ا

  • ابراهیمی، شیما بررسی تأثیر استفاده از الگوی «هَیجامَد» بر نگرش به یادگیری زبان‌آموزان [دوره 50، شماره 2، 1396، صفحه 1-33]

  • احمدپناه، فاتح راهکارهای مترجمان در انتقال گویش شخصیت‌های رمان (مطالعۀ موردی ترجمه‌های رمان چهرۀ مرد هنرمند در جوانی) [دوره 50، شماره 3، 1396، صفحه 115-141]

  • احمدزاده بیانی، بهروز بررسی دیالکتیک هنر در «ترجمۀ ادبی‌» بر اساس نظریات تئودور آدورنو و والتر بنیامین: نقد ترجمة رمان ناتور دشت [دوره 50، شماره 1، 1396، صفحه 87-106]

  • احمدی، محمد درآمدی بر مهم‌ترین معانی اصطلاح رتوریک [دوره 50، شماره 1، 1396، صفحه 27-52]

  • استاجی، اعظم بررسی تأثیر استفاده از الگوی «هَیجامَد» بر نگرش به یادگیری زبان‌آموزان [دوره 50، شماره 2، 1396، صفحه 1-33]

  • اسماعیلی، نسرین بررسی نشانه‌معناشناختی واژگان «ذکر» و «خیر» در قرآن و معادل‌های آن‌ها در هفت ترجمة فرانسوی قرآن کریم [دوره 50، شماره 1، 1396، صفحه 107-130]

  • امین یزدی، سیدامیر بررسی تأثیر استفاده از الگوی «هَیجامَد» بر نگرش به یادگیری زبان‌آموزان [دوره 50، شماره 2، 1396، صفحه 1-33]

ب

  • بارانی، قاسم بررسی رابطه بین فرهنگ یادگیری سازمانی و قصد تسهیم دانش با تأکید بر نقش میانجی تعهد سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی در میان اساتید زبان انگلیسی و غیر زبان انگلیسی در دانشگاه‌های ایران [دوره 50، شماره 1، 1396، صفحه 53-85]

  • برکت، بهزاد راهکارهای مترجمان در انتقال گویش شخصیت‌های رمان (مطالعۀ موردی ترجمه‌های رمان چهرۀ مرد هنرمند در جوانی) [دوره 50، شماره 3، 1396، صفحه 115-141]

  • بلوری، مزدک نقش سیاست‌های حوزۀ زنان در انتخاب آثار ادبی فمینیستی برای ترجمه به زبان فارسی [دوره 50، شماره 3، 1396، صفحه 29-47]

پ

  • پورعابد، محمد جواد بررسی ترجمۀ حال منفی در قرآن کریم: در چهار ترجمۀ معاصر (موسوی‌گرمارودی، آیتی، فولادوند، الهی‌قمشه‌ای) [دوره 50، شماره 1، 1396، صفحه 131-158]

  • پورنامداریان، تقی درآمدی بر مهم‌ترین معانی اصطلاح رتوریک [دوره 50، شماره 1، 1396، صفحه 27-52]

  • پیش قدم، رضا بررسی تأثیر استفاده از الگوی «هَیجامَد» بر نگرش به یادگیری زبان‌آموزان [دوره 50، شماره 2، 1396، صفحه 1-33]

  • پیش قدم، رضا بررسی محتوای نگارشی در کتاب‌های فارسی راهنمایی و دبیرستان و مقایسة آن با کتاب‌های انگلیسی [دوره 50، شماره 4، 1396، صفحه 25-54]

ج

  • جابری اردکانی، سید ناصر بررسی ترجمۀ حال منفی در قرآن کریم: در چهار ترجمۀ معاصر (موسوی‌گرمارودی، آیتی، فولادوند، الهی‌قمشه‌ای) [دوره 50، شماره 1، 1396، صفحه 131-158]

  • جوانمردی، سارا تحلیل خطاهای زبان‌آموزان ایرانی در استفاده از آرتیکل‌های زبان فرانسه [دوره 50، شماره 3، 1396، صفحه 143-161]

ح

  • حسین زاده، مریم بررسی روایت‌شناختی مقدمة مترجمان بر آثار داستانی ترجمه‌شده در ایران [دوره 50، شماره 4، 1396، صفحه 140-167]

  • حسینی فاطمی، آذر بررسی رابطه بین فرهنگ یادگیری سازمانی و قصد تسهیم دانش با تأکید بر نقش میانجی تعهد سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی در میان اساتید زبان انگلیسی و غیر زبان انگلیسی در دانشگاه‌های ایران [دوره 50، شماره 1، 1396، صفحه 53-85]

  • حسینی فاطمی، آذر رواسازی و بررسی پایایی پرسش‌نامة فارسی هیجان‌ها برای معلمان زبان انگلیسی در ایران [دوره 50، شماره 4، 1396، صفحه 73-89]

