آموزش زبان
تحلیل خطاهای زبان‌آموزان دوزبانه کردی-فارسی در کاربرد حروف تعریف زبان انگلیسی و بررسی تأثیر یادگیری معکوس بر عملکرد آن ها بر اساس نظریّه فضاهای ذهنی

الهام ثباتی؛ زهرا مولایی؛ طاهره افشار؛ مهدی امیدی

دوره 57، شماره 1 ، خرداد 1403، ، صفحه 28-62

https://doi.org/10.22067/lts.2024.86539.1239

چکیده
  هدف این پژوهش، تحلیل خطاهای زبان‌آموزانِ دوزبانه کردی-فارسی در استفاده از حروف تعریف زبان انگلیسی و بررسی تأثیر یادگیری معکوس بر عملکرد آنها بر اساس نظریّۀ «فضاهای ذهنی» بود. این پژوهش بر نوع خطاهایی تمرکز داشت که توسّط 92 نفر از دانش‌آموزان دوزبانه کردی‌-‌فارسی دختر ۱۲ تا ۱۵ ساله و همچنین 32 نفر از دانشجویان دختر ۱۸ تا ۲۱ ساله ...  بیشتر