TY - JOUR ID - 40341 TI - تبیین یادگیری و کارآمدی آزمون بین المللی آیلتس آکادمیک در 22 کشور آسیایی به منظور ارائه مدل تعاملی JO - مطالعات زبان و ترجمه JA - LTS LA - fa SN - 2228-5202 AU - شکیبایی, گودرز AU - جمشیدف, پروانه AD - گروه زبان انگلیسی، دانشگاه آزاد اسلامی اهواز، اهواز، ایران AD - گروه زبان انگلیسی، دانشگاه اسلوانیک روسیه، تاجیکستان Y1 - 2022 PY - 2022 VL - 55 IS - 1 SP - 139 EP - 171 KW - آزمون آیلتس KW - مدل تعاملی KW - مهارت های تولیدی KW - مهارت های دریافتی DO - 10.22067/jlts.2021.60834.0 N2 - آزمون آیلتس میزان آمادگی افراد برای ادامه تحصیل و یا کار و اقامت در کشورهای انگلیسی زبان را بر اساس معتبرترین استانداردهای بین المللی مورد سنجش و اندازه گیری قرار می دهد. پژوهش حاضر با هدف تبیین یادگیری و کارآمدی آزمون بین المللی آیلتس در 22 کشور آسیایی به منظور ارائه مدل تعاملی و فراگیر با استفاده از روش پیمایشی به اجرا در آمده است. به این منظور مهارت های ویژه این آزمون یعنی مهارت های دریافتی؛ شنیداری و خوانداری، تولیدی؛ نوشتاری و گفتاری به صورت تعاملی شناسایی گردید. جامعه آماری پژوهش شامل اسناد و مدارک موجود در پایگاه های اطلاعاتی قابل دسترس محقق در خصوص موضوع پژوهش بوده و نمونه آماری با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند مشخص شده است. نتایج تحقیق بیانگر آنست که پیوستگی معنا داری بین مهارت های چهارگانه آزمون آیلتس وجود دارد. آماره ها حکایت کننده برابری میانگین نمرات بین ایران و هند و برتری مالزی نسبت به ایران و هند می باشد. لذا برای ارائه مدلی فراگیر و قابل توسعه در زمینه یادگیری زبان انگلیسی؛مهارت گفتاری به عنوان مهارتی تولیدی در محور سه مهارت دیگر نقش بسزا و کارآمدی را ایفا می کند. بر اساس یافته-های این تحقیق استفاده از مدل یکپارچه‌سازی مهارت‌های زبانی در کلاس های تدریس زبان انگلیسی را پیشنهاد می‌شود. UR - https://jlts.um.ac.ir/article_40341.html L1 - https://jlts.um.ac.ir/article_40341_dbcd9169a62feda94e793955bac4e91f.pdf ER -