ا

  • افروز، محمود بررسی تطبیقی-تحلیلی نقش مترجمان بومی و غیر بومی در حفظ هویت ملی [دوره 49، شماره 1، 1395، صفحه 41-55]

  • اکبری، بیتا مطالعۀ مشکلات ترجمة متون عرفانی با تأکید بر ترجمۀ کتاب عبهرالعاشقین اثر روزبهان بقلی شیرازی [دوره 49، شماره 3، 1395، صفحه 67-82]

  • امام، عباس ترفند‌های بومی‌سازی در ترجمه فارسی فیلم‌های کارتونی: «رئیس مزرعه»، «شنل قرمزی»، و «پاندای کونگ‌فوکار» [دوره 49، شماره 4، 1395، صفحه 35-59]

ب

  • بقایی مقدم، پوریا بررسی فرآیندهای شناختی زیربنایی در درک مهارت گوش‌دادن آزمون آیلتس [دوره 49، شماره 2، 1395، صفحه 97-112]

  • بیاد، مریم سلطان تحلیل فمینیستی گفتمان و توازن قدرت در رمان شمال و جنوب اثر الیزابت گاسکل بر پایۀ نظریۀ کُنش‌های گفتاری جان سِرل [دوره 49، شماره 2، 1395، صفحه 23-44]

پ

  • پناه‌بر، احسان تعادل زیبایی‌شناختی در ترجمۀ رباعیات خیام با استفاده از نظریات زیبایی‌شناسی دریافت و استعارۀ شناختی [دوره 49، شماره 1، 1395، صفحه 19-40]

  • پیرنجم الدین، حسین تعادل زیبایی‌شناختی در ترجمۀ رباعیات خیام با استفاده از نظریات زیبایی‌شناسی دریافت و استعارۀ شناختی [دوره 49، شماره 1، 1395، صفحه 19-40]

  • پیش قدم، رضا بررسی دیدگاه مدرسان زبان انگلیسی و زبان‌آموزان در مورد نقش زمان در آموزش و فرهنگ ایران [دوره 49، شماره 2، 1395، صفحه 1-22]

  • پیش قدم، رضا از نوازش تا نوازه: نگاهی به مفهوم نوازیدن در آموزش زبان دوم [دوره 49، شماره 4، 1395، صفحه 1-13]

ت

  • تائبی، زهره بازآفرینی یک روایت در دو اثر: داستان «مردگان» اثر جویس در سینمای ایران [دوره 49، شماره 3، 1395، صفحه 105-121]

  • تجویدی، غلامرضا تأثیر تحولات «میدان» نشر بر «عادت‌واره» مترجمان ادبی از 1320 تا 1345 [دوره 49، شماره 3، 1395، صفحه 83-104]

ج

  • جعفری گهر، منوچهر تأثیر آموزش مقابله‌ای باز ترکیب عبارت‌ها بر صحت دستوری: از منظر فرضیه تعلیم‌پذیری [دوره 49، شماره 4، 1395، صفحه 77-98]

  • جوانمردی، سارا بررسی تطبیقی ساختار و محتوا در رمان ویکتور هوگو و داستان شاپور قریب [دوره 49، شماره 1، 1395، صفحه 101-114]

ح

  • حسابی، اکبر تعادل زیبایی‌شناختی در ترجمۀ رباعیات خیام با استفاده از نظریات زیبایی‌شناسی دریافت و استعارۀ شناختی [دوره 49، شماره 1، 1395، صفحه 19-40]

  • حسینی، مصطفی نقدی بر ترجمۀ مدخلی از دانشنامۀ ایرانیکا [دوره 49، شماره 2، 1395، صفحه 113-128]

  • حسینی فاطمی، آذر بررسی دیدگاه مدرسان زبان انگلیسی و زبان‌آموزان در مورد نقش زمان در آموزش و فرهنگ ایران [دوره 49، شماره 2، 1395، صفحه 1-22]

  • حیدری، فاطمه جامعه‌شناسی ترجمه متون نمایشی در دوره قاجار: با نگاهی بر تأثیر شرایط اجتماعی آن دوران بر انگیزه‌های مترجمان [دوره 49، شماره 4، 1395، صفحه 15-34]

خ

  • خان جان، علیرضا کاربرد صافی فرهنگی در ترجمۀ اصطلاحات: موردپژوهی ترجمۀ انگلیسی بچه های قالیبافخانۀ مرادی کرمانی [دوره 49، شماره 3، 1395، صفحه 23-51]

