طراحی و هنجاریابی پرسشنامۀ انرژی معلّم: گامی به سوی فرادلی

رضا پیش‌قدم؛ شیما ابراهیمی؛ تقی العبدوانی

دوره 56، شماره 1 ، فروردین 1402، ، صفحه 1-38

https://doi.org/10.22067/lts.2022.78969.1160

چکیده
  هدف پژوهش حاضر، طراحی و اعتبارسنجی پرسشنامۀ انرژی معلّم در پرتو مفهوم «فرادلی» است. بدین‌منظور، ابتدا مدرّسان به 5 دستۀ انرژی‌آفرین، انرژی‌افزا، انرژی‌ده، انرژی‌کاه و انرژی‌کُش طبقه‌بندی شدند. سپس براساس آن، مقیاسی متشکل از 30 گویه طراحی شد و جهت سنجش و اعتباریابی آن، با انتشار برخط و نمونه‌گیری در دسترس، 283 زبان‌آموز (170 ...  بیشتر