهانی در رمان‌های خون دیگران و سووشون [دوره 51، شماره 3، 1397، صفحه 1-31]

  • بقایی مقدم، پوریا سهم توانایی‌های شناختی و بسندگی زبان انگلیسی در تبیین درک شنیداری زبان انگلیسی به‌عنوان زبان خارجی [دوره 51، شماره 2، 1397، صفحه 75-90]

پ

  • پیش قدم، رضا معرفی مفهوم «سرمایه هیجانی- حسی» و بررسی تأثیرات آن در آموزش زبان دوم [دوره 51، شماره 2، 1397، صفحه 1-26]

  • پیش قدم، رضا ساخت و هنجاریابی پرسش‌نامۀ افزایش خلاقیت زبان‌آموزان در آموزش زبان به شیوۀ کاربردمحور، با روش مدل‌سازی رش [دوره 51، شماره 4، 1397، صفحه 1-27]

ت

  • تائبی نقندری، زهره انقیاد و قدرت بدن زنانه در رمان سرگذشت ندیمه نوشته مارگارت اَتوود [دوره 51، شماره 3، 1397، صفحه 103-126]

ح

  • حافظ، فاطمه ارزیابی کتاب درسی انگلیسی تخصصی برای دانشجویان رشته ی کامپیوتر (انتشارات سمت): دیدگاه دانشجویان و مدرسان زبان تخصصی رشته ی کامپیوتر [دوره 51، شماره 3، 1397، صفحه 33-74]

  • حسین زاده، آذین از پیرامتن تا پیراترجمه دریافت ترجمه داستان‌های دولت‌آبادی به زبان فرانسه براساس نظریات ژرار ژنت [دوره 51، شماره 1، 1397، صفحه 93-116]

  • حسینی فاطمی، آذر ساخت و هنجاریابی پرسش‌نامۀ افزایش خلاقیت زبان‌آموزان در آموزش زبان به شیوۀ کاربردمحور، با روش مدل‌سازی رش [دوره 51، شماره 4، 1397، صفحه 1-27]

  • حقی، سمیرا انقیاد و قدرت بدن زنانه در رمان سرگذشت ندیمه نوشته مارگارت اَتوود [دوره 51، شماره 3، 1397، صفحه 103-126]

خ

  • خامنه باقری، طاهره بررسی نمادهای اسطوره‌ای قهرمانان زن در من او را دوست داشتم اثر آناگاوالدا [دوره 51، شماره 2، 1397، صفحه 91-112]

  • خزاعی فرید، علی توصیف برخی هنجارهای زبانی مترجمان ادبی ایران از آغاز مشروطه تا کنون [دوره 51، شماره 4، 1397، صفحه 49-84]

  • خوش‌سلیقه، مسعود انگیزه‌ها و دلایل طرفدار زیرنویسی فیلم‌ها و سریال‌های کره‌ای [دوره 51، شماره 3، 1397، صفحه 75-101]

  • خوش سلیقه، مسعود بررسی هم ‏آیندها در شفافیت و روانی متن ترجمه‌شده (موردپژوهی کتاب بیست داستان از بیست نویسنده برنده جایزه نوبل ادبیات) [دوره 51، شماره 1، 1397، صفحه 65-92]

د

  • دانشوری، میمنت از اصالت زن تا تداوی روحی طبیعت: شفای نیایی در اکنون زمان دل گشودن است اثر آلیس واکر [دوره 51، شماره 3، 1397، صفحه 149-167]

  • درخشان، علی تأثیر آموزش راهبردمحور بر خودکارآمدی و اضطراب مهارت نگارش در بین زبان‌آموزان ایرانی [دوره 51، شماره 4، 1397، صفحه 139-161]

ر

  • راد، آسیه بررسی تطبیقی تصویر جنگ جهانی در رمان‌های خون دیگران و سووشون [دوره 51، شماره 3، 1397، صفحه 1-31]

س

  • سجادی، بختیار از اصالت زن تا تداوی روحی طبیعت: شفای نیایی در اکنون زمان دل گشودن است اثر آلیس واکر [دوره 51، شماره 3، 1397، صفحه 149-167]