  • خان محمدی، فاطمه بررسی نوشتار اتوبیوگرافیک در آثار املی نوتومب با تکیه بر نظریه لوژون و دوبروفسکی [دوره 49، شماره 4، 1395، صفحه 99-115]

  • خزاعی، سارا تحلیل فمینیستی گفتمان و توازن قدرت در رمان شمال و جنوب اثر الیزابت گاسکل بر پایۀ نظریۀ کُنش‌های گفتاری جان سِرل [دوره 49، شماره 2، 1395، صفحه 23-44]

  • خزاعی فرید، علی تاریخ‌نگاری ترجمه در ایران: بررسی موردی کتاب با چراغ و آینه از منظر تاریخ‌نگاری ترجمه با رویکرد پیم [دوره 49، شماره 1، 1395، صفحه 1-17]

  • خوش سلیقه، مسعود فرایند و ویژگی‌های زیرنویس غیرحرفه‌ای در ایران [دوره 49، شماره 2، 1395، صفحه 67-95]

د

  • دبیر مقدم، محمد بررسی هویت محقق در مقالات زبانشناسی کاربردی با روش شناسی ترکیبی [دوره 49، شماره 3، 1395، صفحه 1-21]

  • دلشاد، شهرام بررسی مقابله‌ای فرآیند حذف یا آنتروپی در ترجمه‌های فارسی هزار و یک شب [دوره 49، شماره 1، 1395، صفحه 57-82]

ر

  • رحیم پور، سپیده بررسی هویت محقق در مقالات زبانشناسی کاربردی با روش شناسی ترکیبی [دوره 49، شماره 3، 1395، صفحه 1-21]

  • رضایی دانش، یلدا جامعه‌شناسی ترجمه متون نمایشی در دوره قاجار: با نگاهی بر تأثیر شرایط اجتماعی آن دوران بر انگیزه‌های مترجمان [دوره 49، شماره 4، 1395، صفحه 15-34]

  • روحی، افسر تأثیر آموزش مقابله‌ای باز ترکیب عبارت‌ها بر صحت دستوری: از منظر فرضیه تعلیم‌پذیری [دوره 49، شماره 4، 1395، صفحه 77-98]

س

  • ستوده نما، الهه بررسی هویت محقق در مقالات زبانشناسی کاربردی با روش شناسی ترکیبی [دوره 49، شماره 3، 1395، صفحه 1-21]

ش

  • شادلو، فرزانه بررسی ﭘیچیدگی دستوری در متون استدلالی زبان‌آموزان ایرانی از سه سطح مختلف توانش زبانی [دوره 49، شماره 4، 1395، صفحه 61-75]

  • شجاعی، پریا بررسی نوشتار اتوبیوگرافیک در آثار املی نوتومب با تکیه بر نظریه لوژون و دوبروفسکی [دوره 49، شماره 4، 1395، صفحه 99-115]

  • شریفی، شهلا کاربرد صافی فرهنگی در ترجمۀ اصطلاحات: موردپژوهی ترجمۀ انگلیسی بچه های قالیبافخانۀ مرادی کرمانی [دوره 49، شماره 3، 1395، صفحه 23-51]

  • شهریاری احمدی، حسام الدین بررسی ﭘیچیدگی دستوری در متون استدلالی زبان‌آموزان ایرانی از سه سطح مختلف توانش زبانی [دوره 49، شماره 4، 1395، صفحه 61-75]

ظ

  • ظهوریان، زهرا بررسی فرآیندهای شناختی زیربنایی در درک مهارت گوش‌دادن آزمون آیلتس [دوره 49، شماره 2، 1395، صفحه 97-112]

ع

  • عباس زاده، رویا بازآفرینی یک روایت در دو اثر: داستان «مردگان» اثر جویس در سینمای ایران [دوره 49، شماره 3، 1395، صفحه 105-121]

  • عسکرزاده طرقبه، رجبعلی رابطه قدرت و خشونت نگاه در نمایش‌نامه در بسته [دوره 49، شماره 1، 1395، صفحه 83-100]

ف

  • فارسیان، محمّدرضا بررسی تطبیقی ساختار و محتوا در رمان ویکتور هوگو و داستان شاپور قریب [دوره 49، شماره 1، 1395، صفحه 101-114]

