1. مقایسۀ وابستگی به فرهنگ بومی در دانشجویان زبان انگلیسی و زبان‌آموزان مؤسسه

صبا حسن زاده؛ الهه ستوده‌نما؛ سیده فهیمه پارسائیان

دوره 53، شماره 4 ، زمستان 1399، ، صفحه 135-164

http://dx.doi.org/10.22067/lts.v53i4.87169

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر، پاسخ به این پرسش است که آیا آموزش زبان انگلیسی به‌عنوان یک زبان خارجی باعث می‌شود زبان‌آموزان ارزش‌های فرهنگی بومی خود را از دست بدهند یا به آن‌ها کمک می‌کند تا ارزش‌های فرهنگی خود را غنی‌تر سازند. این پژوهش ترکیبی، در دو محیط متفاوت دانشگاه و مؤسسة زبان در شهر گرگان ایران انجام شد. برای این منظور، پرسش‌نامة ...  بیشتر

2. بررسی هویت محقق در مقالات زبانشناسی کاربردی با روش شناسی ترکیبی

سپیده رحیم پور؛ الهه ستوده نما؛ محمد دبیر مقدم

دوره 49، شماره 3 ، پاییز 1395، ، صفحه 1-21

http://dx.doi.org/10.22067/lts.v49i3.57268

چکیده
  در این پژوهش، هویت پژوهش‏گر در چهار مقالۀ زبان‌شناسی کاربردی با روش‌شناسی ترکیبی مورد بررسی قرار گرفته است تا مشخص شود در این مقالات، ابزارهای زبانی خاصی به‌کار برده شده است که نشان‌دهندۀ هویت پژوهشی نویسندگان باشد یا خیر. به این منظور، الگویی شامل اظهار/حذف، فعّال‌سازی/منفعل‌سازی، فردارجاعی/گروه ارجاعی، نظام گذرایی، ابزارساختاری، ...  بیشتر