  • سخنور، جلال از اصالت زن تا تداوی روحی طبیعت: شفای نیایی در اکنون زمان دل گشودن است اثر آلیس واکر [دوره 51، شماره 3، 1397، صفحه 149-167]

  • سلیمانی راد، المیرا بررسی هم ‏آیندها در شفافیت و روانی متن ترجمه‌شده (موردپژوهی کتاب بیست داستان از بیست نویسنده برنده جایزه نوبل ادبیات) [دوره 51، شماره 1، 1397، صفحه 65-92]

  • سودمند افشار، حسن ارزیابی کتاب درسی انگلیسی تخصصی برای دانشجویان رشته ی کامپیوتر (انتشارات سمت): دیدگاه دانشجویان و مدرسان زبان تخصصی رشته ی کامپیوتر [دوره 51، شماره 3، 1397، صفحه 33-74]

ش

  • شریفی، احمد بررسی سپهر گفتمان در ترجمه بارکس از اشعار مثنوی مولانا [دوره 51، شماره 1، 1397، صفحه 1-18]

  • شکیبایی، گلشن معرفی مفهوم «سرمایه هیجانی- حسی» و بررسی تأثیرات آن در آموزش زبان دوم [دوره 51، شماره 2، 1397، صفحه 1-26]

  • شهپرراد، کتایون از پیرامتن تا پیراترجمه دریافت ترجمه داستان‌های دولت‌آبادی به زبان فرانسه براساس نظریات ژرار ژنت [دوره 51، شماره 1، 1397، صفحه 93-116]

  • شهریاری، حسام الدین طراحی، روایابی و اعتبارسنجی شاخص سنجش هوش روایی در نوشتار [دوره 51، شماره 4، 1397، صفحه 119-137]

ض

  • ضیایی، سیما طراحی، روایابی و اعتبارسنجی شاخص سنجش هوش روایی در نوشتار [دوره 51، شماره 4، 1397، صفحه 119-137]

ظ

  • ظهوریان، زهرا سهم توانایی‌های شناختی و بسندگی زبان انگلیسی در تبیین درک شنیداری زبان انگلیسی به‌عنوان زبان خارجی [دوره 51، شماره 2، 1397، صفحه 75-90]

ع

  • عظیمی، صبا به‌سوی تعریفی تازه از بدن: تحلیل مسئلة بدن از فلسفه و جامعه‌شناسی تا ادبیات [دوره 51، شماره 4، 1397، صفحه 85-118]

ف

  • فارسیان، محمدرضا واکاوی تکرار عبارت بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم در قرآن کریم و ارزیابی برگردان فرانسوی آن [دوره 51، شماره 1، 1397، صفحه 47-64]

  • فارسیان، محمدرضا بررسی تطبیقی تصویر جنگ جهانی در رمان‌های خون دیگران و سووشون [دوره 51، شماره 3، 1397، صفحه 1-31]

  • فاضلی حق‌پناه، الهام انگیزه‌ها و دلایل طرفدار زیرنویسی فیلم‌ها و سریال‌های کره‌ای [دوره 51، شماره 3، 1397، صفحه 75-101]

  • فتحی، جلیل تأثیر آموزش راهبردمحور بر خودکارآمدی و اضطراب مهارت نگارش در بین زبان‌آموزان ایرانی [دوره 51، شماره 4، 1397، صفحه 139-161]

  • فتوحی رودمعجنی، محمود بررسی سپهر گفتمان در ترجمه بارکس از اشعار مثنوی مولانا [دوره 51، شماره 1، 1397، صفحه 1-18]

  • فخارزاده، مهرنوش بررسی جریان ترجمه‌ای ادبیات از زبان فارسی به روسی با رویکرد سری‌زمانی [دوره 51، شماره 2، 1397، صفحه 27-50]

ق

  • قبانچی، ضرغام طراحی، روایابی و اعتبارسنجی شاخص سنجش هوش روایی در نوشتار [دوره 51، شماره 4، 1397، صفحه 119-137]