خ

  • خائفی، عباس راهکارهای مترجمان در انتقال گویش شخصیت‌های رمان (مطالعۀ موردی ترجمه‌های رمان چهرۀ مرد هنرمند در جوانی) [دوره 50، شماره 3، 1396، صفحه 115-141]

  • خزاعی فرید، علی نظریۀ ذخایر فرهنگی زوهر و بررسی راهبردهای ترجمۀ ریزفرهنگ‌ها: مورد پژوهشی رمان دایی جان ناپلئون در برابر ترجمۀ انگلیسی [دوره 50، شماره 1، 1396، صفحه 1-25]

  • خزاعی فرید، علی رویکردی نو از طریق ترجمه برای تحلیل تاریخی انتقال گفتمان‌ها و نظریه‌ها [دوره 50، شماره 4، 1396، صفحه 1-24]

  • خواجه پور، بی نظیر نظریۀ ذخایر فرهنگی زوهر و بررسی راهبردهای ترجمۀ ریزفرهنگ‌ها: مورد پژوهشی رمان دایی جان ناپلئون در برابر ترجمۀ انگلیسی [دوره 50، شماره 1، 1396، صفحه 1-25]

  • خواجوی، غلام حسن رواسازی و بررسی پایایی پرسش‌نامة فارسی هیجان‌ها برای معلمان زبان انگلیسی در ایران [دوره 50، شماره 4، 1396، صفحه 73-89]

  • خوش‌سلیقه، مسعود نظریۀ ذخایر فرهنگی زوهر و بررسی راهبردهای ترجمۀ ریزفرهنگ‌ها: مورد پژوهشی رمان دایی جان ناپلئون در برابر ترجمۀ انگلیسی [دوره 50، شماره 1، 1396، صفحه 1-25]

  • خوش سلیقه، مسعود ترجمۀ نشانه‌نظام گرافیکی: مطالعۀ موردی دو نسخۀ دوبلۀ حرفه‌ای [دوره 50، شماره 3، 1396، صفحه 49-69]

د

  • دهمرده، مهدی تبعات اجتماعی‌فرهنگی آموزش زبان انگلیسی: آسیب‌شناسی و ارائه مدل چهار وجهی [دوره 50، شماره 4، 1396، صفحه 169-192]

ر

  • رضائیان، مهشید تبعات اجتماعی‌فرهنگی آموزش زبان انگلیسی: آسیب‌شناسی و ارائه مدل چهار وجهی [دوره 50، شماره 4، 1396، صفحه 169-192]

  • رضایی، محمدجواد بررسی تأثیر ارزشیابی پویای تکواژشناسی بر آگاهی صرفی زبان‌آموزان [دوره 50، شماره 2، 1396، صفحه 97-115]

ش

  • شایسته فر، پروانه بررسی آثار و تبعات حذف کنکور سراسری بر نظام آموزش عمومی زبان انگلیسی کشور: دیدگاه صاحب‌نظران و معلمان زبان انگلیسی [دوره 50، شماره 3، 1396، صفحه 71-114]

  • شعیری، حمیدرضا بررسی نشانه‌معناشناختی واژگان «ذکر» و «خیر» در قرآن و معادل‌های آن‌ها در هفت ترجمة فرانسوی قرآن کریم [دوره 50، شماره 1، 1396، صفحه 107-130]

  • شکرانی، غلامرضا از فرآیندهای ترجمه تا راه حل فرازبان [دوره 50، شماره 2، 1396، صفحه 151-173]

ط

ع

  • عباسی، علی تزئین‌های اسطوره‌ای در افسانة سن ژولین مهمان‌نواز اثرگوستاو فلوبر با تکیه بر اسطوره-نقد و اسطوره- تحلیل [دوره 50، شماره 4، 1396، صفحه 91-111]

  • عراقیان، رویا طراحی و اعتبارسنجی پرسش‌نامة خودکارآمدی ترجمه و ارتباط آن با راهبردهای حل مسئله در ترجمه [دوره 50، شماره 2، 1396، صفحه 67-95]

  • عمارتی مقدم، داوود بررسی دگرگونی معنا در صنعت بدیعیِ ایهام از منظر زبان‌شناختی [دوره 50، شماره 4، 1396، صفحه 113-137]

غ

  • غنی زاده، افسانه طراحی و اعتبارسنجی پرسش‌نامة خودکارآمدی ترجمه و ارتباط آن با راهبردهای حل مسئله در ترجمه [دوره 50، شماره 2، 1396، صفحه 67-95]

ف

  • فارسیان، محمدرضا بررسی نشانه‌معناشناختی واژگان «ذکر» و «خیر» در قرآن و معادل‌های آن‌ها در هفت ترجمة فرانسوی قرآن کریم [دوره 50، شماره 1، 1396، صفحه 107-130]

  • فارسیان، محمدرضا تحلیل خطاهای زبان‌آموزان ایرانی در استفاده از آرتیکل‌های زبان فرانسه [دوره 50، شماره 3، 1396، صفحه 143-161]