  • فاضلی حق‌پناه، الهام فرایند و ویژگی‌های زیرنویس غیرحرفه‌ای در ایران [دوره 49، شماره 2، 1395، صفحه 67-95]

  • فرخنده فال، المیرا از نوازش تا نوازه: نگاهی به مفهوم نوازیدن در آموزش زبان دوم [دوره 49، شماره 4، 1395، صفحه 1-13]

ق

  • قربان صباغ، محمودرضا تحلیل فمینیستی گفتمان و توازن قدرت در رمان شمال و جنوب اثر الیزابت گاسکل بر پایۀ نظریۀ کُنش‌های گفتاری جان سِرل [دوره 49، شماره 2، 1395، صفحه 23-44]

  • قلیچی، مجید تأثیر آموزش مقابله‌ای باز ترکیب عبارت‌ها بر صحت دستوری: از منظر فرضیه تعلیم‌پذیری [دوره 49، شماره 4، 1395، صفحه 77-98]

  • قندهاریون، عذرا بازآفرینی یک روایت در دو اثر: داستان «مردگان» اثر جویس در سینمای ایران [دوره 49، شماره 3، 1395، صفحه 105-121]

  • قنسولی، بهزاد بررسی دیدگاه مدرسان زبان انگلیسی و زبان‌آموزان در مورد نقش زمان در آموزش و فرهنگ ایران [دوره 49، شماره 2، 1395، صفحه 1-22]

  • قنسولی، بهزاد بررسی ﭘیچیدگی دستوری در متون استدلالی زبان‌آموزان ایرانی از سه سطح مختلف توانش زبانی [دوره 49، شماره 4، 1395، صفحه 61-75]

  • قهرمانلو، محمد بررسی فرآیندهای شناختی زیربنایی در درک مهارت گوش‌دادن آزمون آیلتس [دوره 49، شماره 2، 1395، صفحه 97-112]

ل

  • لطافتی، رویا مطالعۀ مشکلات ترجمة متون عرفانی با تأکید بر ترجمۀ کتاب عبهرالعاشقین اثر روزبهان بقلی شیرازی [دوره 49، شماره 3، 1395، صفحه 67-82]

م

  • مسبوق، سید مهدی بررسی مقابله‌ای فرآیند حذف یا آنتروپی در ترجمه‌های فارسی هزار و یک شب [دوره 49، شماره 1، 1395، صفحه 57-82]

  • معاذالهی، پروانه تأثیر تحولات «میدان» نشر بر «عادت‌واره» مترجمان ادبی از 1320 تا 1345 [دوره 49، شماره 3، 1395، صفحه 83-104]

  • معین درباری، مریم کاربرد صافی فرهنگی در ترجمۀ اصطلاحات: موردپژوهی ترجمۀ انگلیسی بچه های قالیبافخانۀ مرادی کرمانی [دوره 49، شماره 3، 1395، صفحه 23-51]

  • ملکشاهی، مرضیه تاریخ‌نگاری ترجمه در ایران: بررسی موردی کتاب با چراغ و آینه از منظر تاریخ‌نگاری ترجمه با رویکرد پیم [دوره 49، شماره 1، 1395، صفحه 1-17]

  • مهردادیان، علی محمد موضوعات و مضامین شرقی درادبیات نمایشی کلاسیک فرانسه [دوره 49، شماره 3، 1395، صفحه 53-66]

  • موسوی تکیه، مریم السادات رابطه قدرت و خشونت نگاه در نمایش‌نامه در بسته [دوره 49، شماره 1، 1395، صفحه 83-100]

ن

  • ناجی میدانی، الهام بررسی دیدگاه مدرسان زبان انگلیسی و زبان‌آموزان در مورد نقش زمان در آموزش و فرهنگ ایران [دوره 49، شماره 2، 1395، صفحه 1-22]

  • نژاد محمد، وحید مضمون «اِگزیستانس و اِگزیستانسیالیسم» در نزد شخصیت‌های ژان-ماری گوستاو لوکلزیو [دوره 49، شماره 2، 1395، صفحه 45-65]

ه

  • هاشمی، سید محمدرضا جامعه‌شناسی ترجمه متون نمایشی در دوره قاجار: با نگاهی بر تأثیر شرایط اجتماعی آن دوران بر انگیزه‌های مترجمان [دوره 49، شماره 4، 1395، صفحه 15-34]