  • قپانچی، ضرغام عملکرد زبان‌آموزان ایرانی در آزمون تافل: بررسی نقش دو راهبرد [دوره 51، شماره 2، 1397، صفحه 51-74]

  • قربان صباغ، محمود رضا انقیاد و قدرت بدن زنانه در رمان سرگذشت ندیمه نوشته مارگارت اَتوود [دوره 51، شماره 3، 1397، صفحه 103-126]

  • قنسولی، بهزاد عملکرد زبان‌آموزان ایرانی در آزمون تافل: بررسی نقش دو راهبرد [دوره 51، شماره 2، 1397، صفحه 51-74]

  • قنسولی، بهزاد طراحی، روایابی و اعتبارسنجی شاخص سنجش هوش روایی در نوشتار [دوره 51، شماره 4، 1397، صفحه 119-137]

ک

  • کتابی، سعید مطالعۀ تطبیقی آموزش افعال کمکی وجه‌نما در کتاب‌های درسی آموزش زبان انگلیسی مقطع متوسطة اول در ایران و مالزی [دوره 51، شماره 4، 1397، صفحه 29-47]

  • کریمی، مینا مطالعۀ تطبیقی آموزش افعال کمکی وجه‌نما در کتاب‌های درسی آموزش زبان انگلیسی مقطع متوسطة اول در ایران و مالزی [دوره 51، شماره 4، 1397، صفحه 29-47]

  • کلالی، نگار بررسی نمادهای اسطوره‌ای قهرمانان زن در من او را دوست داشتم اثر آناگاوالدا [دوره 51، شماره 2، 1397، صفحه 91-112]

  • کیوان پناه ‍‍، شیوا بررسی مقایسه‌ای هویت و عاملیت نومعلمان انگلیسی‌زبان و فارسی‌زبان انگلیسی به‌عنوان زبان دوم در کانادا [دوره 51، شماره 1، 1397، صفحه 117-164]

م

  • مزاری، نگار بررسی نمادهای اسطوره‌ای قهرمانان زن در من او را دوست داشتم اثر آناگاوالدا [دوره 51، شماره 2، 1397، صفحه 91-112]

  • مهابادی، سارا بررسی مقایسه‌ای هویت و عاملیت نومعلمان انگلیسی‌زبان و فارسی‌زبان انگلیسی به‌عنوان زبان دوم در کانادا [دوره 51، شماره 1، 1397، صفحه 117-164]

  • میرزاسوزنی، صمد تحلیل کنش‌گفتار تعارفات در فارسی، انگلیسی و فرانسه از منظر اجتماعی‌فرهنگی [دوره 51، شماره 1، 1397، صفحه 19-46]

ن

  • ناوری فارمد، صفورا ساخت و هنجاریابی پرسش‌نامۀ افزایش خلاقیت زبان‌آموزان در آموزش زبان به شیوۀ کاربردمحور، با روش مدل‌سازی رش [دوره 51، شماره 4، 1397، صفحه 1-27]

  • ندری، مهسا سهم توانایی‌های شناختی و بسندگی زبان انگلیسی در تبیین درک شنیداری زبان انگلیسی به‌عنوان زبان خارجی [دوره 51، شماره 2، 1397، صفحه 75-90]

  • نژاد محمد، وحید از دغدغه زمان تا بحران هویت در داستان گشتیِ شبانه نوشتۀ پاتریک مودیانو [دوره 51، شماره 3، 1397، صفحه 127-148]

  • نورا، محبوبه توصیف برخی هنجارهای زبانی مترجمان ادبی ایران از آغاز مشروطه تا کنون [دوره 51، شماره 4، 1397، صفحه 49-84]

ه

  • هاشمی، محمدرضا بررسی سپهر گفتمان در ترجمه بارکس از اشعار مثنوی مولانا [دوره 51، شماره 1، 1397، صفحه 1-18]

  • هاشمی، محمدرضا ساخت و هنجاریابی پرسش‌نامۀ افزایش خلاقیت زبان‌آموزان در آموزش زبان به شیوۀ کاربردمحور، با روش مدل‌سازی رش [دوره 51، شماره 4، 1397، صفحه 1-27]