@article { author = {Maleki, Nasser and Navidi, Maryam}, title = {Schleiermacher’s Hermeneutics in Some of Keats’s Poems}, journal = {Language and Translation Studies (LTS)}, volume = {48}, number = {1}, pages = {1-18}, year = {2015}, publisher = {Ferdowsi University of Mashhad}, issn = {2228-5202}, eissn = {2383-2878}, doi = {10.22067/lts.v48i1.32313}, abstract = {Friedrich Schleiermacher was the first who introduced hermeneutics in two branches including comparison and association, the former is based on comparison of concepts, and words, and the later is physical objectification of concepts. In fact, it is association of ideas, a new method to get rid of the traditional concepts. Therefore the new method leads to the innovative interpretations and illustrations which are suspended to be revealed, hence it produces what Derrida called Difference, Privileging here the hermeneutics of suspicion, the function of differences or contrasts refers to what Derrida extrapolated as Differance or to differ. These innovative ways of looking at the world, pave the way for new perceptions which are not revealed promptly, instead, challenges and penetrates the readers to discover the new conception which further makes some lingering in the new perception. In this sense, the slowness of new perception can become the other manifestation of Derridaian term, Différance(defer). Considering such a postmodern prospective in mind, this study is to illustrate these manifestations in some of the poems by John Keats. The authors of this paper believe that the essence or the motifs in most of the artistic works of these two poets respond to a dualistic notion which is – or might be – an ongoing process in literary criticism. This study tries to compare hermeneutics and Différance in some of Keats’s poems and it shows the relation among speech act theory and hermeneutics and Différance in his poems.}, keywords = {Keats,concept,Différance,contrast,being}, title_fa = {بررسی هرمنوتیک اشلایر ماخر در اشعار جان کیتس}, abstract_fa = {فردریش اشلایر ماخر، نخستین پژوهشگری بود که نظریه ی عام تفسیر را مطرح نمود. از نظر او هرمنوتیک براساس دوشاخص موازنه و تنزیل استوار است، موازنه به قیاس مفاهیم وکلمات می پردازد وتنزیل به معنای تجسم جسمانی هرچیز در عالم مکان می باشد. در حقیقت، تنزیل تجسم عینی آن چیزی است که در عالم معنا تجلی دارد. در هردو مفهوم نوعی نونگری به مفاهیم وتعینات گذشته مشهود است. به عبارت دیگر، این شیوه های جدید نگریستن به عالم طبیعت و اشیاء راه را برای مشاهدات و دریافت های تازه ای هموار می سازد که اگرچه به سرعت تحقق نمی یابند، لیک خوانندگان را بر آن می دارد تا با تأمل بیشتر در مفاهیم جدید به درک بهتر آنها نائل آیند. از این حیث، درنگ و تعلل در درک مفاهیم جدید از ویژگی های اصلی نظریۀ تفاوط ژاک دریدا به حساب می آید. لذا این مقاله می کوشد تا نشان دهد هرمونتیک ، کنش کلامی و تفاوط به چه شیوه هایی با یکدیگر ارتباط دارند وچگونه در اشعار کیتس نمایان شده اند؟}, keywords_fa = {کیتس,تضاد,بودن,وجود داشتن,معنا,تفسیر,اشلایر ماخر,مفاهیم,تعلل,نگرش}, url = {https://jlts.um.ac.ir/article_26491.html}, eprint = {https://jlts.um.ac.ir/article_26491_2e6c3d7dce2227bc97dfee9f986279f1.pdf} }