  • فرهادی، سمانه نقش پژوهش و دراماتورژی در (باز)ترجمه: نگاهی به ویرایش و بازترجمة آثار ایبسن به قلم بهزاد قادری [دوره 50، شماره 2، 1396، صفحه 117-150]

ق

  • قائمی، ژیلا بررسی محتوای نگارشی در کتاب‌های فارسی راهنمایی و دبیرستان و مقایسة آن با کتاب‌های انگلیسی [دوره 50، شماره 4، 1396، صفحه 25-54]

  • قائمی، فرزاد بررسی دگرگونی معنا در صنعت بدیعیِ ایهام از منظر زبان‌شناختی [دوره 50، شماره 4، 1396، صفحه 113-137]

  • قنسولی، بهزاد طراحی و اعتبارسنجی پرسش‌نامة خودکارآمدی ترجمه و ارتباط آن با راهبردهای حل مسئله در ترجمه [دوره 50، شماره 2، 1396، صفحه 67-95]

  • قنسولی، بهزاد رواسازی و بررسی پایایی پرسش‌نامة فارسی هیجان‌ها برای معلمان زبان انگلیسی در ایران [دوره 50، شماره 4، 1396، صفحه 73-89]

  • قهاری، شیما تبعات اجتماعی‌فرهنگی آموزش زبان انگلیسی: آسیب‌شناسی و ارائه مدل چهار وجهی [دوره 50، شماره 4، 1396، صفحه 169-192]

ک

  • کارنوا ترابی، دومینیک میان قوم نگاری و ادبیات: میشل لریس [دوره 50، شماره 4، 1396، صفحه 55-71]

  • کاظمی، غلامرضا بررسی دگرگونی معنا در صنعت بدیعیِ ایهام از منظر زبان‌شناختی [دوره 50، شماره 4، 1396، صفحه 113-137]

  • کاظمی، نجیمه بررسی ترجمۀ حال منفی در قرآن کریم: در چهار ترجمۀ معاصر (موسوی‌گرمارودی، آیتی، فولادوند، الهی‌قمشه‌ای) [دوره 50، شماره 1، 1396، صفحه 131-158]

  • کتابی، سعید طنز و جناس: بررسی مشکلات زبان‌آموزان ایرانی در فهم لطیفه‌های دارای عنصر جناس [دوره 50، شماره 3، 1396، صفحه 1-27]

  • کیانی، غلامرضا بررسی آثار و تبعات حذف کنکور سراسری بر نظام آموزش عمومی زبان انگلیسی کشور: دیدگاه صاحب‌نظران و معلمان زبان انگلیسی [دوره 50، شماره 3، 1396، صفحه 71-114]

م

  • مؤذن‌زاده، زینب آموزش ترجمۀ متون مطبوعاتی از روسی به فارسی و فارسی به روسی [دوره 50، شماره 3، 1396، صفحه 163-184]

  • محققیان، سعیده طنز و جناس: بررسی مشکلات زبان‌آموزان ایرانی در فهم لطیفه‌های دارای عنصر جناس [دوره 50، شماره 3، 1396، صفحه 1-27]

  • مرتضایی، سیدجواد بررسی دگرگونی معنا در صنعت بدیعیِ ایهام از منظر زبان‌شناختی [دوره 50، شماره 4، 1396، صفحه 113-137]

  • مزدایسنا، گلنار بررسی تأثیر ارزشیابی پویای تکواژشناسی بر آگاهی صرفی زبان‌آموزان [دوره 50، شماره 2، 1396، صفحه 97-115]

  • ملکشاهی، مرضیه رویکردی نو از طریق ترجمه برای تحلیل تاریخی انتقال گفتمان‌ها و نظریه‌ها [دوره 50، شماره 4، 1396، صفحه 1-24]

  • مهدیزادخانی، میلاد ترجمۀ نشانه‌نظام گرافیکی: مطالعۀ موردی دو نسخۀ دوبلۀ حرفه‌ای [دوره 50، شماره 3، 1396، صفحه 49-69]

  • میرزا حسابی، جعفر جهانگیر تزئین‌های اسطوره‌ای در افسانة سن ژولین مهمان‌نواز اثرگوستاو فلوبر با تکیه بر اسطوره-نقد و اسطوره- تحلیل [دوره 50، شماره 4، 1396، صفحه 91-111]

  • میرزاسوزنی، صمد بررسی نقش گفتمان‌های فلسفی در فرآیند رو به رشد مطالعات ترجمه از منظر تاریخی [دوره 50، شماره 2، 1396، صفحه 35-66]

ن

  • نوروزی، منیره بررسی آثار و تبعات حذف کنکور سراسری بر نظام آموزش عمومی زبان انگلیسی کشور: دیدگاه صاحب‌نظران و معلمان زبان انگلیسی [دوره 50، شماره 3، 1396، صفحه 71-114]

ه

  • هماوندی، مهنوش بررسی تأثیر ارزشیابی پویای تکواژشناسی بر آگاهی صرفی زبان‌آموزان [دوره 50، شماره 2، 1396، صفحه 97-115]