ابراهیمی، ش. (1396). بررسی تأثیر تدریس مبتنی بر الگوی «هیجامد» بر یادگیری نکات فرهنگی، هیجامد، هیجانات، غرقگی، هوش فرهنگی، سبکهای یادگیری و نگرش زبان آموزان غیرفارسی زبان زن در ایران، (رسالۀ منتشرنشدۀ دکتری). دانشگاه فردوسی مشهد، ایران.
ابراهیمی، ش.، استاجی، ا.، پیشقدم، ر.، و امینیزدی، س ا (الف1396). معرّفی الگوی هیجامد و بررسی تأثیر آن در غرقگی و سبکهای یادگیری یادگیرندگان زبان فارسی بهعنوان زبان خارجی. پژوهشنامۀ آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان، 6(1)،57-82.
ابراهیمی، ش.، پیشقدم، ر.، استاجی، ا.، و امین یزدی، س ا. ب1396). بررسی تأثیر تدریس مبتنی بر الگوی هیجامد بر هیجانات زبانآموزان فارسی زبان زن در ایران. جستارهای زبانی، 9(3)، 97-63.
ابوالقاسمی، م. (1373). تاریخ زبان فارسی. تهران: سمت.
ابوالقاسمی، م. (1378). تاریخ مختصر زبان فارسی. تهران: طهوری.
ارشادینیا، م. (1397). آسیبشناسی کتاب درسی مبانی عرفان نظری با رویکرد تحلیل محتوا و روش. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، 22(4)، 78-96.
ایمان، م.، و نوشادی، م. (1390). تحلیل محتوای کیفی. پژوهش، 3(2)، 44-15.
آقاشیری، ص. (1391). بررسی میزان توجّه به مؤلفههای خلاقیت در برنامه درسی قرآن کریم دورۀ ابتدایی (پایان نامۀ منتشرنشدۀ کارشناسی ارشد)، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت، ایران.
باقری، م. (1378). مقدمات زبانشناسی. تهران: نشر قطره.
بهرام بیگی، م. (1396). نقش تصویر و رنگ آن در کتابهای درسی و دانشگاهی و تأثیر آن بر آموزش زبان بیگانه. ترویج علم، 7(10)، 37-53.
پیشقدم، ر.، ابراهیمی، ش.، و طباطبائیان، م. (1398). رویکردی نوین به روانشناسی آموزش زبان. مشهد: انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد.
پیشقدم، ر.، طباطبائیان، م.، و ناوری، ص. (1392). تحلیل انتقادی و کاربردی نظریههای فراگیری زبان اول از پیدایش تا تکوین. مشهد: انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد.
پیشقدم، ر.، و ابراهیمی، ش. (1396). معرّفی الگوی هیجامد و شیوههای افزایش آن در آموزش زبان فارسی به زبانآموزان غیر فارسی زبان. مقاله ارایه شده در دومین همایش ملی آموزش زبان و ادبیّات فارسی، دانشگاهفردوسیمشهد.
پیشقدم، ر.، و رستمی سرابی، ز. (1394). نقد و بررسی کتاب «انگلیسی پایه هفتم» از دیدگاه مدل تحولی-تفاوتهای فردی مبتنی بر ارتباط. پژوهشنامۀ انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی، ۱۵(3)، 25-42.
پیشقدم، ر.، و فیروزیان پوراصفهانی، آ. (1396). معرّفی هیجامد بهعنوان ابزاری مؤثر در پذیرش نوواژههای مصوب فرهنگستان زبان و ادب فارسی. جستارهای زبانی، 8(5)، 105-790
چشمه سهرابی، م. (1394). کالبدشناسی و اعتبارسنجی کتابهای دانشگاهی مورد پژوهی کتاب «آشنایی با علم سنجی». نقد دیروز، 2(7)، 217-251.
حسین پور، ش.، و زینآبادی، ح. (1397). مدرّسه پژوهش محور: تدوین و آزمون یک الگوی علی به روش ترکیبی اکتشافی. خانواده و پژوهش، ۱۵(42)، 28-47.
حسینی، ف.، و خیر، م. (1389). بررسی نقش معلم در هیجانات تحصیلی ریاضی و تنظیم هیجانی دانشآموزان. فصلنامه علمی پژوهشی روانشناسی دانشگاه تبریز، 5(20)، 1-23.
خسرویپور، م.، و بازوبندی، م. (1394). بررسی تأثیر استفاده از لوازم تکنولوژی در یادگیری علوم زمین و موانع آن. مقالۀارائهشده در دومین کنگرۀ بینالمللی تخصصی علوم زمین، تهران.
رضائی باغ بیدی، ح. (1388). تاریخ زبانهای ایرانی. تهران: مرکز دایرهالمعارف بزرگ اسلامی.
رضوانی، ر.، و امیری، ط. (1392). تحلیل محتوای کتب آموزش زبان انگلیسی منتخب دانشگاهی از نظر میزان توجّه به هوشهای چندگانه. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 14(4)، 200-189.
رضی، ا. (1388). شاخصهای ارزیابی و نقد کتابهای درسی دانشگاهی. سخن سمت، 32(21)، 30-21.
