آموزش زبان
راهبردهای مدرّسان زبان انگلیسی ایرانی برای اصلاح خطاهای خود در کلاس درس و عوامل مؤثر بر انتخاب آنها

زهرا محمودآبادی

دوره 57، شماره 1 ، خرداد 1403، ، صفحه 120-154

https://doi.org/10.22067/lts.2024.89028.1271

چکیده
  این پژوهش راهبردهای به‌کارگرفته شده توسّط مدرّسان زبان انگلیسی برای اصلاح خطاهای ایجادشده توسّط خودشان در کلاس درس را مورد بررسی قرار داد. هدف این مطالعه بررسی میزان استفاده از هر راهبرد و عوامل مؤثر بر انتخاب روش اصلاح خطا توسّط مدرّسان بود. دوازده مدرّس باتجربۀ زبان انگلیسی ایرانی تبار به‌طور هدفمند برای شرکت در این مطالعه انتخاب ...  بیشتر

تفاوت‌های معلّمان زبان دوم در باورهای آموزشی و به‌کارگیری آنها بر اساس اشتیاق سازگار و جبری

محمدنبی کریمی؛ پریسا اشکانی؛ محمد باقر شعبانی

دوره 55، شماره 2 ، تیر 1401، ، صفحه 71-101

https://doi.org/10.22067/jlts.2021.70122.1036

چکیده
  تاکنون تحقیقات گسترده‌ای دربارۀ میزان تأثیرگذاری باورهای معلّمان زبان دوم بر عملکرد آموزشی آنها انجام شده است. شواهد ارائه‌شده نشان می‌دهد که لزوماً ارتباطی میان عملکرد حرفه‌ای معلّمان و باورهای آنها وجود ندارد. ما در این پژوهش کوشیده­ایم تا مطابقت یا عدم مطابقت نمود شناختی با نمود رفتاری باورهای آموزشی معلّمان زبان انگلیسی ...  بیشتر