ضعیفی، ر، باقری، م.، حق دوست، ف.، و یادآور، م. (1387). تحلیل محتوا. فصلنامۀ پرستاری ایران، 21(53)، 41-52.
فرشیدورد، خ. (1387). دستور تاریخی مختصر زبان فارسی تهران: زوار.
قنبری، ع.، و عطرکار، ر. (1383). مقایسۀ آموزش با استفاده از لوح فشرده و بوکلت بر برآیندهای یادگیری دانشجویان پرستاری و مامایی در مورد خودآزمایی پستان. مجلۀ دانشکدۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ۱۲(48)، 33-39.
کفیزاده، م و موسیپور، ن. (1385). ویژگیهای کتاب درسی دانشگاهی.مقالۀ ارائه شده در اولین همایش بینالمللی کتاب درسی دانشگاهی، تهران.
ملکی، ح. (1387). کتاب درسی (طراحی و تألیف). تهران: انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی.
ناتل خانلری، پ. (1369). تاریخ زبان فارسی. تهران: نشرنو.
نظری منظم، ه.، و موسوی، ر. (1395). نقد و بررسی نقش آموزش تصویر در کتابهای آموزش زبان عربی به غیر عرب زبانها (بررسی موردی: کتاب تاریخ الادب العربی، اثر حنا الفاخوری). پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، 39(20)، 27-44.
نیکنفس، س.، و علیآبادی، خ. (1392). نقش تحلیل محتوا در فرآیند آموزش و طراحی کتابهای درسی. مجله جهانی رسانه-نسخه فارسی، 8(2)، 150-124.
نیلی احمدآبادی، م.، و دانا، ع. (1396). جستاری بر ابعاد و مؤلفههای ارزیابی نقادانۀ کتب درسی دانشگاهی با تأکید بر اصول طراحی و سازماندهی پیامهای آموزشی. پژوهشنامۀ انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی، 7(17)، 219-233.
هاشمیپرست، م.، صادقی، ر.، قانع پور، م.، اعظم، ک.، و طل، آ. (1395). تعیین و مقایسهی تأثیر دو شیوۀ آموزش الکترونیک و سخنرانی بر میزان آگاهی کارکنان اداری بخشهای بالینی بیمارستانهای منتخب دانشگاه علوم پزشکی تهران در زمینۀ کنترل عفونتهای بیمارستانی. مجلۀ دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران (پیاورد سلامت)، 10(3)، 230-238.
Borsipour, B. (2016). Emotioncy and willingness to read: A case of Iranian EFL learners (Unpublished master’s thesis), Ferdowsi University of Mashhad, Mashhad, Iran.
Greenspan, S., & Weider, S. (1998). The child with special needs: Encouraging intellectual and emotional growth. New York, NY: Perseus Publishing
Lombard, M., Synder-Duch, J., & Bracken, C. (2002). Content analysis in mass communicatio: Assessment and reportiong of intercoder reliability. Human Commun Research, 28(4), 587-604.
Makikangas, A., Bakker, A. B., Aunola, K., & Demerouti, E. (2010). Job resources and flow at work: Modeling the relationship via latent growth curve and mixture model methodology. Journal of Occupational and Organizational Psychology, 83(5), 795- 814.
Pekrun. R. (2006). The control-value theory of achievement emotions: Assumptions, corollaries, and implications for educational research and practice. Educational Psychology Review,18(4), 315-341.
Pishghadam, R. (2015). Emotioncy in language education: From exvolvement to involvement. Paper presented at the 2nd conference of Interdisciplinary Approaches to Language Teaching, Literature, and Translation Studies. Iran, Mashhad.
Pishghadam, R. (2016). A look into the life of the senses: Introducing educational emotioncy pyramid [PowerPoint slides]. Retrieved from http:// pishghadam. profcms.um.ac.ir/index.php/index.php?option=com_profactivity&task=allPublications
Pishghadam, R., Adamson, B., & Shayesteh, S. (2013). Emotion-based language instruction (EBLI) as a new perspective in bilingual education. Multilingual Education, 3(9), 1-16.
Pishghadam, R., Jajarmi, H., & Shayesteh, S. (2020). Sense combinations influence the neural mechanism of L2 comprehension in semantically violated sentences: Insights from emotioncy. Journal of Neurolinguistics, 58, 1-12.
Pishghadam, R., Zabetipour, M., & Aminzadeh, A. (2016). Examining emotions in English language learning classes: A case of EFL emotions. Issues in Educational Research, 26(3), 508-515.
Rahmawati, L. (2018). A content analysis of the English textbook primary English as a second language (Unpublished master's thesis). Sunan Ampel State Islamic University of Surabaya, Surabaya, Indonesia.
Schutz, P. A., & Pekrun, R. (2007). Emotion in education, San Diego, CA: Elsevier.
Shahian, L. (2016). Examining the relationship between flow, emotioncy and reading comprehension: A case of Iranian EFL learners (Unpublished masterse's thesis). Ferdowsi University of Mashhad, Mashhad, Iran.
Shayesteh, S, Pishghadam, R., & Khodaverdi, A. (2020). FN400 and LPC responses to different degrees of sensory involvement: A study of sentence comprehension. Advances in Cognitive Psychology, 16(1), 45-58.
ارسال نظر در مورد این مقاله